بهترین روشهای سریع جوانسازی و زیبایی پوست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / جوانسازی و زیبایی سریع پوست در زمان باقی مانده به عید نوروز

جوانسازی و زیبایی سریع پوست در زمان باقی مانده به عید نوروز

شادابی، طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی ویژگی است که بسیاری از افراد میخواهند آن را برای مدتی طولانی حفظ کنند و در سنین بالاتر پوستی صاف و یکدست داشته باشند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه ، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند. جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. روش های متعددی جهت جوانسازی پوست های آسیب دیده وجود دارد. روش هایی که در ادامه مطرح می شود در کمترین زمان پوست را بهبود می دهد و نتیجه به سرعت حاصل می شود، لذا تا عید نوروز، روش های مناسبی برای جوانسازی و زیبایی پوست می باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

زمان اقدام جهت جوانسازی پوست

آسیب هایی که منجر به تخریب پوست یا ضایعات پوستی می شوند، می تواند انگیزه ای برای اقدام شما برای جوانسازی پوست باشد. این آسیب ها شامل:

بهترین روشهای سریع جوانسازی و زیبایی پوست

تزریق ژل

یکی از روش هایی که امروزه بسیار معمول است و افراد بسیار زیادی از آن استفاده می شود تزریق ژل است. ژل با استفاده از سرنگ به زیر پوست شما تزریق می شود و فاصله بین بافت ها را پر می کند؛ به همین دلیل باعث از بین رفتن چین و چروک ها خواهد شد. این روش با تأثیرگذاری موقت، پوست را صاف‌تر می‌کند، تزریق ژل همچنین باعث پر کردن حجم از دست رفته پوست می شود. تزریق ژل صورت انحناها و خطوط صورت را با برجسته کرده و لب‌ها و گونه‌ها را جذاب‌تر می‌سازد. قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز و روی آن بیحسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بیحس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود. سپس پزشک یک مقدار دقیق از ژل را بر اساس مشکل ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می‌کند.

تعداد جلسات تزریق ژل

از آنجا که برخی از پرکننده های پوستی به مرور زمان به صورت طبیعی جذب بدن می شوند ، بیماران ممکن است پس از مدتی نیاز به تکرار تزریق داشته باشند تا اثر مطلوب آن را حفظ کنند. نتایج موفقیت آمیز به ساختار بافتی و حجم و نوع فیلر مورد استفاده بستگی دارد. در مورد تعداد جلسات مورد نیاز برای گرفتن بهترین نتیجه ، متخصص پوست با شما صحبت خواهد نمود.

بیشتر بدانید ؛ هر آنچه در مورد جوش هورمونی و کبدی باید بدانید

نتایج ژل از چه زمانی قابل مشاهده است؟

مدت زمان تأثیر تزریق ژل در همان لحظات ابتدایی انجام عمل زیبایی به طور قابل توجه ای ملموس است؛ اما به مرور زمان ژل ها با بافت مورد نظر تطبیق پذیرفته و نتیجه خود را به عینه برای افراد به نمایش خواهد گذاشت.به طور معمول همه افراد تا 3 روز اول بعد از تزریق نتیجه چشمگیری را مشاهده خواهند نمود؛ اما تا سپری شدن کامل دوره نقاهت کوتاه مدت اثرگذاری نهایی برای افراد قابل مشاهده خواهد بود. البته که اقدامات ضروری و مهمی وجود دارد که افراد با رعایت اصولی و صحیح آن می توانند مشاهده نتیجه را تسریع بخشیده و برای سلامت خود اقدام مهمی به عمل آورند.

زمان بهبودی ژل

ممکن است پس از تزریق در محل تزریق کمی التهاب و کبودی به وجود بیاید که در کمتر از 48 ساعت از بین می رود. بلافاصله پس از تزریق بیمار می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد و نیاز به بستری شدن یا استراحت ندارد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می‌کند و در مقادیر پایین می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می‌شود. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است؛ اما پزشک پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد. در بحث جوانسازی، بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک‌ های پوست می‌شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می‌گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می‌شود.

تعداد جلسات بوتاکس

اگر تزریق بوتاکس به درستی انجام شود نتایج آن پس از اولین جلسه درمان قابل مشاهده است.

سریعترین روشهای جوانسازی پوست

نتایج بوتاکس از چه زمانی قابل مشاهده است؟

بازه‌ی زمانی مورد نیاز برای مشاهده‌ی اثرات بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است؛ اما معمولاً از روز سوم به بعد نمایان و بعد از ۲۱ روز کامل می‌شود. اکثر افراد طی مدت 2 تا 3 روز بعد از تزریق بوتاکس، اثرات آن را به خوبی مشاهده می‌کنند. این بازه‌ی زمانی ممکن است برای بعضی افراد تا 7 روز و برای بعضی دیگر تا دو هفته طول بکشد.

زمان بهبودی بوتاکس

دوران نقاهت این تزریق تنها 24 ساعت است. یکی از دلایل محبوبیت تزریق بوتاکس نیز همین امر است؛ چراکه انجام بوتاکس زمان زیادی را از فرد نخواهد گرفت. از این گذشته فرد پس از انجام این روش نیازی به بستری شدن در منزل نیز نخواهد داشت.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی درمان است که طی آن از سوزن‌های کوچکی برای ایجاد سوراخ‌های بسیار کوچک بر روی پوست استفاده می‌شود. این نقاط بسیار کوچک باعث می‌شود که فرایند ترمیم زخم در بدن تحریک شده و سلول‌های پوستی تجدید شوند. با بازسازی پوست فرایند تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود. همچنین این روش می‌تواند به رفع دیگر مشکلات پوستی مثل جای زخم، لکه‌های تیره و آفتاب‌سوختگی و علائم پیری پوست کمک کند. میکرونیدلینگ به این صورت است که در ابتدا با استفاده از دستگاهی که دارای چندین سوزن فوق ریز است، با پوست صورت تماس پیدا می کند و مقدار معینی فشار روی پوست، هنگام کشیده شدن ایجاد می کند. از آنجایی که سوزن ها بسیار کوچک هستند، درد خاصی بر روی پوست احساس نمی شود. زمانی که روی پوست با استفاده از دستگاه، چندین روزنه و زخم به حالت منظم و با پراکندگی یکسان ایجاد شد، سرم و مواد مزوتراپی و درمانی وارد منافذ پوست می شوند. برخی اوقات پیش از ایجاد روزنه ها و خراش ها روی پوست یک سرم پوستی حاوی موادی مانند ویتامین C اسید هیالورونیک و … روی پوست مالیده می شود تا روند کلاژن سازی و ساخت الاستین و ترمیم پوست موفقیت آمیز تر انجام بپذیرد.

تعداد جلسات میکرونیدلینگ

تعداد جلسات میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست و تحریک کلاژن 3 جلسه است. تعداد جلسات میکرونیدلینگ برای درمان اسکار و جای جوش فرو رفته صورت بین 3 تا 6 جلسه است که بستگی به عمق و نوع فرو رفتگی و اسکار دارد. فواصل بین جلسات میکرونیدلینگ 4 تا 6 هفته است که این زمان برای فرصت دادن به پوست جهت ترمیم می باشد.

نتایج میکرونیدلینگ از چه زمانی قابل مشاهده است؟

اکثراً همه بیماران پس از اولین جلسه درمان میکرونیدلینگ نتایج را می‌بینند. نتایج فردی بسته به سلامت پوست فرد متفاوت است. شایعترین نوع شروع تغییرات واقعی یا نتایج مثبت به زودی به مدت 1 تا 2 هفته پس از اولین درمان است. بسیاری از بیماران از تغییرات مثبت حتی در زمان کمتری اطلاع می‌دهند. (اغلب تغییر تنها در عرض چند روز چشمگیر است).

زمان بهبودی میکرونیدلینگ

بلافاصله پس از درمان قرمزی خفیفی را خواهید دید. بطور متوسط، بیماران برای ۲ الی ۴ روز قرمزی خواهند داشت. در برخی بیماران قرمزی پوست در عرض ۲۴ ساعت از بین می‌رود.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌باشد که در این روش، کوکتل‌های مزوتراپی به عمق لایه پوست یعنی مزودرم نفوذ کرده و درمان انجام می‌شود. مزوندیلینگ با دستگاه مزوگان یا درماپن قابل انجام می‌شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ‌های ایجاد شده در سطح پوست است و کوکتل‌های مزوتراپی به عمق پوست ارسال می‌شوند. در مزونیدلینگ از سرم های قوی و مقوی برای پوست استفاده می‌شود که علاوه بر لیفت به تغذیه پوست و تأثیر آن بر روی سلول‌های پوست کمک می‌کند. برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود.

تعداد جلسات مزونیدلینگ

برای جوانسازی پوست می توانید 3 جلسه ی درمانی را هر 2 تا 4 هفته یکبار انجام دهید؛ اما برای رفع مشکلات پیچیده تری مانند اسکار آکنه یا خطوط و چین و چروک های عمیق ممکن است نیاز باشد 4 تا 6 جلسه ی درمانی را هر 4 هفته یک بار انجام دهید.

نتایج مزونیدلینگ از چه زمانی قابل مشاهده است؟

در اکثر موارد نتایج کامل درمان چهار تا شش هفته بعد قابل مشاهده است. در واقع بدن به زمان کافی برای تولید کلاژن و الاستین نیاز دارد. بعد از این مدت شما متوجه جوانتر و سالم تر شدن پوست خود میشوید.

زمان بهبودی مزونیدلینگ

به طور معمولی پوست بعد از انجام مزونیدلینگ کمی تیره شده و بین 4 تا 7 روز زمان میبرد تا پوسته پوسته شده و از بین برود.

لیفت با نخ

یکی از جدیدترین و بهترین تکنیک ها و روش های جوانسازی صورت، استفاده از نخ های کوچک زیر پوستی است. لیفت صورت با نخ یک روش راحت و با سطح تهاجم کم است که به منظور از بین بردن علائم ناشی از افزایش سن طراحی شده است و برای مثال می‌تواند برای از بین بردن افتادگی ناچیز در پوست صورت مفید باشد. لیفت صورت با نخ را می‌توان فقط در طول ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی بیمار بدون نیاز به بی‌حسی انجام داد. این نخ های زیر پوستی، باعث تحریک ساخت سلول های فیبروبلاست و تکثیر آنها می شود. این سلول ها که مسئول ایجاد، شکل دهی و نظم دادن به بافت ها هستند، باعث جوانسازی پوست اطراف خود خواهند شد. در طول این درمان، پزشک، نخ‌های ریز را به ناحیه صورت از طریق شکاف‌های ریز ایجاد شده در نواحی هدف وارد می‌کند. این نخ‌ها به بافت پوست متصل شده و با کشیدن آنها، لیفت در ناحیه پوست صورت ایجاد می‌شود. این درمان همچنین می‌تواند باعث صاف شدن پوست صورت شود. هنگامی که این نخ‌ها گره زده شد، نخ در ناحیه داخل پوست پنهان می‌شود و جای زخم و جراحت باقی مانده بر روی پوست پس از این درمان برای سایرین قابل مشاهده نخواهد بود.

تعداد جلسات لیفت با نخ

گذراندن تنها یک جلسه لیفت صورت با نخ کافی است و در صورت اتمام زمان ماندگاری تأثیرات نخ لیفت (به طور میانگین بین 2 سال و نیم الی 3 سال) ، نیاز به ترمیم و لیفت مجدد پوست صورت وجود خواهد داشت.

نتایج لیفت با نخ از چه زمانی قابل مشاهده است؟

نتایج نهایی با گذشت ۱ الی ۲ ماه قابل مشاهده خواهند بود. این امر عمدتاً به سن و سال شما نیز بستگی خواهد داشت. سن فرد از عوامل اصلی مؤثر در سرعت تولید کلاژن جدید و سالم است. کلاژن پروتئینی است که وجود آن برای حجیم بودن و صاف بودن پوست حیاتی است.

زمان بهبودی لیفت با نخ

معمولاً داوطلبانی که تحت عمل لیفت با نخ قرار می گیرند، می توانند بعد از انجام این روش و با رعایت تمامی نکات و مراقبت های بعد از انجام لیفت با نخ، به انجام کارهای روزمره و روتین خود بپردازند و معمولاً خونریزی همراه آن نمی باشد و درد و ورم پس از انجام این روش نهایتاً بعد از سه یا چهار روز از بین خواهد رفت. برای افرادی که دارای پوست بسیار حساس و لطیفی هستند، ممکن است درد و تورم تا حدود ۵ روز نیز ادامه یابد؛ اما به طور کلی دوره نقاهت بعد از لیفت صورت با نخ طولانی مدت نخواهد بود و افراد می توانند بدون نگرانی به کار یا زندگی روزمره خود بپردازند.

هزینه جوانسازی پوست

هزینه انجام فرایند های جوانسازی، متغیر است. هزینه دستمزد پزشک بر اساس میزان تجربه وی متفاوت بوده، نوع فرایند به کار برده شده و محل جغرافیایی مطب پزشک نیز از فاکتورهای تعیین‌کننده در میزان هزینه هر فرایند است.

با توجه به تاثیر غیر قابل انکار گونه ها در زیبایی و جوانی صورت، تزریق ژل کات گونه یکی از پرطرفدار ترین اقدامات در کلینیک های پوست می‌باشد. گونه گذاری با تزریق ژل در اصفهان، از اقدامات رایج دکتر فاتحی، پزشک پوست می‌باشد که با بهترین نتایج قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟

چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات مهم جوامع امروزی است که بیشتر ناشی از عدم تحرک و تغذیه نا مناسب است.یکی از این دستگاه‌ های مؤثر که به صورت غیر تهاجمی (بدون جراحی) چربی‌ های بدن را حذف می‌ کند کویتیشن اولتراسونیک است که لیپولیز اولتراسونیک نیز نامیده می‌ شود. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپیجوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپی

مزوتراپی روشی غیر جراحی و مؤثر است که با طیف وسیعی از کاربردها از جمله درمان ریزش مو و جوانسازی نواحی مختلف پوست، با هزینه ای مناسب می‌تواند متدی مناسب برای بسیاری از افراد محسوب شود. ... ادامه مطلب

مزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موهامزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موها

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش، عمل می‌کند. در این فرایند، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد. مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن‌های بسیار کوچکی زیر پوست ... ادامه مطلب

کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟

کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با افزودن پری، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب