بوتاکس بینی استخوانی و عمل شده | هزینه بوتاکس بینی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در اصفهان / آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟تأثیر تزریق بوتاکس بینی

آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟تأثیر تزریق بوتاکس بینی

بینی، نقش غیرقابل انکاری در زیبایی صورت دارد. افرادی که از ظاهر بینی خود راضی نیستند و از جراحی بینی هراس دارند، می‌توانند برای رفع ایرادهای بینی روش بوتاکس را امتحان کنند. تزریق بوتاکس به بینی و اطراف آن متدی است که سال‌ها توسط پزشکان و متخصصان مجرب توصیه می‌شود و اثربخشی خود را درگذر زمان ثابت کرده است. اساس کار تزریق بوتاکس در واقع سم بوتاکس حاصل از باکتری‌ به نام کلستیریدیوم بوتولینوم است که باعث می‌شود عضله‌ای که این سم به آن تزریق می‌شود قدرت انقباض خود را از دست بدهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع تزریق بوتاکس راه سیگنال‌های عصبی به عضلاتی که موجب افتادگی بینی می‌شوند را مسدود می‌کند و با عدم انقباض عضلات، باعث بالا آمدن نسبی نوک بینی می‌گردد. علاوه بر این، تزریق بوتاکس به بینی برای جلوگیری از ایجاد چین ‌و چروک های ناخوشایندی که بر روی بینی به هنگام خندید ایجاد می‌شوند نیز کاربرد دارد.

مزایای بوتاکس بینی

از جمله مزایای انجام بوتاکس بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟

بسیاری از افراد تزریق بوتاکس به پره های بینی را به عنوان جایگزینی برای عمل تهاجمی بینی علاقه مند هستند. بوتاکس می تواند به بهبود ظاهر بینی بدون نیاز به تیغ جراحی کمک کند. بوتاکس به معنای تغییر فیزیکی شکل بینی مانند جراحی زیبایی بینی نیست و بینی را باریک نمی کند، بلکه با محدود کردن ماهیچه های نزدیک به کناره های بینی با بوتاکس، بینی می تواند لاغرتر به نظر برسد.

بوتاکس بینی استخوانی

تزریق بوتاکس بینی نیز همچون سایر تکنیک های درمانی زیبایی، برای افرادی مناسب نمی باشد. به عنوان مثال اگر از بینی استخوانی برخوردار هستید و مشکل بزرگی استخوان یا انحراف تیغه بینی را دارید نمی توانید با تزریق بوتاکس، این مسئله را رفع نمایید.

بوتاکس بینی عمل شده

از مهم‌ترین مراقبت‌های دوره نقاهت جراحی بینی بوده و معمولاً تا شش ماه ادامه دارد. معمولاً این مدت زمان به کیفیت انجام مراقبت‌های پس از عمل بستگی دارد؛ اما به طور کلی تقریباً بین ۳ الی ۴ هفته به طول خواهد انجامید و پس از آن بخش عمده درم ناشی از عمل جراحی از بین خواهد رفت و بینی برای تزریق بوتاکس آماده می‌شود. البته بعضی از پزشکان عقیده دارند حداقل ۴-۲ ماه زمان لازم است تا بهبودی لازم برای عمل بینی حاصل شده و پس از آن می‌توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند.

بوتاکس بینی

نحوه تزریق بوتاکس به بینی

در حالت کلی مراحل زیر برای رفع مشکلات بینی طی خواهد شد:

مراقبت های قبل از بوتاکس بینی

  1. از مصرف داروهای رقیق کننده خون، یک هفته پیش از تزریق بوتاکس پرهیز کنید.
  2. رژیم غذایی سالم، مملو از میوه و سبزیجات داشته باشید.
  3. از مصرف داروهای گیاهی و یا نوشیدن دم‌نوش‌های مختلف، از یک هفته پیش بپرهیزید.
  4. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، از یک هفته پیش از انجام بوتاکس بپرهیزید.
  5. آزمایش‌های لازم برای انجام این عمل را انجام دهید تا از بروز هر گونه مشکل جدی، پیشگیری کنید.
  6. از مصرف کرم‌های موضعی حاوی رتینول و مواد مشابه، پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس بینی

ماندگاری بوتاکس بینی

در افراد مختلف، با توجه به آناتومی خاص هر فرد، مدت ماندگاری بوتاکس بینی می‌تواند متفاوت باشد؛ ولی به طور کل می‌توان مدت زمان 4 تا 6 ماه را برای ماندگاری بوتاکس بینی در نظر داشت.

کاندید نامناسب بوتاکس بینی

هزینه بوتاکس بینی

هزینه تزریق بوتاکس بینی بستگی به عواملی همچون منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی، نوع و برند بوتاکس مورد استفاده، هزینه مواد مصرفی مانند داروی بی‌حسی، دستمزد پزشک و حجم بوتاکس مورد نیاز برای تزریق در نقاط مختلف بینی دارد.

عوارض بوتاکس بینی

بعد از تزریق بوتاکس شاهد اثرات جانبی زیر در ناحیه بینی هستید:

البته تزریق بوتاکس در بینی نسبت به عمل جراحی بینی، عوارض و اثرات جانبی بسیار کمی را به دنبال دارد. در موارد نادری، تزریق بوتاکس می تواند باعث عفونت و یا واکنش های آلرژیک هم بشود.

تزریق فیلر بینی روشی است که بدون نیاز به جراحی، ایجاد برش و بستری شدن، می‌تواند عیوب ناچیز بینی از قبیل قوز و افتادگی نوک بینی را رفع نماید. این روش توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :ماهنوش ترابی [ 1402-09-02 ]
من بيني خودم عمله، ولی دوست دارم یه کم پره های بینیم باریکتر و جمع تر بشه، ميخواستم آنزیم کنم بینیم رو ولی این مطلب رو ک خوندم فکر میکنم بوتاکس خیلی بهتره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت پیشانی چیست؟لیفت پیشانی چیست؟

با افزایش سن ، قابلیت ارتجاعی پوست و استحکام آن کاهش می یابد و پوست رفته رفته دچار چین و چروک، لک و افتادگی می‌ شود. یکی از روشهای مقرون به صرفه، موثر و بدون جراحی جوانسازی پوست، لیفت با نخ است که برای لیفت شقیقه و پیشانی و بسیاری نقاط دیگر پوست، قابل انجام می‌ باشد. ... ادامه مطلب

آیا لیفت صورت با تزریق فیلر امکان پذیر است؟آیا لیفت صورت با تزریق فیلر امکان پذیر است؟

تزریق فیلر از جدیدترین تکنیک های جوانسازی صورت است که میتواند باعث لیفت نواحی مختلف پوست شود.این تکنیک به متخصصان زیبایی این امکان را می دهد تا با استفاده از فیلرها در یک سری از نقاط تزریق استراتژیک روی صورت، لیفت ایجاد کنند ... ادامه مطلب

نکاتی درباره تزریق چربی به سینهنکاتی درباره تزریق چربی به سینه

با توجه به تغییر ملاکهای زیبایی و همچنین مسائلی مانند وراثت، حاملگی، شیردهی و نوسانات وزنی، عمل حجم دهی و فرم دهی سینه در میان خانم­ها پر طرفدار است . ... ادامه مطلب

ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟

ترک‌ پوستی که با نام استریا نیز شناخته می شوند، معمولاً ترک های پوستی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد میشوند. برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می شوند. کلاژن، پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می کند، اگر پوست به میزان کافی این پ ... ادامه مطلب