کاربرد های مزوتراپی | کاربرد های پی آر پی،تفاوت مزوتراپی و پی آر پی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی و مزوتراپی / مقایسه روشهای پی آر پی و مزوتراپی

مقایسه روشهای پی آر پی و مزوتراپی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلفی در جهت جوانسازی و بهبود پوست و مو انجام می‌گیرد که می‌توان سلامت پوست و مو را به فرد بازگرداند. روش‌هایی همچون مزوتراپی و پی آر پی از این دسته از روش‌ها هستند. مزوتراپی یک روش غیر جراحی عالی است که بر پایه تزریق داروهای فعال قرار دارد و پزشک این داروها را به طور مستقیم به موضع مورد نظر تزریق می‌‌کند. در طول درمان با مزوتراپی یک نوع میکروتروما در لایه فوقانی پوست به وجود می‌‌آید که این امر باعث افزایش خونرسانی به این ناحیه، فعال سازی فرایند سوخت و ساز و تسریع مکانیسم احیای سلول خواهد شد. پلاکت درمانی (سلول درمانی) یا PRP روش نوینی می باشد که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی باعث تحریک کلاژن سازی می شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست دارد و با سنتز کلاژن جدید، پوست جوانی و زیبایی خود را به تدریج به دست خواهد آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد مزوتراپی پوست

مزوتراپی و پی آر پی

ترکیبات مزوتراپی

موادی که در مزوتراپی صورت برای درمان لک می‌توان به زیر پوست تزریق شود:

نحوه انجام مزوتراپی لک صورت

درمان لک صورت با مزوتراپی حدود یک ساعت طول می‌کشد. این کار با ارزیابی تخصصی پوست شروع می‌شود. قبل از شروع درمان، پوست کاملاً تمیز و استریل می‌شود. هنگامی‌که شروع به تزریق مزوتراپی می‌شود، احساس خارش پوستی سبکی را احساس خواهید کرد که ممکن است کمی گزش داشته باشد. پس از اتمام مرحله تزریق، باقیمانده را روی پوست ماساژ می‌دهند.

عوارض جانبی مزوتراپی

با اینکه این روش به عنوان روشی کم خطر شناخته شده است؛ اما احتمال وجود درصد کمی از عوارض جانبی در این روش دیده می‌شود:

  1. احساس درد در محل تزریق
  2. احساس خارش در محل تزریق
  3. مشاهده کبودی
  4. مشاهده قرمزی

کاربردهای پی آر پی

پی آر پی دارای موارد استفاده و کاربردهای متعددی است از جمله:

مزوتراپی و پی آر پی مو برای رشد و تغذیه مو انجام می‌شوند. لازم به ذکر است؛ این روشها با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشند.لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نحوه درمان با پی آر پی

قبل از انجام درمان، پزشک در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر از خون شما را می‌گیرد. سپس این خون در داخل سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا چرخیده شود و پلاسمای غنی از پلاکت از گلبول‌های قرمز خون جدا شود. با استفاده از یک دستمال و ماده‌ی ضدعفونی، تمامی آرایش روی پوست پاک شده و پوست شما تمیز می‌شود. بسته به نظر پزشک و شرایط شما ممکن است در این مرحله یک سوزن بیحسی نیز در محل مورد نظر برای درمان تزریق شود. سپس پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از سوزن بسیار باریکی، در پوست تزریق می‌شود. این تزریقات در نواحی مختلف پوست انجام می‌شود تا کل ناحیه مورد نظر بهبود پیدا کند. بعد از تزریق پی آر پی، برای کاهش تورم، روی ناحیه مورد نظر کمپرس سرد قرار داده می‌شود. کل جلسه‌ی درمانی شما در حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

عوارض جانبی پی آر پی

بنا به این دلیل که در این روش، مواد تزریق شونده متشکل از خون شخص می‌باشد در نتیجه نمی‌تواند عوارض چندانی برای فرد داشته باشد؛ اما به هر حال باید دانست که در هر روشی احتمال عوارض جانبی حتی به صورت خیلی خفیف وجود دارد. برخی از این عوارض در روش پی آر پی به شرح زیر هستند:

تفاوت های مزوتراپی با پی آر پی

اگر ساکن اصفهان هستید؛ علاوه بر درمان مشکلات پوست و مو ، برای رفع انواع لک پوست ، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست گردن و صورت ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، نیز می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ثمانه [ 1401-10-12 ]
من پیشتون مزوتراپی انجام دادم خیلی عالی بود کارتون

اکبر [ 1401-10-12 ]
واقعا خانم دکتر کارتون عالیه من خیلی راضی بودم از مزوتراپی مو و صورتم . سپاس فراوان

ثریا [ 1401-09-20 ]
تشخیص خانم دکتر بسیار عالیه و واقعا کارهایی که تاثیر داره برا فرد را پیشنهاد میکنند خیلی با وجدان هستند.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر زیر چشم چه کاربردی دارد؟تزریق فیلر زیر چشم چه کاربردی دارد؟

بهترین و مؤثرترین روش موجود برای کاهش چین و چروک های پوستی اطراف چشم ها و گودی آن، تزریق فیلر است که معمولاً از هیالورونیک اسید و کلاژن می سازند. تزریق فیلر موجب افزایش رطوبت زیر پوست شده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. ... ادامه مطلب

نواحی تزریق جالپرونواحی تزریق جالپرو

روش های مختلفی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک استفاده می شود که مزوژل یکی از آنها است. مزوژل جالپرو یک محصول استریل قابل تزریق است که توسط پوست جذب می‌ شود و بافت پوست را بهبود می بخشد و چین و چروک های صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد و به بهبود ظاهر پوست کمک می کند. ... ادامه مطلب

بهترین راه درمان ملاسما چیست؟بهترین راه درمان ملاسما چیست؟

ملاسما نوعی مشکل شایع پوستی می باشد که لک های قهوه ای تا خاکستری قهوه ای روی صورت ایجاد می کند. اگر چه علت دقیق آن مشخص نیست اما فاکتورهایی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از قرص های ضد بارداری و برخی لوازم بهداشتی پوست می تواند در ایجاد آن دخالت داشته باشد. ... ادامه مطلب

آفتاب سوختگی و درمان آنآفتاب سوختگی و درمان آن

کرمهای ضدآفتاب بسیار مؤثری برای محافظت در برابر پرتوهای فرابنفشUVA و فرابنفش(به ترتیب پرتو فرابنفش دارای طول موج بلند و کوتاه)، که اجزای نور خورشید هستند، مسئول سوختن و تغییرات سرطانی در پوست هستند. ... ادامه مطلب