روشهای غیر جراحی رفع افتادگی گوشه های لب
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / تأثیر افتادگی گوشه لبها بر چهره

تأثیر افتادگی گوشه لبها بر چهره

جوانسازی دور لب با افزایش سن و از دست دادن کلاژن پوست و کاهش فعالیت آنها ضرورت پیدا می‌کند. انعطاف پذیری پوست در اثر وجود فیبرهای کلاژن‌ است. اگرچه کاهش کلاژن با افزایش سن شدت پیدا می‌کند؛ اما برخی عادات زندگی، ژن، عوامل محیطی و … نیز بر افزایش چین و چروک پوست بدن از جمله پوست نازک صورت تاثیر می‌گذارد. همچنین، با بالا رفتن سن، حجم استخوان فک بالای صورت کاهش یافته و تحلیل می‌رود و باعث می‌شود لب از فرم زیبای خود خارج شود و دچار چین و چروک شود. افتادگی گوشه های لب، خطوط گوشه های به پایین چرخیده دهان هستند که به دلیل انقباض عضله depressor anguli oris ایجاد می شوند. در این حالت، عضلات پوست صورت کشیده شده و حالتی افتاده پیدا می‌کند. فشار این افتادگی به بخش‌های زیرین صورت، جایی که لب‌ها حضور دارند، بیشتر است. در نتیجه، فرم کلی لب در گوشه‌ها حالتی خمیده پیدا می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل افتادگی گوشه لب

از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تأثیر افتادگی گوشه لبها بر چهره

این خطوط باعث می شوند که چهره حالت غمگین و عبوس پیدا کند.

روشهای غیر جراحی رفع افتادگی گوشه های لب

لیفت لب با نخ

این روش، بدون درد بوده و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در طول جلسات مشاوره پیش از لیفت لب با نخ، پزشک محل‌های ورود و خروجی نخ‌ها را دقیقا مشخص می‌کند. پس از آن در طی جلسه درمانی نخ‌ها به کمک سوزن‌های بسیار ظریفی وارد بافت لب شده و فرم موردنظر را در آنها ایجاد می‌کنند. زخم‌های ریز ناشی از ورود و خروج سوزن از لب تا یکی دو روز باقی خواهند ماند؛ اما این به این معنا نیست که شما پس از انجام لیفت لب با نخ نیاز به استراحت دارید. توجه کنید که نخ‌های مورد استفاده در این روش قابل جذب هستند. بنابراین پس از مدتی نتایج لیفت لب با نخ از بین رفته و نیاز به ترمیم مجدد دارد. بسته به اینکه چه نوع نخی برای شما استفاده شود، اثرات این روش بین ۱ تا ۲ سال باقی خواهند ماند. نتایج لیفتبا نخ تقریبا مشابه نتایج لیفت لب با جراحی است. بنابراین با استفاده از آن می‌توان فاصله زیاد میان بینی و دهان را از بین برد، افتادگی گوشه‌های لب‌ها را برطرف کرد و بخش صورتی لب‌ها را نیز نمایان‌تر کرد.

لیفت لب با بوتاکس

لیفت لب با بوتاکس را می‌توان به‌منظور افزایش اندازه لب بالایی و پایینی یا رفع افتادگی‌های گوشه دهان استفاده کرد. توجه کنید که در لیفت لب با بوتاکس حجم لب‌های شما افزایش پیدا نمی‌کند. در این روش تنها لب‌ها کمی به سمت بالا می‌روند تا اندازه آنها با یکدیگر متناسب باشد. برای رفع افتادگی اطراف دهان با این روش نیز ماده بوتاکس به‌طور مساوی به طرفین دهان تزریق شده و حالتی قرینه به آن می‌بخشد. این روش نیازی به دوره نقاهت نداشته و مراقبت خاصی نیز نیاز ندارد. تنها باید توجه کنید که بر روی نواحی تزریق فشار وارد نکنید و آن‌ها را ماساژ ندهید. فرایند لیفت لب با تزریقبوتاکس بین ۲۰ تا ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید و زیاد وقت شما را نخواهد گرفت. در این روش پزشک پیش از تزریق شما را معاینه می‌کند تا محل‌های تزریق به‌طور دقیق مشخص شوند. پس از آن در طول جلسه درمانی تزریق بوتاکس انجام شده و نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل تشخیص است. این نتایج حداکثر تا یک سال دوام آورده و پس از آن نیاز به ترمیم دارند.

لیفت لب با ژل

در این روش از ژل هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که کاملاً با ساختار پوست سازگاری داشته و قابلیت حجم دهی دارد. پس از اینکه پزشک، بررسی‌های اولیه را انجام داد و مقدار ژل تزریقی و محل مناسب تزریق ژل مشخص شد، محل تزریق بیحس و ضدعفونی می‌شود. در گام بعدی، با استفاده از سرنگ‌های مخصوص و سوزن‌هایی ظریف مواد به لایه‌های پوستی یا زیرپوستی در لب‌ها تزریق می‌شوند.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به طور مکانیکی، سطح پوست را صاف می‌کند. این تکنیک شامل سایش لایه فوقانی اپیدرم از طریق لایه فوقانی درم می‌باشد. پس از این درمان، شما ممکن است مقداری درد، التهاب و تورم داشته باشید که در حدود 1 تا 2 هفته برطرف خواهد شد.

هایفو تراپی

هایفو یک روش پزشکی است که از انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت بالا برای حرارت دادن موضعی به منظور لیفت پوست در اطراف لب استفاده می‌کند. هایفوتراپی نوع جدیدی از روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است که مشابه روش اولتراتراپی است که از اولتراسوند متمرکز و روند بهبود طبیعی صورت برای لیفت، انعطاف پذیری و سفت کردن پوست شل صورت استفاده می‌کند. روش هایفو از سطح پوست عبور کرده و انرژی هدف‌دار را بطور اختصاصی به بافت‌ها و عضلات عمیق ساختاری که کلاژن در آنجا است اعمال می‌کند. با تحریک لایه‌های ساختاری عمیق پوست واکنش طبیعی و بازسازی شروع می‌شود و رشد کلاژن جدید تحریک می‌شود که با گذشت زمان، پوست را صاف و سفت می‌کند و خطوط و چین و چروک در اطراف لب را از بین می‌برد.

تأثیر افتادگی گوشه لبها بر چهره

مزوتراپی

در طول درمان‌های مزوتراپی ، 14 ویتامین، 24 اسید آمینه و دو ضد اکسید در داخل پوست تزریق می‌شوند تا پوست را تقویت کنند و کلاژن را که باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود افزایش دهند. امروزه مزوتراپی (سوزن‌های میکرو) تکنیکی است که در پزشکی زیبایی استفاده می‌شود تا نفوذ محصولات مراقبت از پوست ، پوست را بهبود بخشد. درمان‌های مراقبتی مزوتراپی باعث تحریک تولید کلاژن و فیبرهای الاستین در پوست می‌شود. این کار در حالی که روند پیری پوست را کند می‌کند اثرات مضر گذر زمان‌بر روی پوست شما را اصلاح می‌کند.

رادیو فرکانسی (آراف)

رادیو فرکانسی (RF) با کمک روش‌های افزایش کلاژن می‌تواند باعث جوانسازی پوست اطراف لب‌ها شود. در این روش به جای استفاده از نور لیزر از انرژی رادیو فرکانسی برای ترمیم و بازسازی پوست صورت استفاده می‌شود. در واقع آر اف، فرکانسی بالا و با حداقل نفوذ را به لایه‌های پوست اعمال می‌کند که منجر به تولید گرما می‌شود. این گرما باعث تحریک فیبروبلاست‌ها و تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این مواد، اصلی‌ترین ترکیبات برای ساخت سلول‌های پوستی جدید هستند.

اندولیفت

اندولیفت نوعی روش لیزر درمانی کم تهاجمی است که با هدف لیفتینگ یا بالا بردن اجزای صورت انجام می شود. در این روش برخلاف جراحی لیفت، نیازی به برش، بی هوشی، بخیه و بستری شدن نیست. با این حال اثر این روش درمانی شباهت زیادی به جراحی لیفت دارد و شاهد بهبود افتادگیپوست و از بین رفتن چین و چروک هایی مانند خطوط اندوه و خط لبخند در صورت خواهیم بود.

لیزر درمانی

از لیزر های مختلفی می توان برای کاهش یا از بین بردن خط اندوه استفاده کرد. این لیزرها بدون آن که به طور ناگهانی یک لایه از پوست را کنار بزنند، موجب بهبودی بافت های زیرین پوست می شوند. در این روش ها معمولاً دوره ی درمان شامل چندین جلسه ی درمانی می شود و نتایج حاصل از درمان، به تدریج به دست می آیند.

تزریق چربی

یکی از روشهایی که میتوان افتادگی گوشه لب را از بین برد تزریق چربی به خطوط اندوه است. مراحل تزریق چربی به این شکل است که پزشک در ابتدا پس از معاینات لازمه و آزمایشاتی که انجام میدهد از پهلوها، ران ها و شکم فرد چربی را برمیدارد و سپس از طریق سانتریفیوژ چربی را خالص سازی میکند و طی مراحلی چربی ها را به خطوط گوشه لب تزریق میکند.

روشهای مختلفی مانند تزریق فیلر برای رفع افتادگی گوشه لب وجود دارد که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان انجام می‌پذیرد. شما می توانید برای آگاهی بیشتر از این روشها و همهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های قبل از لیفت لب بدون جراحی

مراقبت‌های پس از لیفت لب بدون جراحی

  1. حداقل تا 24 ساعت بعد از انجام این عمل استراحت مطلق داشته باشید.
  2. از ورزش کردن شدید و کشیدن سیگار بپرهیزید.
  3. از خوابیدن روی صورت و از باز و بسته کردن دهان خود بپرهیزید.
  4. لب‌های خود را مرطوب نگه دارید و ضدعفونی کنید.
  5. آنتی‌بیوتیک‌های خود را طبق نسخه پزشک مصرف کنید.

عوارض لیفت لب بدون جراحی

هزینه رفع افتادگی گوشه لبها

هزینه‌ هر روش درمان، بسته به عمق خطوط اطراف لب، روش مورد استفاده، مهارت و تجربه‌ پزشک می‌تواند متفاوت باشد.

پی آر پی (prp) که با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت خون خود شما انجام میشود؛ می تواند با نتایج شگفت انگیزی در جوانسازی پوست ، درمان ریزش مو و بسیاری دیگر از مشکلات و عوارض پوست و مو همراه باشد. شما می توانید برای انجام پی آر پی (prp) در اصفهان به مطب دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. تلفن تماس این مرکز : 32245018 - 031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :دهقان [ 1402-09-02 ]
من ک خیلی ناراحت بودم گوشه لب هام افتاده بود و چهرم رو غمگین کرده بود از تزریق بوتاکس استفاده کردم بهتر شده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟نیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

این روزها تقریباً طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوست هستند. نیدلینگ یکی از روش‌ های غیر تهاجمی برای درمان آسیب‌ های پوستی است که با تحریک سلول‌ های تولیدکننده کلاژن به ترمیم و رفع آسیب‌ های پوستی کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب

سیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپیسیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپی

سیگما لیفت، یک جایگزین غیرتهاجمی برای لیفت پوست صورت است که بدون سوزن و بدون جراحی، هارمونی صورت را تغییر می‌ دهد و بازیابی می‌ کند. یک انتخاب عالی برای افرادی است که آستانه درد بسیار پایینی دارند یا یک گزینه درمانی آرامش‌بخش‌ تر را ترجیح می‌ دهند. ... ادامه مطلب

فیلر مو بهتر است یا مزوتراپی مو؟فیلر مو بهتر است یا مزوتراپی مو؟

ریزش مو یکی از شایعترین مشکلات پوست و مو است. دلایل متعددی در بروز این عارضه دخیل هستند. برخی از این دلایل ژنتیکی و برخی دیگر مربوط به بیماری و اختلالات می باشند. مزوتراپی و فیلر مو از روش های درمانی مکمل هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند . ... ادامه مطلب

موثرترین روشها برای جلوگیری از خطوط و چین و چروک در اطراف چشمموثرترین روشها برای جلوگیری از خطوط و چین و چروک در اطراف چشم

پوست اطراف چشم یکی از اولین جاهایی در بدن است که دچار چین و چروک می‌شود. تعداد محدودی روش‌ های درمانی مؤثر برای پیشگیری از خطوط دور چشم وجود دارند که می‌ توانند ظاهری با طراوت و جوان را برای فرد به ارمغان بیاورند. در این بخش موثرترین روشها برای جلوگیری از خطوط و چین و چروک در اطراف چشم معرفی میشود. ... ادامه مطلب