تزریق ژل پروفایلو برای جوانسازی پوست صورت و بدن
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / جوانسازی گردن با پروفایلو

جوانسازی گردن با پروفایلو

افزایش سن، نور خورشید و لاغری بیش از حد، باعث افتادگی پوست گردن می‌شود و پوست گردن حالت شل به خود می‌گیرد. نشانه‌های پیر شدن پوست همانقدر که روی صورت تأثیرگذار است، روی پوست گردن هم خودش را به وضوح نشان می‌دهد. امروزه روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی مختلفی برای زیباسازی گردن و جوانسازی پوست آن ابداع شده است. تزریق ژل پروفایلو یکی از جدیدترین روش‌ها برای جوانسازی یا برجسته‌ سازی نقاط مختلف صورت است. ترکیب اصلی این ژل، هیالورونیک اسید تثبیت شده است. ژل پروفایلو معمولاً برای نواحی صورت استفاده می‌شود؛ اما می‌توان از آن برای جوانسازی گردن نیز به طور مؤثری استفاده کرد. تزریق پروفایلو یک نوع درمان پیشرفته با تکیه بر فناوری مهندسی است که چروک‌ها را با سطح پوست هم سطح می‌کند. این روش درمانی، تولید کلاژن و الاستین طبیعی در سطح پوست را تحریک کرده و پوست صورت را از لایه‌های عمیق‌تر جوانسازی می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علائم پیر شدن پوست گردن

این نوارهای عمیق عمودی در طول زمان زیادی رو گردن به وجود می‌آیند. این در حالی است که با مراقبت و انجام ورزش‌های مختلف می‌توان عضلات گردن را تقویت کرد تا با پیر شدن پوست این خطوط نمایان نشوند. همچنین عوامل ژنتیکی و تابش مستقیم خورشید هم در به وجود آمدن آن مؤثر است.

خطوط عرضی روی گردن در اصل از ابتدای جوانی همراه ما بوده‌اند و فقط با افزایش سن، بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. این خطوط که اغلب مثل یک گردنبند هستند به دلیل کاهش کلاژن سازی پوست، از بین رفتن رطوبت و خاصیت کشسانی پوست پدید می‌آیند.

اولین نشانه‌های پیری پوست که روی صورت به خوبی قابل مشاهده است شل شدن و افتادگی پوست می‌باشد. پوست ما روی ساختاری از استخوان، ماهیچه و چربی قرار گرفته است. با افزایش سن کم‌کم بافت‌های چربی و ماهیچه‌ای تحلیل می‌روند و پوست دچار افتادگی می‌شود.

برخی افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی با افتادگی پوست گردن مواجه نشوند؛ اما در اثر تابش نور خورشید لکه‌های تیره رنگی روی گردن به وجود بیاید.

جوانسازی گردن با پروفایلو

مزایای پروفایلو

تزریق ژل مزیت های زیادی دارد که به طور کلی مزایای پروفایلو گردن شامل موارد زیر می شود:

نحوه تزریق پروفایلو

کرم بی‌حسی موضعی می‌تواند در صورت لزوم قبل از تزریق در مناطق مورد نظر اعمال شود. پوست با محلول مناسبی تمیز می‌شود.سرنگ پروفایلو با استفاده از تکنیک اختصاصی BAP به نقاط دقیقی از پوست شما تزریق می‌شود. تکنیک BAP باعث انتشار بیشتر در نواحی مالار و زیر مالار می‌شود و نقاط تزریق به طور خاص و با توجه به آناتومی صورت بیمار انتخاب می‌شود که شامل 5 نقطه در هر سمت است. در بعضی از مناطق که احتمال کبودی زیاد است، می‌توان از سوزن‌های مخصوص بلانت (کانول) استفاده کرد. پس از تزریق، این محصول به دلیل غلظت بالای HA و ماهیت منسجم آن بلافاصله شروع به پخش شدن می‌کند.

مراقبت‌ قبل از تزریق پروفایلو

به مدت ۲۴ ساعت قبل از درمان از نوشیدن هر گونه الکل خودداری کنید.
به‌جز در موارد ابتلا به بیماری‌های مزمن پزشکی، از مصرف داروی آسپرین یا دیگر داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی، چند روز پیش از درمان اجتناب کنید. خودداری از مصرف این داروها خطر کبودی در محل تزریق را از بین می‌برد.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ علاوه بر درمان مشکلات پوست و مو ، برای رفع انواع لک پوست ، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست گردن و صورت ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، نیز می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراقبت بعد از تزریق پروفایلو

دقت در انجام مراقبت‌های پس از تزریق ژل در میزان اثرگذاری ژل و طبیعی‌تر شدن نتایج آن تأثیر به سزایی خواهد داشت. به علاوه انجام این مراقبت‌ها باعث می‌شود احتمال هرگونه خطری به صفر رسیده و عوارض ایجاد شده زودتر از بین بروند. در صورتی که تزریق ژل پروفایلو را انجام دادید، حتماً مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  1. از لمس، فشار یا ماساژ محل‌های تزریق خودداری کنید.
  2. اگر تزریق را در صورت انجام داده‌اید از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.
  3. حتی‌الامکان تا چند روز پس از تزریق بر روی صورت نخوابید.
  4. مصرف دخانیات و الکل را تا حداقل یک هفته پس از تزریق آغاز نکنید.
  5. تا سه روز پس از تزریق از مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون اجتناب کنید.
  6. از کمپرس یخ بر روی محل‌های تزریق استفاده کنید تا عوارض تزریق زودتر از بین بروند.
  7. تا چند روز از رفتن به استخر، سونا یا حمام بخار و حتی شست و شوی محل‌های تزریق با آب گرم خودداری کنید.
  8. حتی‌الامکان از نور خورشید دوری کرده و در صورتی که مجبور به خروج از خانه هستید، از کرم ضد آفتاب بدون رنگ و بو با حداقل spf سی درصد استفاده کنید.
  9. از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش کردن تا چند روز پس از تزریق خودداری کنید.

موارد منع تزریق پروفایلو

  1. کسانی که سابقه حساسیت قبلی به ترکیبات هیالورونیک اسید دارند.
  2. عفونت فعال در محل مثل آکنه و هرپس سیمپلکس.
  3. افراد با دیابت کنترل نشده.
  4. افراد داری ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌های اتوایمیون فعال.
  5. کسانی که انتظارات غیر واقعی از این فراورده دارند.

ماندگاری ژل پروفایلو

بسته به سن و سال، نوع پوست و مقدار آسیب فرد تزریق کننده ماندگاری ژل پروفایلو از شش تا نه ماه متغیر است؛ اما توصیه این است که پیش از آن که اثر تزریق به طور کامل از بین برود، برای تمدید آن مراجعه کنید. هزینه پروفایلو
نوع ژل، تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق ژل، دستمزد کلینیک و پزشک معالج و میزان نیاز پوست به تزریق ژل همگی از عوامل تأثیرگذار در تعیین هزینه تزریق ژل پروفایلو می باشند.

عوارض پروفایلو

هیالورونیک اسید بر خلاف سایر انواع فیلرها سازگاری ویژه‌ ای با بدن دارد و از بروز واکنش منفی توسط بدن جلوگیری می‌کند به این ترتیب تزریق هیالورونیک اسید در مقادیر بالا هیچگونه عوارض جانبی بالقوه ای را ایجاد نمی‌کند؛ زیرا بدن به جذب آن خواهد پرداخت. به این ترتیب می‌‌توان گفت کبودی و تورم خفیف ازجمله عوارض جانبی حاصل از تزریق پروفایلو عنوان شده اند که کاملاً طبیعی می‌باشد. در صورتی که کبودی و تورم ایجاد شده طی مدت چند روز برطرف نشود جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا به علت استفاده از سرنگ ایجاد شده ‌اند و ارتباطی با خود محصول تزریق شده ندارند.

روشهای موثری مانند بلفاروپلاستی ، تزریق فیلر وچربی، مزوتراپی زیر چشم و ... برای جوانسازی اطراف چشم وجود دارد که توسط هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می باشند. لطفا جهت هماهنگی با مطب دکتر فاتحی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ثریا اژه ایی [ 1402-09-02 ]
سلام برای جوانسازی گردن میشه از تزریق چربی هم استفاده کرد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع گودی بالای چشم با تزریق ژلرفع گودی بالای چشم با تزریق ژل

استفاده از تزریق ژل منجر به بهبود مشکلات مربوط پلک و تصحیح گودی بالای چشم پلک می‌ گردد و برای کاهش حجم بعد از بلفاروپلاستی نیز مفید است ... ادامه مطلب

ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟

امروزه تکنولوژی های بسیار پیشرفته می تواند هرگونه جراحتی را بر روی پوست از بین ببرد. برای از بین بردن جای سوختگی، روش های درمانی متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع اسکار پزشک یکی از این روش ها را انتخاب می کند. ... ادامه مطلب

در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف؟در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف؟

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از مؤثرترین شیوه های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی جوانسازی پوست هستند. ... ادامه مطلب

تزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینهتزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

تزریق چربی به چانه و فک نقش مهمی در زیباسازی ناحیه پایینی صورت دارد. ... ادامه مطلب