لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / کاربرد نخ در زیبایی و جوانسازی پوست چیست؟

کاربرد نخ در زیبایی و جوانسازی پوست چیست؟

با بالا رفتن سن و تأثیر جاذبه زمین براندام‌ها، بافت‌های صورت به سمت پایین کشیده و شل می‌شود. چین و چروک‌های ایجاد شده در اثر این فرایند باعث می‌شود چهره حالت جوانی خود را از دست بدهد. لیفت پوست با نخ یکی از شیوه‌های نوین جوانسازی پوست است که قادر است به طور چشمگیری در روند پیری پوست تأخیر ایجاد کند. این روش که طی سالیان اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده، به منظور بهبود انحناهای سطحی صورت انجام می‌شود و می‌تواند چین و چروک‌های پوست صورت را از بین ببرد. لیفت با نخ به عنوان یک روش کم تهاجمی و غیرجراحی شناخته می‌شود که می‌تواند آثار پیری پوست را از روی صورت محو کند. این شیوه منجر به رفع افتادگی پوست صورت بر اثر افزایش سن و تحریک کلاژن‌ سازی پوست می‌شود. عملکرد نخ به این صورت است که در بخش درم پوست قرار داده می شود. نخ ها به همراه سوزن ها در درم جاگذاری می شوند. زمانی یک سوزن وارد درم می شود و نخ در آن قسمت جای گذاری می شود، نتیجه آن تخریب ناحیه می باشد. عکس العمل این تخریب سلول هایی دفاعی یا آگاهی بدن باعث می شود سلول های سازنده آن ناحیه افزایش پیدا کند. همچنین افزایش خون رسانی در منطقه و افزایش کلاژن سازی از جمله نتایج مثبت این روش می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد نخ های لیفت

مزایای نخ در زیبایی و جوانسازی پوست

انواع نخ جوانسازی پوست

نخ کاگ یکی از نخ‌هایی است که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌کنند. در این روش هیچ‌گونه ردی از نخ باقی نمی‌ماند و زمان بهبودی آن بسیار کم است و خیلی زود به نتیجه‌ی مطلوب خود می‌رسید. در لیفت صورت با نخ کاگ، پوست به شکل طبیعی به زیبایی خود می‌رسد.

نخ pdo یکی دیگر از نخ‌هایی است که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌شود. این نخ به محض اینکه وارد بافت‌های بدن می‌شود، باعث جمع شدن و همچنین رشد کردن سلول‌های فیبروبلاست می‌شود. محل این نخ‌ها مابین لایه درم و نیام عضلات زیر جلدی می‌باشد.

نخ سیلوئت سومین نخی است که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌شود. این نخ، نخ بخیه‌ای مخروطی است که کاملاً جذب می‌شود و برای تصحیح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن استفاده می‌شود.

کاربرد نخ در زیبایی و جوانسازی پوست

نحوه انجام لیفت صورت با نخ

پزشک ابتدا یک بیحسی موضعی خفیف در محل عمل اعمال می‌کند و سپس نخ‌ لیفت را به وسیله یک سوزن خیلی ریز در زیر پوست جایگذاری می‌کند. وقتی که نخ لیفت در جای خود قرار داده شد، پزشک به آرامی بافت پوست را با دست فشار می‌دهد تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود و نتیجه مطلوب از عمل لیفت صورت به دست آید. نتیجه این عمل، پوستی محکم و جوان است که بدون نیاز به بریدگی و بخیه در پوست حاصل شده است و نیازی هم به استراحت بعد از عمل ندارد.

نکات مراقبتی قبل و بعد از لیفت پوست صورت با نخ

  1. توصیه می‌شود حداقل یک هفته قبل از لیفت پوست صورت با نخ و تا مدتی پس از لیفت از مصرف الکل و دخانیات خودداری شود زیرا باعث کم آبی بدن می‌شود.
  2. مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون از جمله آسپیرین از یک هفته قبل متوقف شود تا از بروز خونریزی حین لیفت پیشگیری شود.
  3. هنگام تمیز کردن صورت یا استفاده از مرطوب‌کننده حداقل یک هفته پس از قرار دادن نخ‌ها، از وارد آوردن فشار زیاد به پوست بپرهیزید.
  4. به مدت 48 ساعت از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کنید.
  5. سعی کنید به مدت 5 تا 7 روز سر خود را کمی بالا و در زاویه حدوداً 45 درجه از بدن نگه دارید.
  6. به مدت 24 ساعت حرکات صورت از جمله خندیدن، گریه کردن را محدود کنید.
  7. از استفاده از مواد آرایشی به مدت 48 ساعت بپرهیزید.
  8. 2 الی 3 هفته از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
  9. از غذاهای نرم و مایعات فراوان استفاده کنید

موارد منع جوانسازی پوست با نخ

ماندگاری لیفت با نخ

براساس آمار به دست آمده از متقاضیان لیفت با نخ و همچنین نظرات و تجربیات پزشکان زیبایی، دوام لیفت با نخ، با توجه به شرایط متقاضی، نوع نخ به کار رفته، میزان نخ مصرفی، میزان آسیب های پوستی، افتادگی پوست و چین و چروک، سن، مدت زمان عمل، نوع کار پزشک و غیره متفاوت می باشد؛ اما به طور میانگین، مدت زمان دوام نخ، با توجه به موارد ذکر شده، می تواند از 2 تا 5 سال و یا حتی بیشتر نیز باشد.

عوارض نخ جوانسازی پوست

هزینه نخ جوانسازی پوست

هزینه لیفت صورت با نخ موردی است که برای تمامی افراد یکسان نیست و بستگی به موارد زیادی مثل ناحیه مورد نظر، کلینیک مورد نظر، تجربه و تخصص پزشک، مواد مصرفی، نوع نخ و مقدار نخ مصرفی دارد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سوگل [ 1401-07-10 ]
من برای مشاوره رفتم پیش خانم دکتر فاتحی واقعا خیلی صبورانه جواب من دادند خیلی مهربون بودند

دردانه [ 1401-07-10 ]
من سال هاس مراجع خانم دکتر فاتحی هستم و نخ های جوانساز گذاشتم خیلی خوب بودواقعا راضی بودم

گلی [ 1401-07-10 ]
خانم دکتر فاتحی بی نظیر هستند هم از نظر اخلاق و هم تشخیص عالی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل کاشت ابرو به روش FITمراحل کاشت ابرو به روش FIT

نقش ابروها در زیبایی و جوانی چهره بر هیچکس پوشیده نیست.متاسفانه گاهی ابروها حجم و فرم ایده آل خود را ندارند و افراد به دلایل مختلف، با ریزش ابرو دچار عدم زیبایی لازم در ابروهای خود می‌شوند. در این خصوص کاشت ابرو به عنوان بهترین راه حل احیای زیبایی ابروها مطرح است ... ادامه مطلب

جوانسازی راه مقابله با پیرشدن پوستجوانسازی راه مقابله با پیرشدن پوست

انتخاب روش مناسب جوانسازی بسته به مشکل مراجعه کننده، رنگ پوست، فرصت مراجعه کننده، توان فرد برای انجام مراقبتهای توصیه شده و بودجه مالی او دارد. ... ادامه مطلب

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکسمناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

درمان زیبایی تزریق بوتاکس مانند هر روشی دیگری در کنار فواید زیادی که دارد ممکن است در شرایطی مشکلاتی هم ایجاد کند. مشکلات انجام تزریق بوتاکس در برخی مناطق ممکن است به خطرات جدی و غیر قابل درمان منجر شود به این مناطق، مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس می گویند. ... ادامه مطلب

برای درمان چه سوختگی هایی به پزشک مراجعه کنیم؟ (زمان مراجعه به پزشک)برای درمان چه سوختگی هایی به پزشک مراجعه کنیم؟ (زمان مراجعه به پزشک)

سوختگی پوست، حالتی است غیرقابل تحمل است که به دلیل آسیب حرارتی پوست رخ می دهد. سوختگی‌ های سطحی، سوختگی‌ هایی را شامل می‌ شود که فقط بیرونی‌ ترین لایه پوست یعنی اپیدرم را درگیر کرده باشد. سوختگی سطحی با سوختگی های شدید متفاوت است. ... ادامه مطلب