شادابی پوست با میکرودرم ابریژن
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / میکرودرم ابریژن، روشی مؤثر در شادابی و جوانسازی پوست

میکرودرم ابریژن، روشی مؤثر در شادابی و جوانسازی پوست

به مرور زمان و با افزایش سن، پوست، طراوت خود را از دست می دهد و لک ها یا فرورفتگی هایی در آن ایجاد می شود. یکی از روشهای جوانسازی صورت روش میکرودرم ابریژن است که از طریق یک ابزار با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود و در این حالت دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه‌های خارجی ضخیم‌تر و ناخواسته پوست را حذف می‌کند. هدف میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ی شاخی پوست است. لایه‌ی شاخی پوست شامل سلول‌های مرده و آسیب دیده‌ای است که با حذف آنها می‌توان شفافیت و شادابی پوست را احیا کرد. هنگامی که این روش درمانی توسط یک پزشک انجام شود، می‌تواند به طور قابل توجه ظاهر پوست شما را بدون تأثیرگذاری بر لایه‌های عمیق‌ تر پوست بهبود بخشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای میکرودرم ابریژن

با انجام میکرودرم ابریژن از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

  1. شاداب شدن پوست
  2. یکنواخت‌تر شدن تون و رنگ پوست
  3. کمتر شدن جای جوش ، جوش‌های سرسفید و سرسیاه
  4. رشد و جایگزینی سریع‌تر سلول‌های پوستی
  5. بهبود خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست
  6. از بین رفتن لکه‌های پیری، لکه‌های ناشی از نور خورشید و دیگر تغییر رنگ‌های سطحی
  7. آب‌رسانی بهتر پوست و کمتر شدن چین و چروک‌ها
  8. صاف و ابریشمی شدن پوست، بدون هیچ زبری
  9. به حداقل رسیدن منافذ باز پوست
میکرودرم ابریژن

انواع روش میکرودرم ابریژن

هندپیس نوک الماس در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز به خارج کردن سلول‌ های مرده پوست باشد. با استفاده از این دستگاه، سلول‌ ها به آرامی از پوست خارج شده و همزمان مکش می‌شوند. عمق ورود مکش و خارج شدن سلول‌ های مرده، به فشاری و مدت زمان اعمال دستگاه روی پوست، بستگی دارد. با توجه به دقت و ظرافت این دستگاه، از آن برای مناطق حساس پوست، مانند نزدیک چشم استفاده می‌شود.

هیدرودرم جدیدترین روش میکرودرم ابریژن است. در این روش همزمان با جدا کردن سلول‌ های مرده، مواد مخصوص برای جوانسازی و ترمیم بافت‌ های آسیب دیده وارد پوست می‌شود. در نتیجه میزان اثربخشی درمان چندین برابر افزایش پیدا کرده و بافت پوست بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

میکرودرم کریستالی رایجترین شیوه برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست است. در این روش، ماده‌ای کریستالی روی پوست پاشیده شده و سپس با استفاده از یک وسیله دستی لایه رویی پوست تراشیده شده و با دستگاه مکش، جمع می‌شود.

عملکرد میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی است که به وسیله یک دستگاه به نام میکرودرم ابریشن انجام می‌شود. این دستگاه دارای یک کانال بلند با پوشش سری پلاستیکی است که روی پوست صورت کشیده می‌شود. هنگام انجام میکرو دو عمل انجام می‌شود. اول: کشش پوستی (ساکشن پوست) که با فشار منفی ایجاد شده توسط دستگاه است و دوم: پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست. در روش میکرودرم، ‌ابریژن ذرات بسیار ریزی با فشار و سرعت بالا بر روی پوست صورت اسپری می‌شوند و به طور همزمان این ذرات و پوسته ‌های برداشته شده از صورت توسط دستگاه مکنده، مکش می‌شوند. ذرات مورد استفاده در روش میکرودرم پوست می‌تواند بسیار متفاوت باشد و شامل بلورهای(کریستال‌های) نمک آلومینیوم، بلورهای سدیم بیکربنات و حتی بلورهای سیدم کلراید(نمک طعام) می‌شود. حرکت سریع دانه‌های بلور که با فشار زیاد به پوست اسپری می‌شوند، موجب کنده شدن پوسته‌ها از لایه‌ی خارجی پوست به نام اپیدرم می‌شود.

مراقبت های قبل از میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از راه‌های پاکسازی پوست صورت است و به‌وسیله ابزاری با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود. میکرودرم ابریژن در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی با نتایج موثری در ایجاد شفافیت و درخشندگی پوست، و رفع بسیاری از مشکلات پوستی انجام می‌گردد. لطفا جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن

کاندید نامناسب میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای زخم‌های عمیق، کلوئیدهای فعال ، ضایعات تشخیص داده نشده، شیوع تبخال اخیر، زگیل صورت ، سرطان پوست، آکنه فعال (مراحل 3 و 4)، آفتاب سوختگی یا روزاسه فعال، اگزمای پوستی ، خود ایمنی، اختلال سیستم یا دیابت ناپایدار هستند، توصیه نمی شود. زنان باردار نباید تحت میکرودرم ابریژن قرار بگیرند. افرادی که دارای جای زخم‌های عمیق، چین و چروک صورت و یا سایر نقایص پوستی متوسط تا شدید هستند، باید یک درمان قوی‌تر مانند لایه برداری پوست شیمیایی یا لیزر پوست را در نظر بگیرند.

هزینه میکرودرم ابریژن

برآورد هزینه های این روش برای هر مراجعه کننده بستگی زیادی به میزان نیاز پوست شخص، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، دستمزد پزشک معالج دارد و قیمت این روش ها در هر شهر متفاوت خواهد بود.

عوارض میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن شامل حساسيت خفيف، تورم و قرمزی است. این عوارض معمولاً در چند ساعت پس از درمان برطرف می شوند. ممکن است توصیه شود از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست خشک و پوسته پوسته نشود. کبودی کوچکی نیز ممکن است رخ دهد. این مسئله عمدتاً ناشی از مکش در طول درمان است.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ علاوه بر درمان مشکلات پوست و مو ، برای رفع انواع لک پوست ، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، نیز می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :توران [ 1401-07-10 ]
برای من خانم دکتر فاتحی میکرودرم انجام دادند و دارو هم تجویز کردند واقعا صورتم روشن تر شد

سهیلا [ 1401-07-10 ]
کار خانم دکتر عالی بود و مهم اینه حتی میکرودرم هم خودشون انجام میدند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

تزریق ژل گاهی اوقات عوارضی را نیز در پی دارد. یکی از عوارض تزریق ژل، تورم بعد از تزریق ژل است. با این حال، اگر ورم لب بعد از تزریق ژل، ناخوشایند و یا آزاردهنده است، راهکارهایی برای کاهش آن وجود دارد که در ادامه ذکر میشود. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت پیلینگ کربن لایه ای از کربن مایع بر روی پوست مالیده می شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می کند. نور لیزر جذب ذرات کربن می شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه ای کربنی عبور داده می شود، کربن را تخریب می کند و همراه با از بین بردن آن سلول های مرده پوست را هم نابود می کند. ... ادامه مطلب

روشهای غیر جراحی لیفت گونهروشهای غیر جراحی لیفت گونه

لیفت گونه یک روش متداول برای از بین بردن چین و چروک و جوا‌نسازی صورت است که به دو روش با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای لیفت گونه شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. ... ادامه مطلب

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلرراهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحی ... ادامه مطلب