ورزش بعد از تزریق چربی به صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی در اصفهان / آیا پس از تزریق چربی می توان ورزش کرد؟

آیا پس از تزریق چربی می توان ورزش کرد؟

با کاهش چربی و سطح کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث شل شدن، چین و چروک و افتادگی می‌شود و چهره توخالی را به نمایش می‌گذارد. انتقال چربی به صورت یک روش طبیعی، بی‌ ضرر و مؤثر برای بازیابی حجم صورت است و جزء یکی از محبوب‌ ترین متدهای زیبایی به شمار می‌رود. تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت‌ هایی که طی آن چربی از بافت‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش‌ های مختلفی پاکسازی و خالص‌ سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه‌ ی مورد نظر تزریق می‌شود. چربی تزریق شده به ناحیه مورد نظر کاملاً سازگار با بدن بیمار بوده و تقریباً می‌توان گفت هیچ عارضه جانبی را با خود به همراه ندارد. تمامی افرادی که تصمیم خود را برای انجام تزریق چربی گرفته‌ اند باید توجه داشته باشند تا در کنار اهمیتی که از رعایت نکات مراقبتی غافل نشوند. پس از تزریق چربی از انجام ورزش سنگین به مدت چند هفته باید خودداری شود. در صورتی که عادت به ورزش کردن منظم دارید، بعد از چند روز می توانید ورزش های سبک تری ( به شرط آن که موجب افزایش تورم و تعریق صورت نشود) انجام دهید. ورزش های کششی سبک مانند شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد تزریق چربی

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

  1. پر کردن چین و چروک اطراف دهان و زیر بینی
  2. حجم‌دهی به لب‌ ها، برجسته‌کردن گونه و چانه
  3. برطرف کردن نواحی فرو رفته صورت نظیر گودی زیر چشم و شقیقه‌ها
  4. محو کردن زخم‌ها و چاله‌های ناشی از جوش و آکنه
  5. برطرف کردن افتادگی و شلی پوست در افراد سن بالا
  6. جوانسازی پوست

مزایای تزریق چربی

بدون شک آنچه باعث شده تزریق چربی به یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها در بین سایر روش‌های موجود جوانسازی و زیبایی تبدیل شود نکات مثبت قابل توجه آن است. از جمله مهم‌ترین نکات مثبت این روش عبارتند از:

  1. در این روش به جای فیلر و ایمپلنت، از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود. در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت در این فرآیند بسیار پایین خواهد بود. علاوه بر این، احتمال پس زدن چربی های انتقال یافته از سوی سلول های بدن خود فرد نیز در این فرآیند وجود ندارد. این موضوع به معنای سازگاری بیشتر چربی تزریق شده به بدن در مقایسه با سایر مواد تزریق شده به بدن است.
  2. زمان انجام این تزریق، کوتاه است و اساساً این کار، وقت زیادی از فرد نمی گیرد. همه این فرآیند می تواند با تنها یک جلسه حضور در کلینیک انجام شود. زمان کوتاه انجام تزریق، یکی از مزیت های تزریق چربی به شمار می رود.
  3. دوران بهبودی پس از تزریق چربی، به سرعت طی می شود. این یکی دیگر از مزیت های مهم این فرآیند به شمار می رود.
  4. نتایج تزریق چربی «طبیعی» است و ماندگاری قابل توجهی دارد. در این روش، خبری از باقی مانده اسکارهای بزرگ روی صورت و بدن شما نیست.
ورزش بعد از تزریق چربی به صورت

نحوه تزریق چربی

تزریق چربی به صورت در تمامی کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک انجام می‌شود و پروسه انجام آن در حالت کلی شامل سه مرحله حساس و مهم است:

شروع کار با تصمیم‌گیری در مورد ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها از آنجا استخراج شوند انجام می‌شود. معمولاً از نواحی بدن که چربی‌های اضافی در آنجا انباشته شده استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها خارج کردن چربی از شکم و تزریق آن به صورت است. علاوه بر آن می‌توان از چربی بخش‌های دیگر بدن مثل ران‌ و باسن نیز بهره برد. به این صورت که ناحیه مورد نظر بدن بیحس شده و سپس توسط مکنده مخصوصی حجم مورد نیاز چربی استخراج می‌شود.

بعد از استخراج، حجم مورد نیاز چربی نوبت به آماده‌سازی آن برای تزریق می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را در ظرف‌های مخصوصی ریخته و درون سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا عملیات خالص‌سازی انجام گیرد و مواد اضافه مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات از چربی جدا می‌شوند.

آخرین مرحله از کار تزریق چربی به این صورت است که چربی‌های خالص‌سازی شده درون سرنگ‌های مخصوصی ریخته می‌شود. سپس پزشک با تکیه بر مهارت و تجربه خود آنها را در مناطقی که از قبل بیحس و استریل شده تزریق می‌کند.

اقدامات قبل از تزریق چربی

برای اینکه بیمار یک تزریق چربی ایده‌آل و بی‌دردسری را تجربه کند بهتر است تا به تمامی توصیه‌ها پزشک قبل و بعد از آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. چند مورد از مهم‌ترین اقدامات قبل از تزریق چربی به صورت در زیر آورده شده است:

مراقبتهای پس از تزریق چربی

همان طور که گفته شد رعایت نکات مراقبتی در دوران نقاهت پس از تزریق چربی از اهمیت بسیار بالایی به منظور دستیابی سریع به نتایج مثبت و جلوگیری از بروز عوارض جانبی احتمالی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مصرف مرتب و صحیح تمامی داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک
  2. خودداری از مصرف هر گونه دارو به خصوص مسکن‌ها، ویتامین‌ها و داروهای رقیق کننده خون بدون مشورت با پزشک
  3. پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حداقل تا سه هفته بعد از تزریق چربی
  4. استفاده از کمپرس سرد به منظور کاهش تورم و کبودی‌های به وجود آمده
  5. رعایت بهداشت در نواحی برداشت و تزریق چربی به منظور جلوگیری از بروز عفونت در زخم‌ها
  6. داشتن تغذیه خوب و مقوی
  7. نوشیدن آب کافی و خوردن میوه‌ها و سبزیجات به منظور هیدراته نگه داشتن بدن
  8. اجتناب از انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی سنگین به منظور جلوگیری از اعمال فشار در نواحی تزریق چربی
  9. عدم اعمال هر گونه فشار و مالش در نواحی تزریق چربی

تزریق چربی از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست هستند که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

موارد منع تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی بین 1 تا 3 سال است که بستگی به نگهداری خود فرد دارد. البته جنس پوست فرد اهمیت دارد. مهم‌ترین مراقبت که در ماندگاری تزریق چربی اهمیت دارد این است که از حرارت و فشار در ناحیه‌ی تزریق‌شده خودداری کنید. درصورتی‌که این مراقبت‌ها انجام شود می‌تواند تا 5 سال هم ماندگاری داشته باشد.

عوارض تزریق چربی

این تزریق روش مورد اطمینانی بوده و عوارضی ندارد؛ اما با وجود برخی شرایط ممکن است که عوارضی پیش رو داشته باشد. از جمله عوارضی که احتمال دارد به وجود آید، شامل موارد ذیل است:

احتمال به وجود آمدن این عوارض بسیار کم است. با عدم رعایت برخی نکات، این عوارض ممکن است رخ دهد. ازجمله نکاتی که باید برای جلوگیری از این عوارض رعایت شود، توصیه های قبل و بعد از تزریق است.

درکلینیک پوست ومو دکتر هما فاتحی در اصفهان جهت تزریق ژل گونه فقط از ژلهای مجوزداراستفاده می شود وپس از تزریق ژل گونه شما هیچگونه نگرانی بابت جابجایی یا عفونت ژل نخواهید داشت. شما پس ازیکماه از تزریق ژل گونه در مرکز ما می توانید لیزر، تزریق چربی یا کار گذاشتن نخ های لیفت و... را انجام دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دنیا صبوری [ 1401-06-27 ]
من 4 سال پیش تزریق چربی انجام دادم پیش خانم دکتر فاتحی بسیار کارشون عالی بود خدا قوت

صبا [ 1401-06-27 ]
هیج کجا دقت و صبوری خانم دکتر فاتحی ندیدم واقعا عالی هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو بدون جراحی انجام می شود و از جمله درمان های کم ریسک برای درمان ریزش مو است. به طور ساده روش کار، اینطور است که برای کمک به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی از طریق خون به بافت پوست سر، تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر پیشانی توسط دکتر هما فاتحیتزریق فیلر پیشانی توسط دکتر هما فاتحی

تزریق ژل پیشانی یک روش پرطرفدار در حوزه زیبایی است که امکان بهبود ظاهر و جوانسازی پیشانی را فراهم می کند. ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان انواع ضایعات پوستیروشهای پیشگیری و درمان انواع ضایعات پوستی

ظاهر شدن ضایعات پوستی یکی از شکایت های رایج افراد در سنین مختلف است. بروز این ضایعات دلایل مختلفی مانند تأثیر ژنتیک و شرایط اقلیمی دارد. ... ادامه مطلب

ضد آفتاب مناسب پوستضد آفتاب مناسب پوست

ضدآفتاب باید مناسب پوست صورت افراد انتخاب شود.افراد با پوست چرب باید ضدآفتابهای فاقد چربی استفاده کنند.افراد مسن و افراد دارای پوست خشک باید ضدآفتاب مخصوص پوست خشک استفاده کنند ودر صورت نیاز از یک مرطوب کننده صورت زیر ضدآفتاب استفاده جهت پخش بهتر ضدآفتاب استفاده کنند. ... ادامه مطلب