ورزش بعد از تزریق ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / آیا ورزشکاران میتوانند از تزریق ژل استفاده کنند؟

آیا ورزشکاران میتوانند از تزریق ژل استفاده کنند؟

با افزایش سن و بروز اولین نشانه‌های پیری، افراد به فکر استفاده از روش‌هایی برای حفظ جوانی و شادابی پوست خود می‌افتند. برخی افراد نیز علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و در سنین پایین‌تر اقداماتی را برای مراقبت از پوست خود انجام می‌دهند. در دنیای امروز برای افراد با پوست‌های مختلف و شرایط سنی متفاوت، روش‌های گوناگونی ابداع شده است. روش‌هایی که به کمک آنها می‌توان پیری پوست را به تأخیر انداخته و جلوی از بین رفتن کلاژن، الاستین یا هیالورونیک اسید پوست را گرفت. یکی از این شیوه‌ها تزریق ژل است که یکی از جدیدترین روش‌ها برای جوانسازی یا برجسته‌سازی نقاط مختلف صورت است. جذب این محصولات تزریقی در افراد ورزشکار نسبت به افراد دیگر سریع تر است. از انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های سنگین پس از تزریق ژل خودداری کنید. در غیر این صورت، اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید، باید تزریق ژل خود را هر چند ماه یک بار زیر نظر پزشک خود تکرار کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

انوع ژل

کاربرد ژل های تزریقی

  1. جوانسازی دست‌ ها: یکی از جالب‌ترین کاربردهایی که می‌توانیم برای تزریق ژل بیان نماییم جوانسازی پوست نقاطی مانند روی دست‌ها می‌باشد.
  2. از بین بردن چین و چروک‌ها: با تزریق ژل به راحتی می‌توان چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست، خط خنده ، خطوط اطراف لب و بینی، خط پیشانی و خط اخم را از بین برد.
  3. حجم دهی با استفاده از ژل: یکی دیگر از کاربردهای تزریق ژل استفاده برای افزایش حجم لب ، برجسته کردن گونه و چانه می‌باشد.
  4. زیباسازی بینی: دیگر کاربرد پرطرفداری که تزریق ژل دارد، اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی می‌باشد.
  5. حجم دادن به صورت: می دانیم که بیشترین دلیل ایجاد چین و چروک و پیری پوست، کاهش حجم چربی است و معمولاً این کاهش حجم در اطراف گونه‌ها، پلک‌ها و لب‌ها ایجاد می‌شود. یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌های بازگرداندن حجم به صورت، تزریق ژل است. علاوه بر آن می‌توان با این روش گودی و سیاهی دور چشم ، افتادگی پوست صورت و گردن و... را نیز از بین برد.
آیا ورزشکاران میتوانند از تزریق ژل استفاده کنند

نحوه تزریق ژل

در جلسه‌ی تزریق ژل به صورت ابتدا صورت به شکل موضعی بیحس می‌شود و نواحی که باید ژل در آنها تزریق شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و کاملاً استریل و ضد عفونی می‌شود. سپس ژل آماده، به مقدار مناسب در قسمت‌هایی مانند گونه‌ها، خط خنده و … باید در دو سمت صورت، تزریق یکسان داشته باشد تا نگرانی از بابت عدم تقارن آن وجود نداشته باشد. پزشک شما می‌تواند قسمت‌هایی که ژل تزریق شده را ماساژ دهد تا ژل به شکل همواری توزیع شود.

اقدامات قبل از تزریق ژل

به مدت دو هفته از مصرف این داروها اجتناب کنید:

اقدامات بعد از تزریق ژل

در طی چند روز اول پس از تزریق باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. همچنین لازم است بالاتر از بدن باشد. همچنین:

  1. تا چند روز بعد از انجام تزریق از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.
  2. از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  3. اگر پزشک به شما دارویی داده است به طور منظم آن را مصرف کنید.
  4. سعی کنید در چند روز اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.

افراد نامناسب جهت تزریق ژل

در حالت کلی توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند از انجام عمل تزریق ژل، خودداری کنند:

  1. زنان باردار و شیرده
  2. افراد زیر ۱۸ سال
  3. افراد با بیماری‌های خودایمنی بدن
  4. بیماران دیابتی
  5. افراد با زمینه حساسیت‌های شدید

درکلینیک پوست و زیبایی دکتر هما فاتحی در اصفهان جهت تزریق ژل فقط از ژلهای مجوزداراستفاده می شود و پس از تزریق ژل شما هیچگونه نگرانی بابت جابجایی یا عفونت ژل نخواهید داشت. شما پس ازیکماه از تزریق ژل در مرکز ما می توانید لیزر، تزریق چربی یا کار گذاشتن نخ های لیفت و... را انجام دهید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ماندگاری تزریق ژل

دوام نتایج به نوع محصول، ناحیه مورد نظر و خود بیمار بستگی دارد. به طور کلی، هرچه تراکم محصول بیشتر باشد و هرچه عمیق‌تر تزریق شود، دوام آن بیشتر است. ژل های اسید هیالورونیک یک گزینه موقتی هستند و دوام آنها بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

عوارض تزریق ژل

همانند تمامی عمل های زیبایی، تزریق فیلر نیز عوارضی را به همراه دارد. از جمله این موارد عبارت است از:

  1. موقتی بودن و نیاز به تکرار
  2. کبودی یا التهاب در ناحیه مورد نظر
  3. قیمت بالا بسته به نوع ماده تزریق در مقایسه با تزریق چربی
  4. بسته شدن برخی از بافت ها
  5. آسیب رساندن به عروق خونی

تزریق ژل لب روسی یکی از اقدامات رایج کلینیک های پوست و زیبایی است که با وجود شایع بودن این عمل، برای دستیابی به بهترین نتایج، نیاز به مهارت پزشک در تزریق و استفاده از برندهای مجاز و معتبر ژل است. شما می‌توانید بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با مراجعه به کلینیک دکتر فاتحی انجام دهید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مرضیه [ 1401-06-01 ]
سلام تزریق ژلشون بسیار حرفه ای و عالی هست من از تهران رفتم پیششون خیلی عالی بود

علی [ 1401-06-01 ]
من بدنسازی کار میکنم خیلی صورتم خالی شده بود خانم دکتر فاتحی برای من ژل زدند من خیلی راضی بودم خیلی هم مهربونند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلرراهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحی ... ادامه مطلب

ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟

ترک‌ پوستی که با نام استریا نیز شناخته می شوند، معمولاً ترک های پوستی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد میشوند. برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می شوند. کلاژن، پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می کند، اگر پوست به میزان کافی این پ ... ادامه مطلب

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل چگونه است؟زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل چگونه است؟

بیشتر افرادی که به سراغ زاویه سازی صورت میروند؛ آقایانی هستند که می‌خواهند فک مستحکم و جذابی داشته باشند و یا بانوانی که دوست دارند فک آنها زنانه و ظریف باشد. تزریقات بهبود فک در بین بیمارانی که به دنبال روش‌هایی با میزان تهاجم کم هستند و وضعیت سلامت آن‌ها مطلوب است محبوبیت دارند ... ادامه مطلب

کاربرد نخ در زیبایی و جوانسازی پوست چیست؟کاربرد نخ در زیبایی و جوانسازی پوست چیست؟

لیفت پوست با نخ یکی از شیوه‌ های نوین جوانسازی پوست است که قادر است به طور چشمگیری در روند پیری پوست تأخیر ایجاد کند. ... ادامه مطلب