8 راه حل کاربردی برای پیشگیری از ایجاد خطوط اطراف چشم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / موثرترین روشها برای جلوگیری از خطوط و چین و چروک در اطراف چشم

موثرترین روشها برای جلوگیری از خطوط و چین و چروک در اطراف چشم

چشم ها مهم‌ترین اجزاء صورت بوده و از جمله اولین مواردی است که افراد دیگر به آن توجه می‌کنند. پوست اطراف چشم یکی از اولین جاهایی در بدن است که دچار چین و چروک می‌شود. این قسمت ظریف از پوست بدن به دلیل عدم تولید رطوبت طبیعی در برابر چین و چروک و خشک شدن آسیب‌پذیر است. به‌علاوه، حرکات تکراری عضلات صورت مانند در هم کشیدن چهره می‌توانند باعث ایجاد خطوط پاکلاغی در گوشه‌ی چشم شوند. با وجود ضعیف شدن پوست در اثر سالخوردگی و همچنین وجود چنین حرکاتی در صورت، خطوط و چین و چروک‌های دور چشم بسیار زودتر از دیگر خطوط در نواحی مختلف صورت ایجاد می‌شوند. تعداد محدودی روش‌های درمانی مؤثر برای پیشگیری از این خطوط وجود دارند که می‌توانند ظاهری با طراوت و جوان را برای فرد به ارمغان بیاورند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد خطوط اطراف چشم

انواع خطوط اطراف چشم

  1. خطوط پاکلاغی: خطوط پاکلاغی ازجمله اولین چین و چروک‌های ایجاد شده در صورت بوده و ازآنجایی‌که ناحیه‌ی دور چشم تحت تأثیر خندیدن، لبخند زدن و دیگر حالات مختلف چهره قرار می‌گیرد، جلوگیری از ایجاد این چین و چروک‌ها غیرممکن است. در ابتدا، این خطوط تنها به هنگام خندیدن ظاهر شده و زمانی که عضلات صورت در حالت استراحت قرار می‌گیرند این خطوط نیز ناپدید می‌شوند؛ ولی با گذشت زمان، این خطوط به یکی از اجزای دائمی پوست دور چشم تبدیل شده و در همه حال دیده می‌شوند.
  2. چین و چروک پلک: یکی از اولین جاهایی که چین و چروک صورت در آن ایجاد می‌شود چشم است. با کاهش خاصیت انعطاف‌پذیری پوست، پوست ناحیه‌ی صورت افتاده شده و پوست زیر چشم‌ها نیز به‌طور خاصی نسبت به این کاهش انعطاف‌پذیری آسیب‌پذیر است. این مشکل سبب ایجاد چین و چروک‌های دور چشم خواهد شد.

روشهای موثری مانند بلفاروپلاستی ، تزریق فیلر وچربی، مزوتراپی زیر چشم و ... برای جوانسازی اطراف چشم وجود دارد که توسط هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می باشند. لطفا جهت هماهنگی با مطب دکتر فاتحی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

8 راه حل کاربردی برای پیشگیری از ایجاد خطوط اطراف چشم

1. استفاده از ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب نه تنها پوست شما را از انواع بیماری‌ها مثل سرطان پوست محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود علائم پیری پوست دیرتر خودشان را نشان بدهند.

2. عینک آفتابی

علاوه بر استفاده از کرم ضدآفتاب بهتر است که هروقت در آفتاب بیرون می‌روید از عینک‌های محافظ در برابر اشعه UV استفاده کنید. این عینک‌ها علاوه بر جلوگیری از نور آزاردهنده آفتاب، مانع از این می‌شود که شما مدام چشمتان را در حالت جمع شده و نیمه‌باز نگه دارید که خود باعث چروک اطراف چشم می‌شود

چین و چروک در اطراف چشم

3. خودداری از حرکات اطراف چشم

حرکات و حالاتی که در صورت خود ایجاد می کنیم نیز باعث ایجاد چین و چروک می شود. همانطور که صورت خود را کش می‌دهید و یا صورت خود را شکل می‌دهید، کشش پوست شما کاهش می‌یابد و یک روز، توانایی بازگشت به حالت اولیه خود را از دست می‌دهد و بنابراین به بخشی از صورت شما تبدیل خواهد شد. تنگ کردن چشم ها، خندیدن و اخم کردن حرکاتی هستند که منجر به چین و چروک دور چشم می شوند. برای همین باید از حرکاتی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، خودداری کنید.

4. پاک کردن آرایش به ویژه هنگام خواب

برای جلوگیری از چروک زیر چشم محلول آرایش پاک کن را روی یک پنبه نرم بریزید. پنبه را به مدت چند ثانیه روی پلک خود نگه دارید. سپس با ملایمت پنبه را روی چشمان خود حرکت دهید؛ اما اصلاً آن را بیش از حد فشار ندهید یا محکم نکشید.

5. مصرف آب به میزان کافی

برای حفظ زیبایی و طراوت پوست مقدار زیادی آب بنوشید. کم آبی سبب کاهش خاصیت ارتجاعی و بروز خطوط ریز و چروک‌‌های زیر چشم می‌‌شود.

6. نحوه صحیح خوابیدن

خوابیدن به دو طرف یا روی شکم بر روی صورت شما فشار می آورد، این کار باعث ایجاد خطوطی روی صورت شما می شود، در نتیجه فرد باید به جای خوابیدن رو به شکم، رو به کمر بخوابد.

7. کاهش استرس

استرس می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش دهد و حتی باعث تغییراتی در پروتئین های پوست فرد شود؛ زیرا مقادیر بالای کورتیزول یا هورمون استرس می تواند کلاژن و الاستین پوست را تجزیه کند.

8. پرهیز از مالیدن چشم

مالیدن چشم ها باعث پیری زودرس پوست اطراف چشم از جمله چین و چروک و افتادگی پلک می شود.

هزینه درمان خطوط اطراف چشم

هزینه درمان خطوط اطراف چشم به شدت این چروک‌ها، روش درمانی مورد استفاده، تعداد جلسات درمانی، موقعیت جغرافیایی و مهارت پزشک بستگی خواهد داشت.

شما می‌توانید برای جوانسازی پوست دست با تزریق فیلر پشت دست به کلینیک دکتر هما فاتحی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا [ 1401-06-01 ]
من مزوتراپی انجام دادم به پیشنهاد خانم دکتر فاتحی نتیجه خوبی داشت برام .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تزریق چربی قابل بازگشت یا تخلیه است؟آیا تزریق چربی قابل بازگشت یا تخلیه است؟

انتخاب روش برای تخلیه چربی، براساس میزان چربی تزریق شده و همچنین محل تزریق شده متفاوت خواهد بود. ... ادامه مطلب

علائم آلرژی و حساسیت پوستی به بدلیجاتعلائم آلرژی و حساسیت پوستی به بدلیجات

بارزترین مشکل در استفاده از بدلیجات، امکان بروز حساسیت پوستی است که در شماری از افراد مشاهده می شود.از جمله حساسیت پوستی، خارش و قرمزی و یا حساسیت بدون خارش و گاهی زخم های سطحی می باشد. برای درمان حساسیت پوستی به بدلیجات، روش های متعددی وجود دارد که در ادامه به معرفی رایج ترین آنها می پردازیم. ... ادامه مطلب

دکتر پوست خوب چه کسی است؟دکتر پوست خوب چه کسی است؟

یک پزشک پوست باید دارای مهارت و تخصص کافی باشد تا بتواند به بیمار خود کمک نماید. پزشک پوست در افزایش سلامت پوست و مو با تجویز دارو و یا از طریق تزریق بوتاکس که برای از بین بردن چین و چروک و هم‌چنین جوانسازی پوست می‌باشد، فعالیت می‌نماید ... ادامه مطلب

شپش سر چیست؟شپش سر چیست؟

شپش سر (پدیکولوز کاپیتس) یک عفونت شایع و بسیار مسری است که در سرتاسر جهان و همه نژادها از هزاران سال قبل دیده می شود. این بیماری اغلب در مهد کودک ها، مراکز مراقبت های شبانه روزی، سربازخانه ها و مدارس رخ می دهد. ... ادامه مطلب