تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل لب | هزینه آنزیم ژل لب در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / چگونگی تخلیه ژل لب هیالورونیک اسید با آنزیم

چگونگی تخلیه ژل لب هیالورونیک اسید با آنزیم

لب‌های برجسته و قرینه در زیباتر شدن چهره بسیار مؤثر هستند. این روزها، افراد زیادی را می‌بینیم که برای اصلاح ساختار لب و برجسته شدن آن، تزریق ژل لب را انجام می‌دهند. تزریق ژل به‌طور معمول، عارضه‌ای ندارد، مشکل زمانی بروز می‌کند که برای تزریق، به افراد غیر متخصص مراجعه شود. مراجعه به مراکز نامعتبر، می‌تواند سبب مشکلاتی مانند تزریق نادرست، عدم قرینگی، تزریق بیش از اندازه و… شود. البته گاهی نیز افراد به دلایل دیگری نیاز به تخلیه ژل لب دارند. ژل‌ها پس از گذشت زمان، به طور طبیعی جذب می‌شوند؛ اما روش‌هایی مانند تخلیه ژل لب با سوزن، برای تخلیه زودهنگام آنها وجود دارد. تخلیه ژل لب، به نوع ژل تزریق شده نیز بستگی دارد. ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید، ساده‌ترین ژل‌ها برای تخلیه هستند. برای حل شدن و تخلیه ژل‌های هیالورونیک اسید، نیاز به ماده‌ای به نام هیالورونیداز است. هیالورونیداز یک آنزیم طبیعی است که در بدن انسان نیز وجود دارد. برای تخلیه ژل با استفاده از هیالورونیداز، پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک، این آنزیم را در ناحیه‌ای که نیاز به تخلیه ژل دارد تزریق می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت تزریق آنزیم ژل لب

اگر بیمار از تزریق فیلر پوستی هیالورونیک خود ناراضی نباشد، می‌توان به او اطمینان داد که با استفاده از هیالورونیداز می‌توان آن را از بین برد. بیماران می‌توانند دلایل مختلفی برای تمایل به از بین بردن ژل لب خود داشته باشند. دلایل دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

نحوه ی تزریق آنزیم ژل لب

با توجه به اینکه آنزیم به صورت پودری می باشد ابتدا آن را با آب مقطر یا سرم فیزیولوژیک رقیق می کنند. همچنین برای کاهش درد می توان مقداری لیدوکائین به محلول به فوق اضافه کرد. محلول به دست آمده را با استفاده از سرنگ های مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می کنند.

تخلیه ژل لب

اقدامات لازم پیش از تزریق آنزیم ژل لب

مهم‌ترین اقدامی که پیش از تخلیه ژل لب باید انجام دهید، پاک کردن صورت خود پیش از درمان است؛ بنابراین بدون هیچگونه آرایش و با صورت تمیز وارد مطب شوید. بهتر است از مصرف هرگونه داروی غیرضروری از ۵ روز پیش از درمان خودداری کنید. این داروها می‌توانند شامل آسپیرین، ایبوپروفن، مکمل‌های غذایی از جمله امگا ۶، سیر، ویتامین C، ویتامین E، گینگکوبیلوبا و مواردی از این دست باشند.

در صورت وجود هرگونه عفونت یا زخم‌های آکنه‌ای و بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی، سرفه و گلودرد، از انجام درمان خودداری کنید. در صورتی که برای انجام درمان با استفاده از تزریق هیالورونیداز تجویز شده‌اید، پیش از اقدام به درمان اصلی، لازم است یک تست برای تشخیص عدم آلرژی به آن انجام دهید. در صورتی که علائمی مشاهده نشد، می‌توانید برای درمان اصلی اقدام کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق آنزیم ژل لب

معمولاً بعد از اقدام برای تخلیه کردن ژل لب، نیازی به مراقبت خاصی نیست. عمدتاً افراد می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های عادی زندگی روزمره خود را از سر بگیرند. وجود قرمزی، تورم و کبودی نیز ممکن است مشاهده گردد؛ اما همه این علائم به صورت کاملاً موقتی بوده و به سرعت از بین خواهند رفت؛ اما در کل، برای اطمینان از کسب بهترین نتیجه، لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. تا ۱۲ ساعت بعد از درمان، از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  2. تا دو هفته بعد از درمان، از نوشیدن الکل، ورزش‌های شدید، حمام آفتاب و قرارگیری در سرمای شدید خودداری کنید.
  3. کمپرس سرد می‌تواند در بهبود کبودی بسیار مؤثر باشد.
  4. از مصرف آسپیرین تا ۲ روز بعد از درمان خودداری کنید.
  5. در صورتی که شاهد هر گونه علائم پیش‌بینی نشده بودید، سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.

تزریق آنزیم هیالورونیداز برای رفع سریع عوارض فیلر یا ژل در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی انجام می‌پذیرد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

تعداد جلسات تزریق آنزیم ژل لب

تخلیه ژل لب برای افرادی که ژل‌های غلیظ هیالورونیک اسید را تزریق کرده اند، در یک جلسه امکان پذیر نیست و این افراد معمولاً نیاز به چند جلسه تزریق آنزیم دارند. البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد که با تزریق آنزیم، چه مقدار از ژل تخلیه می‌شود.

هزینه آنزیم ژل لب

هزینه تزریق هیالورونیداز مورد نیاز برای تجزیه فیلرهای HA براساس عوامل مختلفی از جمله برند آنزیم مورد استفاده، حجم فیلر و تعداد جلسات درمانی لازم متفاوت خواهد بود.

عوارض آنزیم ژل لب

توجه به این نکته مهم است که هیالورونیداز عوارض جانبی دارد که باید از آن آگاه باشید. شایع‌ترین عارضه جانبی این آنزیم تورم و کبودی است که معمولاً چند روز پس از درمان برطرف می‌شود. اگرچه بروز آلرژی در ناحیه تزریق بسیار نادر است؛ اما می‌تواند شدید باشد و بیمار را دچار خطر آنافیلاکسی کند. این اتفاق معمولاً در افرادی که به نیش زنبور عسل حساسیت دارند شایع‌تر است.

تزریق ژل لب روسی یکی از اقدامات رایج کلینیک های پوست و زیبایی است که با وجود شایع بودن این عمل، برای دستیابی به بهترین نتایج، نیاز به مهارت پزشک در تزریق و استفاده از برندهای مجاز و معتبر ژل است. شما می‌توانید بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با مراجعه به کلینیک دکتر فاتحی انجام دهید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایای لیزر موهای زائد چانه و پشت لب چیست؟مزایای لیزر موهای زائد چانه و پشت لب چیست؟

لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از پایان دوره آن پوستی صاف و بی مو خواهید داشت. ... ادامه مطلب

نکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم ترنکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم تر

اهمیت مو و زیبایی آن بر کسی پوشیده نیست. مو تأثیر قابل توجهی در زیبایی افراد و به ویژه بانوان دارد، بطوریکه افرادی که از نداشتن موهای زیبا ناراحت هستند به کاشت مو روی می‌آورند. جهت حفظ زیبایی مو رعایت نکاتی لازم است. در ادامه به چند نکته‌ی ساده و مهم در مورد داشتن موهای قوی و سالم اشاره می‌شود. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپیجوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپی

مزوتراپی روشی غیر جراحی و مؤثر است که با طیف وسیعی از کاربردها از جمله درمان ریزش مو و جوانسازی نواحی مختلف پوست، با هزینه ای مناسب می‌تواند متدی مناسب برای بسیاری از افراد محسوب شود. ... ادامه مطلب

کرایوتراپی موثرترین روش درمان زگیل تناسلیکرایوتراپی موثرترین روش درمان زگیل تناسلی

یکی از روش های قطعی جهت از بین بردن و درمان انواع زگیل به خصوص زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایوتراپی می باشد که با نام های سرما درمانی، فریز کردن و انجماد نیز ممکن است آن را شنیده باشید. درمان زگیل تناسلی با روش کرایو در کلینیک یا مطب پزشک انجام می شود. ... ادامه مطلب