فاصله بین جلسات تزریق چربی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی در اصفهان / فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی چقدر است؟

فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی چقدر است؟

تزریق چربی به صورت یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. وجود حفره‌های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود. پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوانسازی صورت در نظر گرفته می شود؛ زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای پوستی بدون ایمونوژنسیته را نشان می دهد. نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد.

پزشک بهتر از هر کسی می‌تواند در زمینه فاصله بین جلسات تزریق چربی به شما پاسخ دهد؛ چراکه برای رسیدن به صحیح‌ترین پاسخ از این سؤال حتماً باید شرایط جسمی شما مورد بررسی قرار بگیرد و اثرات ناشی از تزریق اول به دقت بررسی شود. با این حال به صورت کلی معمولاً فاصله مناسب بین جلسات تزریق چربی حداقل شش ماه در نظر گرفته می‌شود. در واقع شما باید در طول یک سال، دو تزریق چربی را انجام بدهید. البته همانطور که گفته شد، چربی در بدن بعضی از افراد زودتر از دیگران جذب می‌شود. در نتیجه این افراد زودتر از سایرین نیاز به انجام تزریق دیگری دارند؛ اما در بعضی از افراد دیگر نتایج این عمل ممکن است تا دو سال نیز ماندگاری داشته باشد و این افراد نیازی به پشت سر گذاشتن دو جلسه تزریق در یک سال نخواهند داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد تزریق چربی

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

مزایای تزریق چربی

بدون شک آنچه باعث شده تزریق چربی به یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها در بین سایر روش‌های موجود جوانسازی و زیبایی تبدیل شود نکات مثبت قابل توجه آن است. از جمله مهم‌ترین نکات مثبت این روش عبارتند از:

  1. در این روش به جای فیلر و ایمپلنت، از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود. در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت در این فرآیند بسیار پایین خواهد بود. علاوه بر این، احتمال پس زدن چربی های انتقال یافته از سوی سلول های بدن خود فرد نیز در این فرآیند وجود ندارد. این موضوع به معنای سازگاری بیشتر چربی تزریق شده به بدن در مقایسه با سایر مواد تزریق شده به بدن است.
  2. زمان انجام این تزریق، کوتاه است و اساساً این کار، وقت زیادی از فرد نمی گیرد. همه این فرآیند می تواند با تنها یک جلسه حضور در کلینیک انجام شود. زمان کوتاه انجام تزریق، یکی از مزیت های تزریق چربی به شمار می رود.
  3. دوران بهبودی پس از تزریق چربی، به سرعت طی می شود. این یکی دیگر از مزیت های مهم این فرآیند به شمار می رود.
  4. نتایج تزریق چربی «طبیعی» است و ماندگاری قابل توجهی دارد. در این روش، خبری از باقی مانده اسکارهای بزرگ روی صورت و بدن شما نیست.
فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی

نحوه تزریق چربی

تزریق چربی به صورت در تمامی کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک انجام می‌شود و پروسه انجام آن در حالت کلی شامل سه مرحله حساس و مهم است:

استخراج چربی از نواحی مختلف بدن

شروع کار با تصمیم‌گیری در مورد ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها از آنجا استخراج شوند انجام می‌شود. معمولاً از نواحی بدن که چربی‌های اضافی در آنجا انباشته شده استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها خارج کردن چربی از شکم و تزریق آن به صورت است. علاوه بر آن می‌توان از چربی بخش‌های دیگر بدن مثل ران‌ و باسن نیز بهره برد. به این صورت که ناحیه مورد نظر بدن بیحس شده و سپس توسط مکنده مخصوصی حجم مورد نیاز چربی استخراج می‌شود.

آماده‌سازی چربی استخراج شده

بعد از استخراج، حجم مورد نیاز چربی نوبت به آماده‌سازی آن برای تزریق می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را در ظرف‌های مخصوصی ریخته و درون سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا عملیات خالص‌سازی انجام گیرد و مواد اضافه مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات از چربی جدا می‌شوند.

تزریق چربی به ناحیه مورد نظر

آخرین مرحله از کار تزریق چربی به این صورت است که چربی‌های خالص‌سازی شده درون سرنگ‌های مخصوصی ریخته می‌شود. سپس پزشک با تکیه بر مهارت و تجربه خود آنها را در گونه ها که از قبل بیحس و استریل شده تزریق می‌کند.

اقدامات قبل از تزریق چربی

برای اینکه بیمار یک تزریق چربی ایده‌آل و بی‌دردسری را تجربه کند بهتر است تا به تمامی توصیه‌ها پزشک قبل و بعد از آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. چند مورد از مهم‌ترین اقدامات قبل از تزریق چربی به صورت در زیر آورده شده است:

مراقبت های بعد از تزریق چربی

همانقدر که مراقبت‌های قبل از تزریق چربی اهمیت دارند مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت نیز مهم هستند. این مراقبت‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

عوامل مؤثر در ماندگاری تزریق چربی

چند شرط اساسی در افزایش ماندگاری تزریق چربی مؤثر است:

تزریق چربی از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست هستند که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاندید نامناسب تزریق چربی

عوارض تزریق چربی

خوشبختانه عوارض جانبی قابل توجه این عمل بسیار ناشایع است. این عمل معمولاً بدون مشکل خاصی انجام می‌شود. بعضی از عوارض جانبی محتمل مختلف شامل موارد زیر هستند:

هزینه و قیمت تزریق چربی

این قیمت ها برای هر بیمار بستگی به عوامل مختلف از جمله تعداد نواحی تحت درمان و مقدار چربی استخراج شده و تزریق شده مختلف دارد. عوامل مختلفی از جمله نوع بیحسی، تعداد تزریق، میزان چربی مورد نیاز و مراقبت های قبل و بعد از عمل در هزینه این روش زیبایی دخیل هستند.

اگر مایل به استفاده از انواع روشهای جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی ، آر اف فرکشنال و ... توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع شلی و افتادگی پوست صورت با مزوتراپیرفع شلی و افتادگی پوست صورت با مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش های نوین غیر تهاجمی در حفظ جوانی درمان افتادگی پوست می باشد. ... ادامه مطلب

زانتلاسما چیست و روشهای درمان آن کدام است؟زانتلاسما چیست و روشهای درمان آن کدام است؟

چربی پلک یا زانتلاسما و گزانتلاسما برآمدگی زردرنگ، سفت و کوچکی است که زیر پوست پلک بنا به‌ علتی که به خوبی مشخص نیست، تشکیل می شود و بی ضرر است. این عارضه در اغلب موارد بی خطر است و درمان از نظر زیبایی انجام می شود. ضایعات را می توان برداشت و یا با کوتر سوزاند و یا با لیزر جراحی کرد. ... ادامه مطلب

اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟

اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت و دیگر بخش‌های بدن است که نوعی روش لیزر درمانی کم‌تهاجمی است که به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد. در این روش برخلاف جراحی لیفت، نیازی به برش، بیهوشی، بخیه و بستری شدن نیست ... ادامه مطلب

روشهای درمان زخم دیابتی کدامند؟روشهای درمان زخم دیابتی کدامند؟

زخم‌ها، بریدگی ها و سوختگی های جزئی ناراحت کننده اما غیر قابل اجتناب زندگی هستند. با این حال این آسیب ها برای مبتلایان به دیابت می توانند منجر به مشکلات جدی سلامتی شوند. ... ادامه مطلب