درمان ریزش مو با کربوکسی تراپی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوست / کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

به طور متوسط چیزی بین 50 تا 100 تار مو در روز می ریزد. این مقدار در محدوده نرمال قرار دارد و نیاز به هیچ اقدامی ندارد. وقتی میزان ریزش مو از این حد بیشتر باشد، تراکم موها در پوست سر کم می شود. موها برای رشد به اکسیژن نیاز دارند و لازم است تا دی اکسید اضافی از بدن خارج شود. این موضوع زمینه عمل های زیبایی ترمیم مو را فراهم آورده است. کربوکسی تراپی مو روشی مؤثر برای افزایش ضخامت تارهای مو، تقویت و محکم شدن ریشه مو ، پر پشت شدن موها و در نهایت رفع کامل ریزش مو است.

کربوکسی تراپی مو بدون جراحی انجام می شود و از جمله درمان های کم ریسک برای درمان ریزش مو است. به طور ساده روش کار، اینطور است که برای کمک به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی از طریق خون به بافت پوست سر، تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. درواقع با پدیده معکوس، چرخه افزایش خون سریع تر می شود و موها رشد بیشتری خواهند داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت ریزش مو

ریزش مو علل مختلفی دارد که از میان مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هر گونه آسیب و صدمه جسمی
  2. تغییرات هورمونی
  3. بارداری
  4. عوامل ژنتیکی
  5. تغذیه نامناسب
  6. طاسی با الگوی مردانه و زنانه
  7. کم خونی
  8. مصرف برخی داروها
  9. کم کاری تیروئید
  10. کمبود ویتامین
  11. کاهش وزن شدید
  12. ابتلا به برخی بیماری ها
درمان ریزش مو با کربوکسی تراپی

مزایای کربوکسی تراپی مو

نحوه عملکردکربوکسی تراپی مو

دی اکسید کربن به دلیل خواص فیزیولوژیکی خود دارای اثر اکسیژن رسانی و آنتی اکسیدانی است. این یک گاز فیزیولوژیکی است؛ اما هنگامی که به صورت داخل پوستی تزریق می شود، باعث افزایش اکسیژن رسانی به بافت های اطراف در محل مصرف می شود. این امر به این دلیل است که ورود موضعی دی اکسید کربن باعث واکنش تقریباً فوری در بدن می شود که کربوکسی تراپی را به عنوان کمبود اکسیژن تفسیر می کند. افزایش اکسیژن رسانی در بافت ها باعث بهبود متابولیسم سلولی می شود، فرآیندهای متابولیکی امکان رشد و تکثیر سلول ها را افزایش می دهد که در مورد آلوپسی با تشکیل موهای جدید همراه است.

کربوکسی تراپی با استفاده از تجهیزات تخصصی انجام می شود. در طول درمان ریزش مو با یک سوزن نازک، گاز استریل به داخل پوست وارد می شود. دوز گاز کاملاً کنترل شده و مقدار و دوز گاز وارد شده با وضعیت ناحیه تحت درمان تنظیم می شود.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام کربوکسی تراپی مو

پس از انجام کربوکسی تراپی مو نیاز به رعایت مراقبت‌های خاصی نیست؛ اما در هر صورت رعایت نکات زیر الزامی است:

کربوکسی تراپی عمل تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این گاز کاملا بی‌ضرر می باشد. دی اکسید کربن گازی است که بدن به طور طبیعی در بدن وجود دارد و میزان تزریق این گاز به وسیله دستگاه سنجیده می‌شود. این روش با کاربردهای فراوانی مانند رفع تیرگی دور چشم و جلوگیری از ریزش مو، توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان انجام میشود.

موارد منع انجام کربوکسی تراپی

تعداد جلسات کربوکسی تراپی مو

معمولاً تشخیص نحوه استفاده از روش کربوکسی تراپی برای موی سر، بسیار تخصصی است. پزشک، توانایی تعیین تعداد جلسات موردنیاز برای انجام کربوکسی تراپی مو در هر فرد را دارد. پزشک معمولاً بعد از اولین جلسه استفاده از روش کربوکسی تراپی برای موی سر، توانایی تخمین تعداد جلسات موردنیاز هر فرد را دارد.

عوارض کربوکسی تراپی مو

این شیوه درمان برای جلوگیری از ریزش مو عالی است و پس از مدتی رشد موهای جدید نیز دوباره شروع می شود. تاکنون عارضه شدیدی در بیماران تحت مداوا مشاهده نشده ولی وجود اندکی کبودی در ناحیه تزریق گاز دی اکسید کربن، طبیعی است. این کبودی بدون نیاز به درمان، خود به خود برطرف می شود و نگرانی ندارد.

هزینه کربوکسی تراپی موی سر

قیمت کربوکسی تراپی با توجه به تعداد جلسات تعیین شده برای درمان ، ناحیه درمان ، دستمزد پزشک و غیره تعیین می شود.

اگر مایل به استفاده از انواع روشهای جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی ، آر اف فرکشنال و ... توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی چیست و چگونه درمان میشود؟کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی چیست و چگونه درمان میشود؟

بیماری کراتوز پیلاریس، یک مشکل پوستی خوش‌خیم است و به صورت برجستگی های ریزی بر روی پوست به نظر می رسد.دانه های ریز و کوچک و بدون درد روی پوست و در اطراف فولیکول‌ های مو از علائم این بیماری است. تاکنون هیچ درمانی برای این بیماری یافت نشده، اما روشهایی برای مداوا یا پیشگیری از بدتر شدن آن وجود دارند. ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان انواع ضایعات پوستیروشهای پیشگیری و درمان انواع ضایعات پوستی

ظاهر شدن ضایعات پوستی یکی از شکایت های رایج افراد در سنین مختلف است. بروز این ضایعات دلایل مختلفی مانند تأثیر ژنتیک و شرایط اقلیمی دارد. ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو به روش FIT عوارضی هم دارد؟آیا کاشت مو به روش FIT عوارضی هم دارد؟

ریزش مو یا طاسی در اصطلاح پزشکی به‌عنوان آلوپسی شناخته می‌شود. کاشت مو یک راه نجات برای رهایی از این دردسر است. آلوپسی یک بیماری است که ممکن است در زنان و مردان اتفاق بیفتد و دیده ‌شود که با یک الگوی بخصوص یا در طی مراحلی بر بیماران تأثیر می‌گذارد. ... ادامه مطلب

جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوستجدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

تکنولوژی لیزر، طیف گسترده ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. ... ادامه مطلب