ماندگاری لیزر اربیوم فرکشنال
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی / لیزر اربیوم فرکشنال چیست؟

لیزر اربیوم فرکشنال چیست؟

لیزر یک عبارت انگلیسی مخفف شده به معنای تقویت نور توسط تابش تحریک شده است. این انتشار نور متمرکز شده با حرارتی که ایجاد می کند فواید مختلفی برای درمان مشکلات پوستی دارد. دستگاه های مختلف لیزر کاربردهای متفاوتی دارند که به دلیل طول موج خاص و مقدار نفوذ پرتوی لیزر می باشد. لیزرها با توجه به طول موج و میزان نفوذپذیری انواع مختلفی دارند که اربیوم یکی از لیزرهای حالت سخت و جامد می باشد. لیزر اربیوم به تنهایی خاصیت لایه برداری دارد و یکی از پیشرفته ترین انواع تکنولوژی های لیزر است. اربیوم پرتویی با طول موج 2940 نانومتر منتشر می کند که همان نور مادون قرمز است که با رسیدن به پوست، توسط آب جذب می‌شوند. در لیزر اربیوم، هدف آسیب رساندن به پوست و تخریب آن جهت تحریک کلاژن سازی تا حدی است که پروسه‌ی التیام پوست، تشدید شود. این تخریب و آسیب چیزی مشابه یک سوختگی است که بعد از آن، پوست، ریزش و عرق خواهد کرد. چین و چروک‌های عمیق‌تر نیاز به درمان بیشتر دارند، در حالی که اسکار‌های سطحی‌تر و چروک‌های کم عمق‌تر بعد از یک جلسه لیزر اربیوم، به طور کامل پاکسازی می‌شوند. همچنین می‌توان لیزر اربیوم را در بعضی از بیماران به عنوان ابزاری برای جوانسازی پوست نیز استفاده کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیزر اربیوم

  1. جوانسازی پوست با لیزر اربیوم یک روش دقیق قابل اعتماد و کنترل شده است.
  2. در بسیاری از موارد جوانسازی پوست با لیزر اربیوم با استفاده از بیحسی موضعی انجام می‌شود.
  3. جوانسازی با لیزر اربیوم مدت زمان طولانی است که یک ابزار ارزشمند برای بیماران شده است.
  4. لیزرهای اربیوم گاهی اوقات می‌توانند بر روی گردن، سینه و دست‌ها استفاده شوند.
  5. جوانسازی با لیزر ظاهری جوان و طبیعی ایجاد می‌کند. هیچ تغییری مشابه روش‌های جراحی زیبایی صورت، در شکل چهره شما مشاهده نمی‌شود.
  6. این درمان ممکن است با جوانسازی پلک ، لیپوساکشن، پرکننده‌های صورت، آزاد کننده‌های عضله و لیفت شکافی پوست صورت ترکیب شود.
  7. شاید مهمترین مزیت استفاده از لیزر اربیوم سرعت عمل در رسیدن به نتایج دلخواه است. همان‌طور که گفته شد، در این روش لایه‌ای از سطح پوست توسط لیزر برداشته می‌شود و طبیعتاً باعث می‌شود نتایج مثبت این روش خیلی سریع‌تر از سایر روش‌ها خود را نشان دهد. این در حالی است که این روند بهبودی و بهتر شدن پوست 3 تا 6 ماه بعد از انجام لیزر نیز ادامه داشته و قابل‌توجه است. فراموش نکنید که در سایر روش‌های درمانی چندین هفته و سایر روش‌های لیزر (غیرتهاجمی) چند جلسه، زمان نیاز است که آثار بهبودی قابل مشاهده باشد.
  8. امکان بهبود وضعیت پوست و جراحی بدون نیاز به تماس با پوست
  9. حداقل میزان درد و تورم
  10. نداشتن عوارض نامطلوب پس از عمل

کاربردهای لیزر اربیوم

لیزر اربیوم فرکشنال

نحوه درمان با لیزر اربیوم

در لایه‌برداری به وسیله لیزر اربیوم، یک لایه از اپیدرم (خراجی‌ترین لایه پوست) با دقت برداشته می‌شود تا لایه زیرین پوست که هموارتر و جوان‌تر است نمایان شود. با انجام این عمل، تولید کلاژن جدید نیز تحریک شده و پوست سفت‌تر می‌شود. لایه‌برداری پوست به وسیله لیزر اربیوم یک عمل سرپایی است که تحت بیحسی موضعی یا آرام‌بخش‌های خفیف انجام می‌شود. جراح زیبایی یا متخصص پوست با دقت، لایه‌های مورد نظر از پوست را برمی‌دارد تا خطوط سطحی روی پوست کاهش یافته یا برداشته شوند. زمانی که لایه‌برداری به وسیله لیزر اربیوم انجام شد ممکن است ناحیه درمان شده پانسمان شود یا نیازی به پانسمان نداشته باشد. اگر پانسمان انجام شود، جراح، چند روز بعد آن را برمی‌دارد.

اقدامات قبل از استفاده از لیزر اربیوم فرکشنال

مراقبت بعد از لیزر اربیوم

لیزر فرکشنال با توجه به طیف وسیع اثرگذاری، میتواند در رفع جای جوش ، جوانسازی ، رفع چین و چروک، درمان لکه های پوستی و ... مؤثر باشد. کلینیک دکتر هما فاتحی در اصفهان یکی از مرکز مورد تایید و مجاز پوست و مو است که با ارائه این خدمت به مراجعین خود، پوستی جوان تر و عاری از لک و تیرگی را به آنها هدیه می‌نماید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

موارد منع استفاده از لیزر اربیوم

ماندگاری لیزر اربیوم فرکشنال

اینکه دوام نتایج چه مدت باشد به شما بستگی دارد. نتایج معمولاً بلند مدت هستند و هر چه درمان شما بهتر باشد، دوام نتایج آن نیز طولانی‌تر می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید و آن را مرطوب نگه دارید. از یک رژیم غذایی سالم که برای پوست مناسب است پیروی کند.

هزینه لیزر اربیوم

هزینه لیزر اربیوم مانند سایر روش‌های زیبایی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. ناحیه تحت‌درمان، نوع و میزان شدت مشکل پوستی، موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجهیزات مورد استفاده و سایر خدمات بهداشتی زیبایی کلینیک در تعیین هزینه درمان با لیزر اربیوم تأثیرگذار هستند.

عوارض لیزر اربیوم

قدرت تهاجم درمان با لیزر اربیوم کمتر از لیزر CO2 است؛ اما بدون عارضه نیست. برای افرادی که مبتلا به التهاب در منطقه درمان شده هستند و پوست بسیار حساسی دارند ممکن است این عوارض ایجاد شود. علاوه بر این، کسانی که در محل درمان با عفونت مواجه می‌شوند باید از این درمان اجتناب کنند؛ زیرا آسیب‌های کوچک باعث ایجاد عفونت‌های جدی می‌شود.

شما می‌تواند برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه پوست، مو، لیزر و زیبایی و مشکلاتی نظیر شوره سر ، از خانم دکتر هما فاتحی به لینک سوالات کاربران مراجعه نمایید و جهت مراجعه حضوری به مطب دکتر فاتحی از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین زمان برای ترمیم تزریق ژل لببهترین زمان برای ترمیم تزریق ژل لب

ژل های لب بر پایه‌ ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل شده اند. همانند اکثر درمان های زیبایی، نتایج مربوط ... ادامه مطلب

مزایای تزریق ژل بینی در مقایسه با جراحیمزایای تزریق ژل بینی در مقایسه با جراحی

تزریق ژل برای قوز بینی یکی از روش های درمانی و زیبایی برای برطرف کردن این ایراد موجود در بینی و زیباتر به نظر رسیدن صورت به ویژه از نمای نیم رخ دارد. ... ادامه مطلب

مزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موهامزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موها

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش، عمل می‌کند. در این فرایند، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد. مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن‌های بسیار کوچکی زیر پوست ... ادامه مطلب

لکه قهوه ای زیر چشم نشانه چیست؟لکه قهوه ای زیر چشم نشانه چیست؟

تیره شدن پوست در نواحی زیر چشم موجب می شود تا حلقه هایی تیره، چشم های شما را احاطه کنند و سبب بروز تغییراتی نامطلوب در چهره و ظاهر شما شوند. ... ادامه مطلب