انواع پیلینگ | قیمت پیلینگ در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای لایه برداری پوست / پیلینگ چیست و چگونه انجام میشود؟

پیلینگ چیست و چگونه انجام میشود؟

پیلینگ صورت یا لایه‌برداری به معنی جوانسازی پوست است که لایه‌ی رویی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سلول‌های مجاور را تحریک می‌کند تا یک لایه با سلول‌های جدید و کیفیت بهتر ایجاد کند و در نتیجه پوست را جوان کند. پوست به سه جزء تقسیم می‌شود که عبارتند از: اپیدرم (لایه رویی پوست)، میددرم (لایه میانی پوست) و لایه عمیق پوست. روشهای لایه برداری پوست مختلفی وجود دارد که تفاوت آنها بر اساس لایه پوست، ترکیب ماده لایه‌برداری و نحوه انجام کار است. لایه بردار پوست به منظور از بین بردن تغییر رنگ پوست، زبری سطح پوست و چین و چروک‌های ظریف، طراحی شده است. این کار باعث نرمی، صاف و یکدست شدن پوست می‌شود. در صورتی که لایه‌برداری چند بار انجام شود، بدون نیاز به جراحی‌های تهاجمی می‌توان نتایج چشمگیری در ظاهر پوست فرد ایجاد کند.

روشهای همراه با لایه‌برداری مانند پیلینگ، با تحریک پوست به سنتز کلاژن در سنین کمتر نقش مهمی در جوانسازی داشته و دارند. پیلینگ پوست از روشهایی است که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان انجام می‌شود و نتایج بسیار خوبی به همراه دارد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای پیلینگ صورت

این روش دارای فواید زیادی است که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌باشند:

پیلینگ

انواع پیلینگ

روش پیلینگ دارای انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌باشند:

پیلینگ لیزری

پیلینگ لیزری در سال‌های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و دو نوع دارد که از طریق آ‌نها پوست لایه برداری می‌شود. این دو نوع، شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. لیزر دی اکسید کربن
  2. لیزر اربیوم یاگ

پیلینگ مکانیکی

در این روش با کمک ابزار پیلینگ صورت مانند سوزن پیلینگ یا قلم پیلینگ انجام می‌شود. پیلینگ مکانیکی مشکلات پوستی عمیق و قدیمی را رفع می‌کند، به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

پیلینگ شیمیایی

همانطور که در ابتدا بیان شد، این روش با کمک محلول‌ها و مواد شیمیایی انجام می‌شود. این محلول‌ها از ترکیب اسیدهای متفاوتی به وجود می‌آیند. برخی از این اسیدها که در اسید تراپی صورت استفاده می شوند شامل موارد زیر می‌باشند:

پیلینگ شیمیایی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

انواع پیلینگ شیمیایی

ملایم ترین نوع لایه برداری است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیحسی، روی انواع پوست ها قابل اجرا است. در لایه‌برداری سطحی معمولاً از مایعی استفاده می‌شود که حاوی اسید بسیار رقیق و ملایم است که در اکثر موارد اسید گلیکولیک می‌باشد. گاهی اوقات نیز از یخ خشک(دی اکسید کربن جامد) استفاده می‌شود. اساساً اپیدرم را مورد عمل قرار می دهد و در موارد چین و چروک های ظریف ناشی از آفتاب، کک و مک، لکه های بارداری و تغییرات رنگ پوست، اسکارهای خفیف آکنه و ضایعات آفتابی خفیف به کار می رود. پوسته ریزی اندکی به مدت 5-3 روز ایجاد می شود و یک هفته بعد قابل تکرار است. باید توجه داشت که آثار مثبت این نوع پیلینگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چین و چروک یا لکه های پوستی نمی باشد، لذا برای کسب نتایج مطلوب و تکرار آن الزامی است.

در پیلینگ متوسط لایه برداری عمیق تر و موثرتر از پیلینگ سطحی بوده و به درم یا پاپیلر می رسد و ترمیم آن حدود 8-7 روز طول می کشد و در صورت نیاز بالینی چند هفته بعد می توان آن را تکرار کرد. اسید تریکلورواستیک (TCA) مهم‌ترین عامل و ماده لایه‌برداری است که در لایه‌برداری متوسط از آن استفاده می‌شود. این لایه‌برداری را می‌توان با استفاده از محلول‌های مختلف شیمیایی انجام داد که در آخر از TCA استفاده می‌شود. از آنجایی که پیلینگ متوسط موجب سوختگی درجه 2 پوست می گردد، عوارض آن از نوع قبلی بیشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامی است. احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پیلینگ متوسط از بین بردن چین و چروک های خفیف تا متوسط تغییرات پیگمانتاسیون و لکه های پوستی ، ضایعات جدی و سایر آثار دراز مدت ناشی از تشعشات خورشید است.

در این پیلینگ ماده مؤثر، اغلب ترکیبان فنلی می باشد. به درم رتیکولر و لایه های عمیقی پوست نفوذ می کند و موجب سوختگی درجه 2 می شود. در موارد ضایعات عمیق مانند چین های عمیق پوستی و اسکارهای شدید آکنه و در بیمارانی که دچار پیری پوست ناشی از آفتاب بوده ولی مایل به جراحی نیستند استفاده می شود. از سایر انواع پیلینگ مؤثرتر ولی در عوض دارای عوارض جانبی شدیدتر است. این نوع لایه‌برداری فقط بر روی پوست صورت انجام می‌گیرد. ممکن است از لایه‌برداری عمیق برای پوست‌های تیره تر استفاده نشود چون باعث چروک شدن پوست می‌شود. در اکثر موارد این نوع لایه‌برداری فقط یک مرتبه صورت‌ می‌گیرد. جایگزینی پوست جدید از 10 تا 14 روز بعد آغاز می شود. بنابراین پست تا 3 هفته قرمز و ملتهب بوده، درمان کامل آن ممکن است تا چندین ماه به طول بینجامد.

مراقبت های پس از انجام پیلینگ

کاندید مناسب انجام پیلینگ

لایه برداری پوست برای افرادی که مشکلات پوستی دارند مفید است. به ویژه کسانی که با مشکلات زیر دست و پنجه نرم می کنند:

علاوه بر موارد نام برده، افرادی که دارای مشکلات دیگری هستند می‌توانند با پزشک مشورت کنند و سپس این روش را برای از بین بردن مشکلات خود انتخاب کنند.

موارد منع انجام پیلینگ

  1. آکنه فعال
  2. بارداری
  3. ضعف سیستم ایمنی (دیابت کنترل نشده)
  4. پوست های تیره (تیپ پوستی ۵ و ۶)
  5. وسواس
  6. پوست خیلی خشک
  7. تبخال عود کننده که در این مورد می توان از آسیکلویر خوراکی در روز قبل از پیلینگ استفاده کرد
  8. مصرف بالای سیگار و قلیان چرا که ترمیم التهاب در این افراد به سختی صورت گرفته و شانس عوارض بیشتر می باشد.

عوارض پیلینگ صورت چیست؟

  1. قرمزی، خارش و تورم پوست
  2. ایجاد جای زخم.
  3. تغییر رنگ پوست.
  4. عفونت
  5. ایجاد آسیب به قلب، کلیه و کبد. معمولاً در لایه برداری شیمیایی عمیق پوست، از اسید کربولیک (فنول) استفاده میشود که میتواند به عضلات قلب آسیب وارد کند و باعث نامنظم شدن ضربان قلب شود. علاوه بر این، ماده شیمیایی فنول میتواند به کلیه و کبد آسیب وارد کند.

قیمت پیلینگ

هزینه یا قیمت پیلینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند مهارت پزشک، نوع دستگاه پیلینگ، شهر و ناحیه تحت درمان در هزینه درمان تأثیرگذار است.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ برای رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برجسته سازی زاویه فک با تزریق فیلربرجسته سازی زاویه فک با تزریق فیلر

خط فک یکی از مواردی است که بر روی زیبایی و جوانسازی صورت بسیار تأثیرگذار است. روش‌های زیادی برای برجسته‌سازی فک وجود دارد. با این روش‌ها می‌توان خط فک ایجاد کرد و باعث جوان‌سازی صورت شد. برجسته سازی فک می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در چهره داشته باشد. ... ادامه مطلب

داشتن پوست زیباداشتن پوست زیبا

تحقیقات نشان داده که پوست بهترین ترمیم خود را در اطراف ساعت 10 شب انجام می دهد. پس اجازه دهید پوست شما قبل از اینکه شروع به خمیازه کشیدن کنید، نفس بکشد . . . ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابروتزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

تزریق فیلر یکی از مؤثرترین راه ها برای رفع این خطوط است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

نکاتی درباره تزریق چربی به سینهنکاتی درباره تزریق چربی به سینه

با توجه به تغییر ملاکهای زیبایی و همچنین مسائلی مانند وراثت، حاملگی، شیردهی و نوسانات وزنی، عمل حجم دهی و فرم دهی سینه در میان خانم­ها پر طرفدار است . ... ادامه مطلب