کاربرد قرص راکوتان (ایزوترتینوین) چیست؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / قرص راکوتان چه کاربردی دارد و عوارض روآکوتان چیست؟

قرص راکوتان چه کاربردی دارد و عوارض روآکوتان چیست؟

دلیل اصلی ایجاد آکنه جمع شدن چربی روی پوست می‌باشد. مصرف راکوتان با تأثیر روی غدد ترشح کننده چربی، میزان ترشح را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد که مانع بسته شدن منافذ پوست توسط چربی و ایجاد جوش می‌شود. علاوه بر تنظیم چربی پوست، مصرف قرص راکوتان باعث از بین رفتن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه می‌شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد مصرف قرص راکوتان در درمان آکنه‌های شدید یا کیستیک، کاهش ورم بینی پس از جراحی زیبایی، از بین بردن چربی‌های پوست، جلوگیری از سرطان پوست و سرطان مغز و پانکراس می‌باشد. میزان مصرف این دارو به عواملی مانند سن، نوع و میزان وخامت بیماری، چگونگی واکنش بیمار به اولین دوز مصرفی و … بستگی دارد.

شما می‌تواند برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه پوست، مو، لیزر و زیبایی از خانم دکتر هما فاتحی به لینک سوالات کاربران مراجعه نمایید و جهت مراجعه حضوری به مطب دکتر فاتحی از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

ترکیبات قرص راکوتان

هر کپسول حاوی ۲۰ یا ۱۰ میلی‌گرم ایزوترتینوئین است و همچنین مواد زیر نیز در آن به کار رفته‌است:

روش مصرف قرص راکوتان

کپسول ایزوترتینوین باید به شکل کامل بلعیده شود و از جویدن و خراشیدن آن خودداری نمایید که معمولاً دو بار در روز و به مدت پانزده تا بیست هفته مصرف می شود که البته میزان مصرف آن را پزشک تعیین می کند که در بیشتر موارد دستور العمل مصرف این دارو به این صورت است که باید همراه با غذا و با آب زیاد مصرف شود و حداقل به مدت ده دقیقه پس از استفاده از دراز کشیدن خودداری نمایید. میزان استفاده از قرص آکوتان بسته به شرایط بیمار، وزن وی و واکنش بدن فرد متفاوت است که به منظور اطلاعات بیشتر حتماً با پزشک مشورت نمایید. بعد از چند روز اول مصرف این دارو وضعیت پوستی‌ امکان دارد بدتر شود و به مدت یک تا دو ماه به طول می انجماد تا این دارو به صورت کامل اثر کند، در صورتی که جوش ها با شدت دوباره بروز کنند دوره دوم درمان دو ماه پس از توقف مصرف دارو شروع می شود.

قرص راکوتان

توصیه های مصرف قرص راکوتان

موارد منع مصرف قرص راکوتان

  1. سابقه آلرژی به این دارو یا آلرژی به سویا؛ زیرا این کپسول حاوی سویا است.
  2. هرگونه آلرژی دارویی در گذشته اختلالات گوارشی.
  3. سابقه ابتلا به مشکلات ذهنی مثل افسردگی.
  4. باردار بودن یا قصد بارداری داشتن.
  5. شیرده بودن.
  6. سابقه واکنش های آلرژیک به این دارو یا هر نوع داروی دیگر.
  7. بیماری کبدی و کلیوی.
  8. سطح بالای کلسترول یا دیگر چربی ها در خون.
  9. سطح بالای ویتامین آ.
  10. ابتلا به بیماری کرون یا کولیت زخمی.

اگر می خواهید مطمئن شوید که این قرص برای شما مناسب است یا خیر، شرایط ذکر شده را به پزشک اطلاع رسانی کنید.اگر به دیابت مبتلا هستید، حتماً قبل از شروع درمان، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید؛ زیرا ممکن است که این دارو سطح قند خون شما را افزایش دهد.

عوارض قرص راکوتان

همانند هر روش درمانی دیگری که برای شفاف و لطیف شدن پوست استفاده می‌شود، قرص راکوتان هم دارای عوارضی است که باید پیش از مصرف آن، از آنها اطلاع داشته باشید. اصلی‌ترین عوارضی که در اثر مصرف راکوتان ایجاد می‌شوند؛ از قرار زیر هستند:

  1. خشک شدن پوست
  2. خشک شدن مخاط بینی و چشم
  3. خشکی لب‌ها
  4. حساس شدن پوست در برابر آفتاب
  5. سردردهای خفیف
  6. دردهای عضلانی و زانو
  7. ریزش مو
  8. احساس خارش و خشکی در گلو

باید دقت کنید که این‌ها عوارض طبیعی ناشی از مصرف قرص راکوتان هستند، بنابراین در صورت بروز آنها نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا این عوارض نشان‌دهنده مناسب بودن دوز داروی تجویز شده برای بدن شما است.

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج، آسان و مقرون به صرفه است که گاها می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر ایجاد تناسب اجزای صورت و زیبایی چهره داشته باشد. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در مورد افزایش حجم لبها با فیلر، انتخاب پزشکی است که قادر است با بکارگیری تکنیک درست تزریق و استفاده از بهترین انواع فیلر، با کمترین عوارض، به لبها زیبایی بخشد. شما می‌توانید برای بهترین تزریق ژل لب در اصفهان به مراکز مجاز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و با این کار موفقیت عمل خود را تضمین کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پوست خوب چه کسی است؟دکتر پوست خوب چه کسی است؟

یک پزشک پوست باید دارای مهارت و تخصص کافی باشد تا بتواند به بیمار خود کمک نماید. پزشک پوست در افزایش سلامت پوست و مو با تجویز دارو و یا از طریق تزریق بوتاکس که برای از بین بردن چین و چروک و هم‌چنین جوانسازی پوست می‌باشد، فعالیت می‌نماید ... ادامه مطلب

کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو بدون جراحی انجام می شود و از جمله درمان های کم ریسک برای درمان ریزش مو است. به طور ساده روش کار، اینطور است که برای کمک به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی از طریق خون به بافت پوست سر، تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. ... ادامه مطلب

رفع شلی و افتادگی پوست صورت با مزوتراپیرفع شلی و افتادگی پوست صورت با مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش های نوین غیر تهاجمی در حفظ جوانی درمان افتادگی پوست می باشد. ... ادامه مطلب

انواع نخ های جوانساز و تفاوت های آنهاانواع نخ های جوانساز و تفاوت های آنها

در روش‌های مختلف جوانسازی غیرتهاجمی مثل لیفت با نخ، کلاژن‌سازی پوست تحریک می‌شود. کلاژن‌های جدیدی که ساخته می‌شوند به پوست حجم می‌دهند، کانتور صورت را اصلاح می‌کنند و کاری می‌کنند که چندین سال جوان‌تر شوید. ... ادامه مطلب