کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

شرایط زیادی می‌تواند باعث ایجاد سیاهی و تیرگی دور چشم شود که می‌تواند شامل عوامل غیر قابل کنترلی مانند ژنتیک هم باشد. حتی در افرادی که فاکتور ژنتیکی را نداشته باشند، تیرگی دور چشم می‌تواند توسط عوامل کاملاً متفاوت دیگری ایجاد شوند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد که هر کس می‌تواند بنا به تشخیص پزشک از آنها برای برطرف کردن تیرگی دور چشم استفاده کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به کربوکسی تراپی اشاره کرد. کربوکسی تراپی دور چشم یک روش برای جوانسازی پوست که با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن سبب می‌شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. در این روش با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست موجب چسبیدن هموگلوبین به آن می‌شود و اکسیژن رها می‌کند. دلیل آن تمایل هموگلوبین به گاز دی‌اکسیدکربن است. در این صورت تراکم اکسیژن و عمل خونرسانی افزایش می‌یابد و گاز با فشار به ناحیه چربی موجب فعالیت‌هایی در بافت می‌شود که چربی محل تجزیه شده، جریان خون را بالا می‌برد.

کربوکسی تراپی عمل تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این گاز کاملا بی‌ضرر است. دی اکسید کربن گازی است که بدن به طور طبیعی در بدن وجود دارد و میزان تزریق این گاز به وسیله دستگاه سنجیده می‌شود.

مزایای کربوکسی تراپی دور چشم

نحوه انجام کربوکسی تراپی دور چشم

در این روش از یک کپسول گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود که با یک لوله‌ی پلاستیکی به یک دستگاه تنظیم کننده‌ی جریان گاز متصل شده است. پزشک با استفاده از این دستگاه با دقت بسیاری میزان ورود گاز به بدن را کنترل می‌کند. دی اکسید کربن از کپسول به دستگاه تنظیم‌کننده و سپس به یک لوله‌ی استریل وارد می‌شود که در انتهای آن فیلتری تعبیه شده است. این فیلتر تمام ناخالصی‌های باقی مانده را جذب می‌کند که وارد بدن نشوند. گاز از فیلتر عبور کرده و وارد یک سوزن بسیار ریز می‌شود. پزشک با استفاده از این سوزن، گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست شما می‌فرستد.

کربوکسی تراپی دور چشم

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی دور چشم

بعد از انجام این روش و برای رسیدن به نتایج دلخواه باید یکسری مراقبت‌هایی ضروری را در دستور کار خود قرار دهید:

کاندید نامناسب انجام کربوکسی تراپی دور چشم

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کربوکسی تراپی نیستید:

  1. بیماری‌های قلبی عروق کنترل نشده یا حاد (مانند فشار خون کنترل نشده)
  2. بیماری‌های تنفسی حاد
  3. مشکلات انعقاد خون (مثل هموفیلی)
  4. آمبولی ریه که اخیراً رخ داده باشد.
  5. بیماری‌های بافت پیوندی
  6. عفونت پوستی
  7. دیابت کنترل نشده
  8. بارداری یا شیردهی

تعداد جلسات کربوکسی تراپی

اگرچه نتیجه کربوکسی تراپی پس از جلسه نخست به خوبی قابل احساس است؛ اما به منظور دستیابی به نتایج بهتر توصیه می شود که فرد این روند را بین 4 تا 6 جلسه ادامه دهند. به ویژه اگر قصد انجام این روش برای از بین رفتن تیرگی های زیر چشم را دارید، 4 تا 6 جلسه درمان با کربن دی اکسید به شما توصیه می شود.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

ماندگاری این روش به عواملی از جمله تعداد جلسات موردنیاز و شدت تیرگی اطراف چشم بستگی دارد. به‌طورکلی روش کربوکسی تراپی دائمی نیست و ماندگاری آن ارتباط مستقیمی با سن و شدت تیرگی‌ها دارد. از این روش می‌توانید برای رفع تیرگی دور چشم استفاده کنید که ماندگاری حدود ۶ ماه دارد که با تکرار آن مدت‌زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

قیمت کربوکسی تراپی دور چشم

ژنتیک، عوامل محیطی، میزان گاز تزریق شده و بسیاری از دیگر موارد در انجام این روش درمانی مؤثر هستند و لذا برای همه ی افراد هزینه ی یکسانی نیز نمی توان مشخص نمود. میزان دی اکسید کربن تزریق شده، تعداد جلسات درمانی و تخصص پزشک می تواند این هزینه را تحت الشعاع قرار دهد.

عوارض کربوکسی تراپی زیر چشم

کربوکسی‌تراپی به هیچ دوران بهبودی نیاز ندارد و هیچ محدودیتی در انجام فعالیت پس از درمان وجود ندارد. در اکثر بیماران هیچ نشانه قابل مشاهده‌ای از تزریق روی پوست دیده نمی‌شود، با این حال کمی کبودی، ورم و قرمزی ممکن است رخ دهد که به ندرت درمان اطراف چشم دیده می‌شود. عارضه جانبی دیگر، حس سوزن سوزن شدن در نزدیکی محل تزریق است که پس از چند دقیقه برطرف می‌شود.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر همافاتحی در اصفهان، با ارائه کلیه خدمات درمان لک پوست، جوانسازی، تزریق ژل، بوتاکس و چربی، کاشت مو و ... پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربیعوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی، مادام‌ العمر نیست. گاهی نوع تغذیه، نوع فعالیت و حتی قرار گرفتن در معرض گرما، سلول‌ های چربی را اصطلاحاً آب می‌ کند. به طور طبیعی چربی در بدن ماندگاری ندارد و در نتیجه انتقال چربی هم ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی دوام خود را از دست بدهد. ... ادامه مطلب

جوانسازی زیر چشم با تزریق فیلر هیالورونیک اسیدجوانسازی زیر چشم با تزریق فیلر هیالورونیک اسید

فیلرهای زیر چشم از اسید هیالورونیک ساخته شده اند، این اسید به طور معمول در پوست یافت می‌شود و با بالا رفتن سن به طور طبیعی پوست مقداری از این مواد مفید را از دست می‌دهد. اسید هیالورونیک را می‌توان به ناحیه زیر چشم‌ها تزریق کرد تا حجم پوست و سلول‌های آن در این ناحیه را افزایش داد ... ادامه مطلب

پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟

پاکسازی به معنای از بین بردن یا حذف مواد آرایشی، عرق، چربی، آلودگی و سلول‌های مرده از سطح پوست است. این کار، پوست را شاداب کرده و کمک می‌کند که پوست به اصطلاح نفس بکشد. ... ادامه مطلب

بررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغریبررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغری

در روش هایفوتراپی لاغری از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا جهت از بین بردن دائمی سلول‌ها چربی استفاده می شود. ... ادامه مطلب