آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد در اصفهان / آیا لیزر موهای زائد با سرطان در ارتباط است؟

آیا لیزر موهای زائد با سرطان در ارتباط است؟

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های ایده‌آل برای از بین بردن موهای اضافی و زائد بدن است. انجام لیزر تقریباً هیچ خطری نداشته و همه می‌توانند با خیال راحت آن را انجام دهند. بسیاری از افراد به تصور اینکه لیزر کردن باعث سرطان و نازایی می‌شود از انجام آن خودداری می‌کنند؛ اما این تصور کاملاً غلط بوده و شما می‌توانید به راحتی موهای زائد خود را از طریق لیزر از بین ببرید. در درمان با لیزر، از اشعه غیر یونیزه ای استفاده می شود که با تولید پرتو مناسب، فولیکول های مو نابود می شوند. اشعه ساطع شده از لیزر، اشعه غیر یونیزه است که متفاوت از اشعه های ساطع شده از اشعه ایکس می باشد. نکته ای که حائز اهمیت است، این است که این اشعه یونیزه از سطح بدن عبور می کند و می تواند باعث آسیب DNA و در نهایت سرطان شود؛ اما خوشبختانه چنین اتفاقی در مورد اشعه غیر یونیزه وجود ندارد و این نوع اشعه هرگز به لایه های عمقی پوست نفوذ نخواهد کرد و متعاقباً هیچ گونه آسیب و جهش DNA را به همراه ندارد، در نتیجه، احتمال ابتلا به سرطان نیز از بین می رود.

از نظر تمامی متخصصین پوست و مو انجام لیزر به هیچ عنوان نمی تواند باعث رشد سلول های سرطانی در بدن انسان شود، فقط لیزر می تواند عوارضی مانند سوختگی پوست و یا آسیب زدن به پوست یا پیاز مو را داشته باشد که آن هم در صورتی است که شما بخواهید به مراکز غیر معتبر برای انجام لیزر مراجعه نمایید و این کار را تحت نظر افراد غیر متخصص و بی تجربه انجام دهید.

در صورتیکه تمایل به لیزر موی زائد در اصفهان داشته باشید، کلینیک پوست ومو دکتر هما فاتحی با مجموعه ای از دستگاههای لیزر موی زائد از جمله لیزر الکساندرایت در خدمت شما عزیزان خواهد بود. جهت لیزر موی زائد دراصفهان با تلفن 03132245018 یا موبایل 09135116500 تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از لیزر

لیزر موهای زائد دارای مزایای بی‌نظیری است که انتظارات بسیاری از افراد را برآورده کرده است. یکی از مهمترین مزایای استفاده از لیزر، از بین رفتن قطعی موهای زائد بدن است. از دیگر مزایای استفاده از لیزر، عدم درد آن است. معمولاً لیزر هیچ دردی نداشته و افراد به راحتی می‌توانند از آن به عنوان یک روش ایده‌آل برای از بین بردن موهای اضافی بدن خود استفاده کنند. همچنین از لیزر می‌توان برای از بین بردن موهای زائد تمام نقاط بدن از جمله صورت استفاده کرد.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

قبل از معالجه خود حتماً دستورالعمل های لازم را از پزشک یا دستیار او دریافت کنید. دستورالعمل های زیر اثربخشی روش را بهبود می‌بخشد و خطر عوارض جانبی را کاهش می‌دهد. در اینجا چند توصیه معمول آورده شده است:

نحوه لیزر موهای زائد

در زمان انجام لیزر، تکنسین پوست را می‌کشد تا مسیر مستقیمی بین ریشه فولیکول مو و لیزر فراهم شود. انرژی لیزر فولیکول مو را هدف قرار داده و آن را غیرفعال کرده و از رشد آن جلوگیری می‌کند. جلسات درمانی در فواصل مناسبی از هم انجام می‌شوند تا پوست ناحیه تحت درمان بتواند بهبود یابد و نیز زمانی که لازم است تا فولیکول‌های مویی که در فاز استراحت بودند وارد فاز فعال رشد شوند طی شده و بتوان درمان را برای این فولیکول‌ها اجرا کرد. تکنولوژی پیشرفته لیزر موهای زائد باعث می‌شود که لیزر صرفاً فولیکول مو را هدف قرار داده و به پوست منطقه تحت درمان آسیبی وارد نکند.

لیزر موهای زائد

اقدامات پس از لیزر موهای زائد

  1. تا مدت ۳ روز پس از لیزر موهای بیکینی نباید از لوسیون و تونیک حاوی الکل استفاده شود. توصیه می‌شود که در این مدت از کرم‌های مرطوب‌کننده و تقویتی استفاده کنید.
  2. تا ۱۴ روز پس از جلسات رفع موهای زائد از آفتاب گرفتن زیر نور مستقیم خورشید یا استفاده از سولاریوم خودداری کنید.
  3. تا ۴۸ ساعت پس از لیزر موهای بیکینی از حمام آب گرم، سونا و یا شنا خودداری کنید.

افراد منع از لیزر موهای زائد

بیماری‌های عفونی، دیابت، انواع سرطان، بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی، بیماری‌های پوستی، جراحی در ناحیه تناسلی سه ماه پیش از آغاز لیزر موهای زائد از موارد منع استفاده از لیزر موهای زائد هستند. همچنین کسانی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند و افراد دارای موهای نرم، روشن یا خاکستری نیز نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

.پس از انجام لیزر ممکن است دچار عوارض جزئی شوید. برخی از افراد ممکن است دچار حساسیت های جزئی از جمله قرمزی و تورم شود که کوتاه مدت بوده و پس از چند ساعت از بین می رود. این احتمال وجود دارد که قسمت های لیزر شده دستخوش تغییر در رنگدانه ها شود. به دلیل آسیب پذیر بودن چشم ها یکی از حساس ترین قسمت های لیزر، لیزر صورت است. به همین علت حتماً باید از عینک مخصوص جهت محافظت از چشم ها استفاده نمود.

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج، آسان و مقرون به صرفه است که گاها می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر ایجاد تناسب اجزای صورت و زیبایی چهره داشته باشد. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در مورد افزایش حجم لبها با فیلر، انتخاب پزشکی است که قادر است با بکارگیری تکنیک درست تزریق و استفاده از بهترین انواع فیلر، با کمترین عوارض، به لبها زیبایی بخشد. شما می‌توانید برای بهترین تزریق ژل لب در اصفهان به مراکز مجاز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و با این کار موفقیت عمل خود را تضمین کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع گودی بالای چشم با تزریق ژلرفع گودی بالای چشم با تزریق ژل

استفاده از تزریق ژل منجر به بهبود مشکلات مربوط پلک و تصحیح گودی بالای چشم پلک می‌ گردد و برای کاهش حجم بعد از بلفاروپلاستی نیز مفید است ... ادامه مطلب

از بین بردن اسکار یا جای زخماز بین بردن اسکار یا جای زخم

پوست، ارگانی است که از بدن ما در برابر عفونت ها محافظت می کند. در طول زندگی خود آسیب دیدگی های مختلفی را بر روی پوست تجربه خواهیم کرد که در پی آن اسکار یا جای زخم باقی می ماند. اسکار (تشکیل جای زخم) یک فرآیند طبیعی ترمیمی است که برای جایگزینی پوست آسیب دیده شکل می گیرد. ... ادامه مطلب

چه افرادی نباید لیزر موهای زائد انجام دهندچه افرادی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند

بنابر توصیه متخصصان پوست، لیزر موهای زائد برای برخی اشخاص مناسب نیست و با عوارض همراه خواهد بود که در این بخش به موارد منع لیزر موی زائد پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

آیا بین شوره سر و ریزش مو ارتباطی وجود دارد؟آیا بین شوره سر و ریزش مو ارتباطی وجود دارد؟

شوره سر یک اختلال شایع است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. این پوسته ها اغلب میریزند و شوره های سفید را باقی می گذارند. در بیشتر موارد، شوره سر به طور مستقیم باعث ریزش مو نمی شود. ... ادامه مطلب