روشهای چاقی موضعی صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / بهترین و موثرترین راه های چاق شدن صورت

بهترین و موثرترین راه های چاق شدن صورت

فرم صورت، به‌ویژه در ناحيه مياني و گونه‌ها، یکی از ویژگی‌های مؤثر در ادراک بصری از زنانگي، مردانگی، یا جوانی فرد است. با افزايش سن، اغلب ما به‌تدریج حجم صورت خود را از دست می‌دهیم و یا به لاغری صورت به‌ویژه در گونه‌ها و ناحیه میانی صورت دچار می‌شویم. مردان و زنان اغلب به دنبال پر شدن صورت هستند؛ زیرا علاقه‌مند به برجسته کردن گونه‌ها و یا بازگرداندن حجم صورت خود که ممکن است در طول روند پیری ازدست‌داده باشند، هستند. چاق شدن صورت به روش غیر جراحی ازجمله تزریق ژل، تزریق چربی و فیلر در صورت می‌تواند موجب بازیابی فرم جوان صورت و بهبود هماهنگی صورت بدون خطرات بیهوشی و یا عمل جراحی شود.

اگر شما هم با حجم از دست رفته و لاغری صورت مواجه هستید؛ با مراجعه به کلینیک دکتر هما فاتحی در اصفهان، و بکارگیری روشهایی مانند تزریق ژل و چربی، می‌توانید به ظاهری پرتر و جوان تر در چهره خود برسید. لطفا جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل از دست رفتن حجم صورت

دو ماده مهم در پوست وجود دارند که باعث می‌شوند پوست جوان و سالم به نظر بیاید: کلاژن و هیالورنیک اسید. این دو ماده با گذشت سن تقلیل می‌یابند. در حدود سن 30 سالگی، کلاژن‌ها شروع به شکسته شدن می‌کنند. ما با از دست دادن ساختار و حجم صورت خود و در نتیجه تشکیل چین و چروک متوجه وقوع این امر می‌شویم. عوامل دیگری نیز وجود دارند که سرعت این فرایند را شدت می‌بخشند، عواملی مانند وراثت و در معرض نور خورشید قرار گرفتن.

کاربرد ژل، چربی و فیلر در افزایش حجم صورت

برای بازگرداندن حجم صورت و درمان لاغری صورت می‌توان از روش‌های تزریق ژل، چربی و فیلر استفاده کرد. این روش‌ها می‌توانند مشکلات زیر را درمان کنند:

روش های چاقی موضعی صورت

چربی

تزریق چربی یک جراحی زیبایی است که به افراد این امکان را می‏ دهد که با یک تیر دو نشان بزنند. این تکنیک در ده سال اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است. در این روش علاوه بر کاهش چربی‏ های اضافه در ناحیه برداشت، فرم‏ دهی، افزایش حجم و سایز به دیگر نواحی مورد نظر انجام می‏ شود. این روش را می توان یکی از مؤثرترین روش‌های جوانسازی و حجم‌ دهی به پوست نام برد که در سال‌های اخیر تا حد زیادی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

نحوه تزریق چربی

انتقال چربی معمولاً از نواحی مانند شکم، اطراف باسن و یا پهلو برداشته شده و به نواحی اطراف چشم، پیشانی، گیجگاه، گونه، خط خنده، لب، چانه یا دیگر نقاط بدن که نیاز به تزریق آن هست انجام می گردد. چربی که از بدن گرفته می شود در مرحله بعد فرآوری شده و چربی از خون و مواد بیحس کننده با دقت جدا می گردد. پس از جداسازی چربی ها میزان دقیق چربی لازم برای تزریق در سرنگ های ظریف آماده ی تزریق می شوند. باید خاطر نشان کرد که سلولهای چربی بسیار حساس و آسیب پذیرند و در تمام مراحل برداشت، فرآوری و تزریق باید نهایت دقت اعمال شود تا به آنها آسیبی نرسد و نتیجه ی مطلوب را به همراه داشته باشد.

به طور کلی روش تزریق چربی را در سه مرحله می توان خلاصه کرد:

ژل

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند، ژل میگویند. لازم به ذکر است که انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثرات پیری را کاهش می‌دهد. با گذشت زمان تولید کلاژن در پوست به حداقل می‌رسد و با بالا رفتن سن، جوانی و شادابی ظاهر شما ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد. ژلها از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند و فرمول‌های مختلف ساخته‌شدن آنها، موجب می‌شود که خواص متفاوتی داشته باشند و برای بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

انواع ژل مورد استفاده در تزریق

برای رفع چین و چروک پوستی از ژل‌های مختلفی استفاده می‌شود و امروزه تزریق فیلر یا ژل با تنوع بالایی صورت می‌گیرد. برخی از انواع ژل موجود در بازار شامل موارد زیر است:

هیالورونیک اسید و تزریق ژل

هیالورونیک اسید را می‌توان محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک پوستی دانست. البته این ماده به صورت طبیعی در زیر پوست وجود داشته و توسط بدن تولید می‌شود که به علت عوارض افزایش سن مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می‌برند. نتایج حاصل از تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید، معمولاً خیلی زود ظاهر می‌شوند. البته این موضوع به مهارت پزشک و سوخت و ساز بدن فرد نیز بستگی دارد؛ چراکه در برخی افراد، ظهور آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. این نوع ژل عوارض جانبی خاصی نداشته و بیشتر افراد می‌توانند کاندیدای استفاده از آن باشند.

عموماً ماندگاری نتیجه ی این تزریق بین یک تا دو سال خواهد بود. تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که برخی از آنها نشان می‌دهند که تزریق مکرر هیالورونیک اسید سبب تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی می‌شود و همین امر سبب کاهش چین و چروک‌ها در طی زمان خواهد شد.

تزریق ژل مصنوعی

این گروه از پرکننده‌ها در واقع شامل مواد آزمایشگاهی هستند که به صورت طبیعی در پوست وجود ندارند. البته شاید این مواد عوارض بیشتری داشته باشند؛ اما تأثیر خود را مدت زمان بیشتری حفظ خواهند کرد؛ چراکه بدن آنها را جذب نمی‌کند. از آنجا که این فیلرها به صورت طبیعی در بدن نیستند، این امکان وجود دارد که پس از تزریق، پس زده شوند. شاید ماندگاری طولانی‌تر، دلیل مهمی برای انتخاب ژل مصنوعی توسط برخی افراد باشد. با این وجود استفاده از ژلهای طبیعی می‌تواند گزینه ایده‌آل‌تری برای افراد متقاضی تزریق ژل باشد.

ژل تشکیل شده از کلاژن

این مواد در دسته اولین تولیدات در زمینه تزریق فیلر یا ژل قرار می‌گیرند و جالب است بدانید ژل تشکیل شده از کلاژن از بدن گاو گرفته می‌شد. این کار به خوبی انجام می‌شد تا اینکه بدن برخی بدان واکنش آلرژیک نشان داد. همین امر موجب گردید تا استقبال از آنها کمتر شود. البته امروزه شیوه‌های نوین‌تری در پردازش کلاژن صورت گرفته است و این ماده به صورت مصنوعی تولید و در تزریق ژل و فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برخی معتقدند نتایج تزریق ژل صورت تشکیل شده از کلاژن، بهتر از نوع گرفته شده از بدن جانوران است. تزریق این فیلرها موجب تقویت شرایط پوست، بهبود ساختار آن و همچنین از بین بردن خط و خطوط چهره افراد می‌شود. پروتئین طبیعی کلاژن، بر روی استخوان‌ها و لیگامنت‌های فرد نیز تأثیر مثبتی از خودش نشان می‌دهد.

نحوه ی تزریق ژل

قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز و روی آن بیحسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بیحس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود. سپس پزشک یک مقدار دقیق از ژل را بر اساس مشکل ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می‌کند. بسته به نوع ژل و نواحی تحت درمان، نتایج بلافاصله پس از تزریق ژل مشهود هستند. برخی افراد ورم و کبودی مختصری دارند که موقتی است و پس از چند روز از بین می‌رود. بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید؛ اما پزشک ممکن است توصیه کند که یک روز استراحت کنید و فعالیت‌های شدید انجام ندهید.

فیلر

فیلرها، نوعی داروی زیبایی با کمترین میزان تهاجم هستند که به حجم دهی، تغییر فرم صورت و پر کردن چین و چروک و خطوط روی پوست کمک می کنند. صورت، گردن و دست ها از جمله نواحی هستند که تزریق فیلر در آنها انجام می شود. ازجمله نتایج تزریق فیلر می توان به بهبود زیبایی ظاهری اشاره کرد. فیلرهای پوستی، یکی از پرطرفدارترین روش های زیبایی هستند که نتایج سریع، کمترین میزان عوارض و دوره نقاهت بسیار کوتاهی را به همراه دارند.

انواع فیلر

چربی انسانی Autologous fat

در این نوع تزریق فیلر، چربی بدن خود فرد، توسط تجهیزات خاص، از بدن گرفته می شود و پس از قرار دادن در دستگاه سانتریفوژ، مورد استفاده برای تزریق قرار می گیرد. دستگاه سانتریفوژ، چربی برداشته شده را برای تزریق در صورت فرد یا نقطه ی مورد نظر تزریق آماده می کند. واژه ی Autologous، به معنی «حاصل شده از بدن یک شخص مشخص» است. چربی برداشت شده از بدن به صورت تصفیه شده به پوست صورت تزریق می شود تا به گونه ها و شقیقه ها، قسمت زیری چشم و دیگر قسمت های مورد نیاز، حجم مد نظر را بازگرداند. این نوع تزریق از چربی فقط باید توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام شود تا نتیجه ای بدون نقص و امن از آن حاصل شود.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید، از ماده ای سازگار با بدن ساخته شده است و سبب چاق یا پر شدن قسمت مورد نظر می شود. این نوع ژل، بافتی نرم و ژله ای مانند دارد و محبوب ترین و مرسوم ترین فیلر در سراسر جهان می باشد. فیلرهای هیالورونیک اسید، نتیجه ای موقت دارند که بازه ی آن حدود 6 تا 12 ماه است. اکثر فیلر های هیالورونیک با لیدوکائین (بیحس کننده ی موضعی) ترکیب می شوند تا در زمان درمان و بعد از تزریق، افراد حس ناخوشایند کمتری داشته باشند.

کلسیم هیدروکسیل اپاتیک

کلسیم هیدروکسیل اپاتیک ماده ی است که از استخوان بدن انسان حاصل می شود. این ماده برای استفاده در فیلر ها به صورت میکروسکوپی در ژل های نرم دیده می شود. ثبات این فیلر ها به طور معمول بیشتر از فیلرهای نوع هیالورونیک می باشد و دوام آن به طبع بیشتر خواهد بود و در بیشتر موارد، دوام آن به 12 ماه می رسد. استفاده از این فیلر های کلسیم هیدروکسیل اپاتیک سبب تحریک تولید کالوژن ها می شود.

پلی ال لاکتیک اسید

پلی ال لاکتیک اسید، سازگار با محیط است و این بدان معنا است که استفاده از آن در بدن ضرری به بدن انسان نمی رساند و سال ها از آن در تجهیزات پزشکی استفاده می شود، مانند بخیه های جذب شونده. محصولات پلی ال لاکتیک اسید، جزو محرک های کلاژن دسته بندی می شود. دوام آن به 2 سال می رسد.

نحوه تزریق فیلر

برای تزریق فیلرها در ابتدا لازم است متخصص پوست و مو، پوست و تناژ رنگی پوست شما را مورد بررسی قرار داده و به معاینه ی نواحی که نیاز به تزریق دارند بپردازد. نقاط قابل تزریق باید نشانه گذاری شوند و در صورت نیاز از نواحی که باید مورد درمان قرار گیرند عکس گرفته شود.

عوارض انجام چاقی موضعی صورت

عوارض جانبی شایع، معمولاً خفیف هستند و نیازی به درمان ندارند. این شامل:

پاکسازی پوست صورت روشی برای رفع آلودگی ها و تا حدودی لایه برداری سطحی از پوست است. پاکسازی پوست در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی با نتایج موثری در ایجاد شفافیت و درخشندگی پوست، و رفع بسیاری از مشکلات پوستی انجام می‌گردد. لطفا جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش انجام میکرونیدلینگروش انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با واردکردن تعدادی سوزن بسیار نازک و استریل که با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک به‌طور هم‌زمان وارد لایه دوم پوست (درم) شده و میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌کند، عمل می‌نماید. به‌این‌ترتیب، فرآیند ترمیم و بازسازی پوست آغاز میشود ... ادامه مطلب

آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟تأثیر تزریق بوتاکس بینیآیا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟تأثیر تزریق بوتاکس بینی

تزریق بوتاکس به بینی و اطراف آن متدی است که سال ها توسط پزشکان و متخصصان مجرب توصیه می شود و اثربخشی خود را درگذر زمان ثابت کرده است. اساس کار تزریق ب ... ادامه مطلب

کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو بدون جراحی انجام می شود و از جمله درمان های کم ریسک برای درمان ریزش مو است. به طور ساده روش کار، اینطور است که برای کمک به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی از طریق خون به بافت پوست سر، تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. ... ادامه مطلب

رفع افتادگی خفیف ابرو با بوتاکسرفع افتادگی خفیف ابرو با بوتاکس

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو یک روش آسان و سریع است که می‌ تواند در کمترین زمان ممکن، مشکل افتادگی خفیف ابرو را حل کند. تزریق بوتاکس با از بین بردن چین و چروک سطحی پوست و بالا بردن ابروها، چهره شما را جوان‌ تر نشان خواهد داد. ... ادامه مطلب