علل ایجاد و درمان منافذ باز پوست | لیزر فرکشنال در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی / لیزر فرکشنال بهترین درمان منافذ باز پوست

لیزر فرکشنال بهترین درمان منافذ باز پوست

با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن و همین‌طور بر اثر عوامل محیطی و ژنتیکی ساختار، پوست ما دچار یک سری تغییر و تحولاتی می‌شود و در حالت کلی می‌توان گفت که کیفیت رنگ و ساختار پوست دچار اختلال می‌گردد که می‌توانیم در این راستا به وجود آمدن چین و چروک، شلی و افتادگی پوست و به وجود آمدن منافذ باز روی پوست را نام برد. به تدریج بالاتر رفتن سن، ساختار پوست تحلیل می‌رود و پوست کلاژن و الاستین کمتری را تولید می‌کند و این مسئله سبب می‌شود که ساختار پوست دچار تحول شده و یک سری منافذ باز روی پوست ایجاد گردد. از آنجایی که این منافذ باز پوست، زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند، امکان دارد که سبب ناراحتی و نگرانی افراد شود و در واقع یکی از مشکلات پوستی محسوب می‌شوند. همچنین بزرگ و گشاد شدن منافذ پوستی موجب می‌شود که گرد و خاک، باکتری‌ها و چربی‌ها در داخل آنها جمع شده و سبب به وجود آمدن نقاط سفید و سیاه رنگ روی پوست شوند که به تدریج با سپری شدن زمان این نقاط برجسته‌تر و بزرگ‌تر می‌گردند. لیزر فرکشنال یک ابزار پرتو دهی برای کاهش اندازه و رفع منافذ باز پوست می‌باشد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

یکی از رایج ترین مشکلات پوستی که اغلب در افراد دارای پوست چرب دیده می‌شود؛ باز بودن بیش از حد منافذ است. با وجود اینکه درمان قطعی برای منافذ باز پوست وجود ندارد ولی می‌توان با استفاده از روشهایی مانند لیزر فرکشنال تا حد قابل قبولی ظاهر پوست را بهبود بخشید. درمان منافذ باز پوست با لیزر فرشکنال از جمله خدمات کلینیک پوست و لیزر دکتر هما فاتحی در اصفهان می‌باشد . شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد منافذ باز پوست

عوامل اصلی تأثیرگذار عبارتند از:

منافذ باز پوست

مزایای استفاده از لیزر فرکشنال

نحوه انجام لیزر فرکشنال

در روش جوانسازی پوست با RF فرکشنال از امواج رادیو فرکوئنسی استفاده می‌شود که برای عملکرد نیاز به گیرنده و فرستنده دارند. دستگاه RF دارای یک سری سوزنی است که دارای 24 سوزن با روکش طلا می‌باشد. وقتی دستگاه روی پوست قرار می‌گیرد، همزمان با فرو رفتن این سوزن‌ها یک گرمایش عمقی در ناحیه درم ایجاد می‌شود. در نتیجه باعث تحریک ناحیه کلاژن ساز شده و عروق خونی را تحریک کرده و موجب بازسازی پوست شده و هم سلول‌های فیبروپلاست را تحریک می‌کند. دستگاه آر اف فرکشنال دستگاهی است که انرژی را به لایه‌ی میانی یا همان درم پوست وارد می‌کند.

آمادگی قبل از انجام لیزر فرکشنال

آر اف فرکشنال نمی‌تواند شما را درمان کند اگر:

اقدامات پس از انجام لیزر فرکشنال

امکان دارد بعد از انجام لیزر برای درمان کوچک شدن منافذ بر روی پوستتان تورم و کبودی ایجاد شود، در چنین شرایطی بهتر است تا 24 ساعت اول از کمپرس یخ استفاده کنید. جای نگرانی نیست؛ زیرا بعد از گذشت 4 تا 7 روز به خوبی برطرف می‌شود.

کاندیدای نامناسب استفاده از لیزر فرکشنال

با وجود اینکه لیزر فرکشنال، عارضه‌ی برای افراد نخواهد داشت؛ اما برخی از افراد باید از انجام دادن این روش خودداری کنند:

عوارض جانبی درمان لیزر فراکشنال

بعد از انجام لیزر فراکشنال، دلمه و قرمزی بر روی پوست ظاهر می‌شود که طبیعی است و ممکن است تا 2 هفته ادامه داشته باشد. برای کاهش این التهابات معمولاً پمادهای ترمیمی و کرم ضد آفتاب تجویز می‌شود. از دیگر عوارضی که بر روی پوست، بعد از لیزر ظاهر خواهد شد، خشن شدن پوست و حالت سوختگی است که معمولاً تا یک هفته با پوست اندازی در منطقه‌ای که لیزر شده است برطرف می‌شود؛ اما برای کاهش اثرات آن می‌توان از لوسیونهای سوختگی و کمپرس سرد در محل مورد نظر استفاده کرد.

تزریق چربی یکی از روشهایی است که با بکارگیری سلول های بدن خود فرد، بدون ریسک ایجاد آلرژی، هم با افزایش حجم همراه است و هم پوست را جوانسازی می‌کند. این روش در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی، با نتایجی ایده آل قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل اصلی ایجاد موخورهعلل اصلی ایجاد موخوره

در بیماری مو خوره، قسمت انتهایی ساقه مو شکافته شده و به دو قسمت یا بیشتر تقسیم می شود، سپس شکافتگی به طرف ریشه پیشرفت می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود ... ادامه مطلب

نحوه تهیه و تزریق نانوفت برای زیر چشمنحوه تهیه و تزریق نانوفت برای زیر چشم

نانوفت روشی نوین در تزریق چربی است که با انتقال سلولهای جوان ساز، علاوه بر افزایش حجم به جوانسازی پوست نواحی مختلف صورت و بدن از جمله زیر چشمها نیز کمک می کند. نانوفت یکی از تکنیک های تزریق چربی است.تزریق چربی زیر چشم با روش نانوفت برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم بسیار مؤثر است. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت پیلینگ کربن لایه ای از کربن مایع بر روی پوست مالیده می شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می کند. نور لیزر جذب ذرات کربن می شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه ای کربنی عبور داده می شود، کربن را تخریب می کند و همراه با از بین بردن آن سلول های مرده پوست را هم نابود می کند. ... ادامه مطلب

پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟

پانچ پوستی یک روش جراحی برای از بین بردن اسکار آکنه و انواع دیگر زخم های صورت است. در طی عمل، پزشک از یک ابزار کوچک و برش کوکی مانند برای سوراخ کردن لایه بالایی پوست استفاده می‌کند تا بتواند اسکار، کیست یا منافذ بدن را از بین ببرد. ... ادامه مطلب