تزریق ژل و چربی، معایب و مزایا | تزریق فیلر در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / مقایسه معایب و مزایای تزریق چربی و تزریق ژل

مقایسه معایب و مزایای تزریق چربی و تزریق ژل

بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می‌شود و افتادگی، شل‌شدگی و چروک بیشتر می‌نماید. امروزه با توجه به استقبال عموم از روندهای مختلف جوانسازی پوست، تزریق چربی یا مواد پرکننده پوستی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت هر یک از این روش‌های فیلر دارای مزایای خاص خود می‌باشد و این شرایط به معنی این است که هر یک از آنها با توجه به اهداف درمان بیمار ممکن است در شرایط خاص نسبت به روش دیگر از برتری برخوردار باشد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان شاهد تغییرات بسیار و روی کار آمدن روش‌های متنوع زیادی در حوزه زیبایی و جوانسازی نیز بود. در مورد اینکه کدام یک از این روش‌ها بر دیگری ارجحیت دارد نقطه نظرهای متفاوتی وجود دارد؛ اما از آنجایی که در تزریق چربی از بافت‌های چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود مزیت‌های آن در مقایسه با سایر روش‌های تزریق ژل، بیشتر است. نکته اساسی مورد توجه در این زمینه آن است که هر دو این روش‌ها در صورت انجام با تکنیک مناسب، توسط فردی با تخصص، معتبر و مرتبط و استفاده از ابزار و مواد مناسب، کاملاً مؤثر و مورد قبول می‌باشد؛ اما به هرحال تفاوت‌هایی از نظر روند انجام و اثربخشی بین این دو روش وجود دارد. این روش‌ها توسط جراحان پلاستیک صورت می‌گیرد؛ اما برای اشخاصی که تصمیم می‌گیرند از این روش‌های جوانسازی استفاده کنند، این تزریقات با توجه به همه مزایای خود، معایبی نیز دارند که در ادامه بدان می‌پردازیم.

تزریق ژل و تزریق چربی از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست هستند که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تزریق چربی

تزريق چربي شامل برداشتن چربي خود شخص از شكم يا ران و تزريق به نواحي خاصي از صورت است كه چربي آنها كاهش يافته است؛ چون چربي از بدن خود شما حاصل می‌شود بنابراين ريسك واكنش حساسيتي يا دفع پيوند توسط بدن شما وجود ندارد. این روش جوانسازی معایبی نیز دارد. تزریق چربی نوعی عمل زیبایی محسوب می‌شود، به همین دلیل برخی از افراد مایل به انجام چنین تزریقی نیستند. دیگر معایب تزریق چربی این است که وسعت تزریق نسبت به فیلر بیشتر است و زمان زیادی صرف این کار می‌شود. همچنین این وسعت زیاد تزریق موجب شده است که از بیحسی بیشتری استفاده شود.

تزریق فیلر

تزریق چربی از شکم به صورت در تمامی کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و پروسه انجام آن در حالت کلی شامل سه مرحله حساس و مهم است:

استخراج چربی از نواحی مختلف بدن

شروع کار با تصمیم‌گیری در مورد ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها از آنجا استخراج شوند انجام می‌شود. معمولاً از نواحی بدن که چربی‌های اضافی در آنجا انباشته شده استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها خارج کردن چربی از شکم و تزریق آن به صورت است. علاوه بر آن می‌توان از چربی بخش‌های دیگر بدن مثل ران‌ و باسن نیز بهره برد. به این صورت که ناحیه مورد نظر بدن بیحس شده و سپس توسط مکنده مخصوصی حجم مورد نیاز چربی استخراج می‌شود.

آماده‌سازی چربی استخراج شده

بعد از استخراج حجم مورد نیاز چربی نوبت به آماده‌سازی آن برای تزریق می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را در ظرف‌های مخصوصی ریخته و درون سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا عملیات خالص‌سازی انجام گیرد و مواد اضافه مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات از چربی جدا می‌شوند.

تزریق چربی به ناحیه مورد نظر

سومین و آخرین مرحله از کار تزریق چربی به این صورت است که چربی‌های خالص‌سازی شده درون سرنگ‌های مخصوصی ریخته می‌شود. سپس پزشک متخصص با تکیه بر مهارت و تجربه خود آنها را در ناحیه‌ای از صورت که از قبل بیحس و استریل شده تزریق می‌کند. مدت ماندگاری چربی تزریق شده به ناحیه مورد نظر بستگی دارد؛ اما معمولاً بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری دارد.

مزایای تزریق چربی

با ابداع روش درمانی تزریق چربی توسط محققان، بسیاری از افرادی که از چین و چروک پوست و افتادگی صورت خود رنج می‌بردند به راحتی با انجام این روش ایده‌آل خود را درمان کرده‌اند. این روش درمانی مزایای بی‌نظیری دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

همانطور که مشاهده می‌کنید تزریق چربی به دلیل اینکه کاملاً طبیعی بوده و از بدن خود شما استخراج شده دارای مزایای منحصر به فردی است. توجه داشته باشید که هرگز نمی‌توان از چربی سایر افراد برای تزریق استفاده کرد؛ چراکه چربی بدن شما بافت پوست را به خوبی می‌شناسد و به سرعت جذب آن می‌شود؛ اما چربی سایر افراد هیچ سنخیتی با نوع جنس پوست و سلول‌های پوستی شما ندارد.

موارد منع تزریق چربی

افراد متقاضی عمل تزریق چربی باید از شرایط خاصی برخوردار باشند تا نتیجه عمل برای آنها رضایت بخش و موفق باشد. در مقابل افراد خاصی از انجام این عمل منع می‌شوند که به شرح زیر می‌باشند:

معایب تزریق چربی

تزریق چربی نیز کاملاً بی‌عیب نبوده و دارای معایب و عوارضی است. در ادامه به چند عیب این روش درمانی اشاره می‌کنیم:

تزریق ژل

ژل‌ها از جمله سریع‌ترین و امن‌ترین متدهای جوانسازی پوست به‌شمار می‌روند و می‌توانند ظاهر جذابی رقم بزنند. مواد مختلفی در طی دوران تکامل این ژل‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند که خوشبختانه روز به روز بر کیفیتشان افزوده شده است. این ژل‌ها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. در جلسه‌ی تزریق ژل به صورت ابتدا صورت به شکل موضعی بیحس می‌شود، سپس نواحی که باید ژل در آنها تزریق شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و کاملاً استریل و ضد عفونی می‌شود.

سپس ژل آماده، به مقدار مناسب در قسمت‌هایی مانند گونه‌ها، خط خنده و … باید در دو سمت صورت تزریق یکسان داشته باشد تا نگرانی از بابت عدم تقارن آن وجود نداشته باشد. همچنین پزشک شما می‌تواند قسمت‌هایی که ژل تزریق شده را ماساژ دهد تا ژل به شکل همواری توزیع شود. از آنجایی که شرایط متفاوتی برای هر فرد وجود دارد، به‌طور دقیق نمی‌توان در مورد ماندگاری تزریق ژل برای تمام افراد صحبت کرد. با این وجود، ماندگاری تزریق ژل در اکثر موارد بین ۶ تا ۱۲ ماه تخمین زده می‌شود. این در حالی است که ژل‌هایی با ماندگاری بالاتر یعنی از دو تا پنج سال هم در بازار وجود دارند.

مزایای تزریق ژل

تزریق ژل یکی از پرطرفدارترین روش‌های درمانی است. برخی از مزایای تزریق ژل به عنوان نوعی روش زیبایی در ادامه فهرست شده است:

افراد منع از تزریق ژل

عوارض احتمالی تزریق ژل

بسیاری از این عوارض موقتی هستند و مدتی بعد از درمان خود به خود برطرف می‌شوند. برخی عوارض نیز با تشخیص پزشک و با روش‌های درمانی خاص، رفع می‌شوند. عوارض تزریق ژل به شرح زیر است:

  1. ایجاد درد خفیف در ناحیه تزریق که معمولاً با مسکن‌های تجویزی توسط پزشک رفع می‌شود.
  2. سوزش خفیف در نواحی تزریق
  3. کبودی که حداکثر ۲ الی ۳ روز بعد از عمل برطرف می‌شود.
  4. قرمزی و التهاب در ناحیه درمان که معمولاً ۲ الی ۳ روز بعد از درمان برطرف می‌شود.
  5. بیحسی و احساس فشار در ناحیه درمان. احساس بیحسی معمولاً چند ساعت بعد از درمان کاملاً برطرف می‌شود.
  6. تورم در ناحیه درمان که معمولاً بعد از ۴۸ الی ۷۲ ساعت التیام پیدا می‌کند.
  7. جا به‌ جایی و حرکت ژل از ناحیه تزریق یکی از عوارض بعد از تزریق ژل است که در اثر بی‌توجهی به مراقبت‌های بعد از تزریق، انجام فعالیت‌های ورزشی زودهنگام و دست زدن به ناحیه تزریق اتفاق می‌افتد.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر همافاتحی در اصفهان، با ارائه کلیه خدمات جوانسازی، مزوتراپی، کاشت مو و ... پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری سالک چیست؟بیماری سالک چیست؟

سالک یا لیشمانیاز یک بیماری انگلی است که بر اثر انگل لیشمانیا ایجاد می‌ شود. این انگل معمولاً در پشه‌ های خاکی آلوده زنده می‌ کند و بیماری سالک از طریق نیش پشه خاکی آلوده به انگل به انسان منتقل خواهد شد. پشه‌‌ ی حامل انگل معمولاً در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌ کند. ... ادامه مطلب

دانستنیهای بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریقدانستنیهای بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق

تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل یک نوع درمان محسوب می شود که نتیجه آن کاهش تعریق است. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر زیر چشم چه کاربردی دارد؟تزریق فیلر زیر چشم چه کاربردی دارد؟

بهترین و مؤثرترین روش موجود برای کاهش چین و چروک های پوستی اطراف چشم ها و گودی آن، تزریق فیلر است که معمولاً از هیالورونیک اسید و کلاژن می سازند. تزریق فیلر موجب افزایش رطوبت زیر پوست شده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. ... ادامه مطلب

طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. ... ادامه مطلب