جوانسازی پوست با روشهای تزریقی | تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / روشهای تزریقی جوانسازی پوست

روشهای تزریقی جوانسازی پوست

با گذشت زمان، تولید کلاژن در پوست به حداقل می‌رسد و با بالا رفتن سن، جوانی و شادابی ظاهر شما ممکن است، تحت تأثیر قرار بگیرد. جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت است. جوانسازی پوست صورت را با روش‌های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می‌دهند و با توجه به عمق درمان پوست، روش‌های جوانسازی با هم تفاوت دارند.
با استفاده از یکی از جدیدترین متد تزریقی جوانسازی صورت و روش‌های متنوع موجود، می‌توان از زیبایی پوست محافظت نمود. در این روش‌ها تمرکز بر حفظ زیبایی و طراوت پوست و جلوگیری از تخریب آن است. امروزه با پیشرفت علم، روش‌های جدیدی ابداع و مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل تزریق بوتاکس، فیلر یا ژل و تزریق چربی می‌باشند. در ادامه به معرفی هر یک از این روش‌ها پرداخته می‌شود.

تزریق ژل و بوتاکس از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست هستند که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

زمان اقدام جهت جوانسازی پوست

آسیب‌هایی که منجر به تخریب پوست یا ضایعات پوستی می‌شوند، می‌تواند انگیزه‌ای برای اقدام شما برای جوانسازی پوست باشد. این آسیب‌ها شامل:

روشهای تزریقی جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می‌کند و در مقادیر پایین می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می‌شود. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است؛ اما پزشک پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد. در بحث جوانسازی، بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می‌گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می‌شود.

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس باعث مسدود نمودن سیگنال‌های عصبی و انقباضات عضلات می‌شود که چین و چروک و خطوط موجود در صورت را کاملاً محو می‌نماید و در نتیجه جوانسازی و زیباسازی پوست را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

دیگر مزایای تزریق بوتاکس شامل:

مدت ماندگاری تزریق بوتاکس

بازه‌ی میانگین زمانی برای ماندگاری تزریق بوتاکس تزریق شده بین شش الی هشت ماه برآورد شده است. در عین حال ممکن است بیشتر از این زمان هم دوام داشته باشد؛ اما به طور معمول بازه ماندگاری کم‌تر از شش ماه و بیشتر از یک سال نخواهد بود. این زمان تعیین‌کننده فواصل بین جلسات تزریق بوتاکس است.

عوارض جانبی بوتاکس

1. تزریق ممکن است علائمی مانند آنفولانزا را به همراه داشته باشد که همراه با حالت تهوع و سردرد است.
2. ممکن است درد صورت و ضعف عضلات وجود داشته باشد که در بعضی مواقع باعث افتادگی پلک‌ها شده و باعث ایجاد دو بینی نیز می‌گردد.
3. همچنین در محل تزریق، کبودی و ورم نیز رؤیت خواهد شد.
این عوارض جانبی پس از مدتی از بین ‌می‌روند. عوارض بوتاکس ممکن است بلافاصله نشان داده نشود؛ اما طولانی مدت ظاهر شوند و همچنین می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

تزریق ژل و فیلر

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند فیلر یا ژل گویند. لازم به ذکر است که انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثرات پیری را کاهش می‌دهد. فیلر‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند و فرمول‌های مختلف ساخته‌شدن آنها، موجب می‌شود که فیلرها خواص متفاوتی داشته باشند و برای بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.
فیلرها از جمله سریع‌ترین و امن‌ترین متدهای جوانسازی پوست به‌شمار می‌روند. این فیلرها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. تزریق ژل به صورت سرپایی انجام می‌گیرد و در بخش‌های مختلفی از صورت مانند خط اخم، خط خنده، فرم‌دهی گونه، فک و … کاربرد زیادی دارد. تزریق فیلر از پرکاربردترین شیوه‌های جوانسازی و فرم‌دهی صورت است؛ که امروزه در کلینیک‌های زیبایی، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای تزریق ژل و فیلر

1. فیلرها یا ژل‌ها کاربرد بسیار وسیعی در جوانسازی و پر کردن صورت خانم‌ها و آقایان دارند.
2. برای تمامی افراد بالای 18 سال کاربرد دارد.
3. روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است.
4. تزریق ژل را می‌توان در مطب یک پزشک حاذق انجام داد و نیاز به بیمارستان و اتاق عمل نیست.
5. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و فقط بیحسی موضعی و موقتی (حداکثر 2 ساعته) کفایت می‌کند.
6. زمان بهبودی برای تزریق ژل، سریع است و بسیاری از افراد می‌توانند بلافاصله به محل کار یا فعالیت‌های منظم خود برگردند.
7. ژل‌ها ماندگاری نسبتاً خوبی خواهند داشت (اما دائمی نیستند).
8. فیلرهای تزریقی را می‌توان مجدداً شارژ نمود. به این معنی که می‌توان حجم بیشتری را به نواحی مورد نظر اضافه کرد تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید.

مدت ماندگاری تزریق ژل و فیلر

ماندگاری نتیجه تزریق فیلر به نوع فیلر، ناحیه‌ای که فیلر به آن تزریق شده و ویژگی جسمی بیمار بستگی دارد. به‌طور کلی اثر فیلر‌های تزریق شده با توجه به نوع فیلر مورد استفاده از ۶ ماه تا ۲ سال باقی می‌ماند.

عوارض جانبی ژل و فیلر

فیلر روشی محبوب برای افزایش زیبایی چهره است؛ اما این امر بدین معنا نیست که هیچ اثر بدی بر روی بدن ندارد. این مواد مانند هر مواد دیگر می‌توانند دارای بعضی از اثرات جانبی باشند. استفاده از این محصولات ممکن است باعث بروز مشکلات جدی مانند:

شوند؛ بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند از فیلرهای استاندارد برای تزریق استفاده کنید.

تزریق چربی

یکی از فاکتورهای مهمی که باعث می‌شود پوست، حالتی سفت و جوان به خود بگیرد چربی‌های موجود در زیر آن است. چراکه این چربی‌ها پوست را شفاف‌تر کرده و مانع از رخ دادن چین و چروک بر روی آن می‌شود. از جمله روش‌های جدیدی که هم اکنون به پیشنهاد بسیاری از پزشکان انجام می‌شود و رضایت بیماران را جلب کرده، تزریق چربی صورت است. در این روش چربی‌های از دست رفته در ناحیه مورد نظر با تزریق دوباره چربی به آن بازگردانده می‌شود؛ اما آنچه باعث محبوبیت بیشتر این روش در میان سایر پرکننده‌های شده برگرفتن چربی از بافت‌های چربی اضافی خود بدن بیمار است.

بدن دارای چربی است که بافت نرم و عالی دارد. از این رو اخیراً به جای استفاده از موادی که مربوط به بدن حیوانات است و همین‌طور ژل‌های مصنوعی و مواد غیرطبیعی از این روش بیشتر استفاده می‌شود. در روش حجم دهنده چربی مواد از بافت‌های چربی بدن فرد گرفته می‌شود و پس از پردازش و آماده‌سازی به دیگر نقاط مانند اندام‌ها و صورت انتقال داده می‌شود. چربی از مناطقی مانند شکم یا باسن و ران گرفته می‌شود. سوزن‌های خاصی برای این روش به کار می‌رود و از لیپوساکشن و دستگاه مکش برای برداشت و خارج کردن چربی استفاده می‌شود. پس از برداشت چربی به کمک یک سانتریفیوژ، چربی را از ناخالصی‌های که دارد جدا کرده و آماده‌ی تزریق می‌کنند. از تزریق چربی به صورت می‌توان در درمان چروک‌های پوست، افزایش حجم گونه و فک، برطرف کرده خط خنده و خط اخم، درمان گودی زیر چشم و … استفاده می‌شود.

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی چند مزیت اصلی دارد. علاوه بر اصلاح موارد به وجود آمده به علت افزایش سن، ماده‌ی استفاده شده به عنوان پر کننده طبیعی است. مواد استفاده شده از حیوان و یا مواد مصنوعی دیگر نیست. علاوه بر این چربی برداشته شده می‌تواند برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. از همه مهم‌تر نتایج درمان با این روش نسبت به سایر روش‌های زیبایی از ماندگاری بیشتری برخوردار است. همچنین این روش، ایمن است. هیچگونه واکنش آلرژیک به علت تزریق وجود ندارد؛ زیرا چربی از بدن خود شما برداشته شده و به ناحیه دیگر در بدن خودتان افزوده می‌شود.

مدت ماندگاری تزریق چربی

مدت ماندگاری چربی تزریق شده به ناحیه مورد نظر بستگی دارد؛ اما معمولاً بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری برای آن متصور هستند.

عوارض جانبی تزریق چربی

مانند انجام هر روش زیبایی و جوانسازی تزریق چربی نیز ممکن است عوارض داشته باشد که گزارش‌های آن بسیار معدود بوده است. از جمله این عوارض می‌توان به خونریزی، عفونت، هماتوم، ایجاد اسکار زخم، واکنش آلرژیک و یا صدمه به بافت اصلی اشاره کرد.

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج کلینیک های پوست و زیبایی است که با وجود شایع بودن این عمل، برای دستیابی به بهترین نتایج، نیاز به مهارت پزشک در تزریق و استفاده از برندهای مجاز و معتبر ژل است. شما می‌توانید بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با مراجعه به کلینیک دکتر فاتحی انجام دهید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اندولیفت یکی از بهترین روشهای لاغری موضعیاندولیفت یکی از بهترین روشهای لاغری موضعی

امروزه اکثر افراد برای حذف چربی و لاغری موضعی به دنبال روش های غیر جراحی هستند. یکی از مؤثر‌ترین تکنیک های لاغری موضعی، لیزر اندولیفت است. ... ادامه مطلب

تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی پوست میشود؟تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی پوست میشود؟

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند فیلر یا ژل گویند. لازم به ذکر است که انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثرات پیری را کاهش می‌دهد ... ادامه مطلب

کربوکسی تراپی برای لاغری رانکربوکسی تراپی برای لاغری ران

یکی از روشهای لاغری ران، کربوکسی تراپی است. کربوکسی تراپی یک روش ساده لاغری موضعی است که با بهبود متابولیسم بافت‌ های مجاور به زیبا شدن ظاهر توده چربی و کشیدن پوست آن قسمت کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر اربیوم در کلینیک های پوستکاربرد لیزر اربیوم در کلینیک های پوست

لیزر اربیوم نیز مانند سایر روش های لیزر پوست و مو، یک ابزار قدرتمند و موثر در زمینه ترمیم و جوانسازی پوست است. اساس کار لیزر اربیوم تبدیل انرژی لیزر به انرژی حرارتی در نقاط کنترل شده است. ... ادامه مطلب