مزایا و مراحل پاکسازی پوست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای لایه برداری پوست / پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟

پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟

پاکسازی به معنای از بین بردن یا حذف مواد آرایشی، عرق، چربی، آلودگی و سلول‌های مرده از سطح پوست است. این کار، پوست را شاداب کرده و کمک می‌کند که پوست به اصطلاح نفس بکشد. پاکسازی پوست به کمک مواد و تکنیک‌های مختلفی قابل انجام است. با این حال پیش از هر اقدامی باید نوع پوست خود را بشناسید چراکه پاکسازی انواع پوست‌ها، با یکدیگر متفاوت است. بسته به نوع و نیاز پوست باید تکنیک‌های پاکسازی را تعیین کرد. استفاده از مواد ارگانیک، مواد شیمیایی، شوینده‌ها و لایه بردارها از جمله راهکارهایی است که پاکسازی پوست را برای ما ممکن می‌کنند.

پاکسازی پوست صورت روشی برای رفع آلودگی ها و تا حدودی لایه برداری سطحی از پوست است. پاکسازی پوست در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی با نتایج موثری در ایجاد شفافیت و درخشندگی پوست، و رفع بسیاری از مشکلات پوستی انجام می‌گردد. لطفا جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراحل پاکسازی پوست

همانطوری که بیان نمودیم مراحل پاکسازی پوست دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد که این مراحل عبارت می‌باشد از :

1. تمیز کردن پوست با شیر پاک کن

یکی از مهمترین مراحل پاکسازی پوست که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به آن توجه داشته باشید این است که پوست خود را به خوبی تمیز کنید. اینکه شما پوستتان را تنها با آب شستشو دهید کافی نمی‌باشد و باید پوست را با شیر پاک کن تمیز کنید تا تمامی آلاینده‌هایی را که در سطح پوست شما وجود دارد را از بین ببرد. باید در ابتدا موهای خود را با حوله جمع کنید و سپس شیر پاک کن را به مدت دو یا سه دقیقه به صورت دورانی روی پوست خود بمالید. زمانی که شیر پاک کن را روی صورت خود می‌مالید، ضربه‌های بسیار آرامی را هم به صورت خود وارد کنید، بعد از آن شیر پاک کن را به وسیله آب ولرم از روی صورت خود پاک کنید. با استفاده از شیر پاک کن که یکی از مهمترین مراحل پاکسازی پوست می‌باشد پوست شما بسیار شفاف و تمیز می‌گردد و همچنین حالت تازگی و شفافیت هم به پوست شما بخشیده می‌شود.

2. استفاده از تونیک

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست که بعد از شستشوی صورت با شیر پاک کن اهمیت دارد استفاده از تونیک می‌باشد. تونیک یکی از بهترین لوسیون‌هایی می‌باشد که باید با یک تکه اسفنج و یا گاز استریل آن را بر روی صورت خود بمالید. بهترین روش زدن تونیک این است که آن را به صورت دورانی بر روی صورت بمالید. شما با انجام دادن این حرکت پوست خود را بسیار شاداب‌تر می‌نمایید و نشاط و شادابی بیشتری به پوست خود می‌بخشید. بسیاری از کسانی که به شادابی و نشاط پوست خود اهمیت می‌دهند از تونیک استفاده می‌کنند تا پوست زیباتری داشته باشند.

3. لایه برداری پوست

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست لایه برداری از پوست می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از کرم‌های بسیار زیادی که پاکسازی پوست را انجام می‌دهند پوست خود را لایه‌برداری کنید. روش‌های زیادی که خانگی هم هستند برای پاکسازی پوست وجود دارند و شما می‌توانید هر یک از آنها را که با پوست شما صورت سازگاری دارد را مورد استفاده قرار دهید تا پوست خود را به خوبی لایه برداری کنید.

پاکسازی پوست

4. خارج کردن دانه های سرسیاه

دانه‌های ریز جوش سرسیاه برای بسیاری از افراد آزار دهنده می‌باشد و در صورت بسیاری از افراد وجود دارد. یکی از مهمترین مراحل پاکسازی پوست که باید به آن اهمیت دهید این است که دانه‌های جوش سرسیاه را به خوبی از پوست خود خارج کنید. برخی از این دانه‌های سر سیاه به راحتی از پوست خارج می‌شوند؛ اما برخی دیگر از آنها را باید با فشار دست از درون پوست خارج نمایید. در واقع باید بدانید تمامی روش‌هایی که برای پاکسازی صورت انجام می‌شود برای خارج کردن این دانه‌های سرسیاه می‌باشد و شما باید به خوبی به این مورد توجه داشته باشید.

5. رطوبت بخشیدن به پوست

بسیاری از افرادی که پوست خود را پاکسازی می‌کنند باید بدانند که از جمله مراحل پاکسازی پوست که اهمیت زیادی دارد این است که به پوست خود رطوبت بدهید. شما می‌توانید پوست خود را از طریق بخور دادن مرطوب کنید تا تمامی آلودگی هایی که روی پوستتان وجود دارد از بین برود. برخی از منافذ پوست که بسته هستند و به همین دلیل جوش‌های زیادی روی پوست زده می‌شود با بخور دادن باز می‌شوند و صورت شما دیگر جوش نمی زند. استفاده کردن از بخور و دانه‌هایی که می‌توانید در آن بریزید تاثیر بسیاری در پاکسازی پوست دارد و بر همین اساس شما هم باید از این روش استفاده کنید تا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

6. ماساژ دادن صورت

در حین انجام دادن تمامی مراحل پاکسازی پوست که بیان نمودیم باید پوست خود را ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست شما در حین تمامی این مراحل تاثیر بسیاری در از بین بردن آلودگی‌های روی پوست دارد.

7. استفاده از ماسک

به طور معمول از جمله آخرین مراحل پاکسازی پوست، استفاده کردن از ماسک می‌باشد. استفاده کردن از ماسک موجب می‌شود که پوست شما تقویت پیدا کند و آرام شود. شما باید بر اساس نوع پوست خود بهترین ماسک را برای صورتتان انتخاب کنید و یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که این ماسک‌ها را به هیچ عنوان نباید روی سوراخ بینی، ابرو و چشم‌هایتان بمالید، چرا که موجب التهاب در این قسمت‌ها می شود. بعد از اینکه از ماسک استفاده کردید باید تا ۲۰ دقیقه آن را روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.

8. استفاده از مرطوب کننده

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست که اهمیت بسیاری دارد این است که بعد از انجام دادن روش‌های لایه برداری، پوست خود را به خوبی مرطوب کنید. کرم‌های زیادی برای مرطوب کردن پوست وجود دارد که می‌توانید یکی از این کرم‌ها را مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که برای استفاده کردن از این کرم‌ها باید به نوع پوست خود توجه زیادی داشته باشید، چراکه نوع پوست افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد و هر یک از افراد باید بر اساس نوع پوست خود کرم‌های متنوعی را انتخاب کنند. به عنوان مثال برخی از افراد دارای پوست چرب می‌باشند که آنها باید کرم‌هایی را انتخاب کنند که چربی پوست آنها را به خوبی تنظیم کند.

اهداف پاکسازی پوست

پاکسازی یک واژه‌ی عمومی برای توصیف ترکیبی از روش‌های مراقبت از پوست است که سه هدف کلی را دنبال می‌کنند و هر کدام فوایدی برای پوست دارند:

فواید پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت علاوه بر زدودن آلودگی‌ها دارای فواید دیگری نیز می‌باشد که در ادامه آنها را شرح داده‌ایم:

  1. از بین بردن سلول‌های مرده پوست
  2. تمیز کردن منافذ پوست
  3. از بین بردن آثار خستگی و پیری
  4. جوانسازی و شادابی پوست
  5. افزایش گردش خون در زیر پوست
  6. جلوگیری از ایجاد چین و چروک
  7. سفت کردن پوست صورت
  8. پیشگیری از افتادگی پوست صورت
  9. شادابی و روشن شدن پوست صورت
  10. آبرسانی
  11. تنظیم چربی پوست

امروزه روشهای موثری برای جوانسازی پوست ابداع گردیده که اغلب آنها با نتایج بسیار موثر در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی قابل انجام هستند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ یا می‌خواهید به جوانسازی پوست خود با روشهای کلینیکال بپردازید با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت بوتاکس چشم گربه ای چقدر دوام دارد؟لیفت بوتاکس چشم گربه ای چقدر دوام دارد؟

چشم گربه ای اصطلاحاً به چشمانی بادامی شکل گفته می شود که کمی گشادتر بوده و انتهای آنها رو به بالا باشد. اگر حالت چشمانتان را دوست ندارید یا فرم چشمانت ... ادامه مطلب

نکات مهم در تزریق چربی به باسننکات مهم در تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن به‌ منظور افزایش حجم باسن یا اصلاح فرم آن انجام می شود.در این روش از چربی های بدن خود شخص برای فرم دهی به باسن استفاده می شود . ... ادامه مطلب

آنچه در مورد پوست خشک باید بدانیدآنچه در مورد پوست خشک باید بدانید

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی پوست دچار خشکی می‌‌ شود. جنس پوست در بیشتر موارد وراثتی است. روش های مختلفی برای مراقبت از پوست خشک وجود دارد که با رعایت روزانه آنها می توانید پوست خود را مرطوب و شاداب نگه دارید که در ادامه مطلب بدان پرداخته میشود. ... ادامه مطلب

سابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوشسابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوش

سابسیژن (Subcision) به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود، این روش درمانی نیمه جراحی و تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی در زیر پوست استفاده می‌شود. سابسیژن بهترین روش توصیه شده برای افرادی که اسکار آکنه (چال)، زخم‌های عمیق، سالک، خط خنده و اخم، چروک‌های عمیق و سلولیت ش ... ادامه مطلب