لیفت پوست با نخ | جوانسازی پوست با نخ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / انواع نخ های جوانساز و تفاوت های آنها

انواع نخ های جوانساز و تفاوت های آنها

با بالا رفتن سن، الیاف کلاژن شکسته شده و کاهش می‌‌یابد و این باعث ایجاد چروک و افتادگی در پوست می‌شود. کلاژن‌های پوست دائماً در حال تخریب و ساخته‌شدن هستند، به همین علت ماندگاری دائمی ندارند. اساس لیفت با نخ بر تحریک کلاژن‌سازی استوار است. به دلیل دوران نقاهت کمتر، عوارض کمتر و عدم تغییر در فرم کلی صورت، روش‌های غیر جراحی جوانسازی صورت هم از طرف بیماران و هم از طرف پزشکان در سال‌های اخیر بیشتر موردتوجه و اقبال قرارگرفته است.

در روش‌های مختلف جوانسازی غیرتهاجمی مثل لیفت با نخ، کلاژن‌سازی پوست تحریک می‌شود. کلاژن‌های جدیدی که ساخته می‌شوند به پوست حجم می‌دهند، کانتور صورت را اصلاح می‌کنند و کاری می‌کنند که چندین سال جوان‌تر شوید. در زیباسازی پوست با نخ از نخ بخیه پزشکی مخصوصی برای کشیدن پوست استفاده می‌شود. این روش شامل نخ‌های کوچک و قابل‌جذبی می‌باشد که از طریق برش‌های بسیار ریزی وارد پوست شده و پستی و بلندی‌های صورت را به سطحی صاف و بدون چروک تبدیل می‌کند.

لیفت با نخ ممکن است به نام‌های مختلفی شناخته شود مانند، لیفت با نخ آپتوس، لیفت کانتور، لیفت با نخ ابریشم، لیفت با پر و غیره. در این روش دو نوع کلی از نخ‌ها یا بخیه‌ها استفاده می‌شوند: نخ‌های خاردار یا دندانه‌ای با شناوری آزاد که نیازی نیست برای نگه‌داشتن لیفت معلق شوند و نخ‌های نرم یا معلق که باید به یک ساختار ثابت از صورت یا پوست سر متصل شوند. این فرایند، بهترین گزینه برای بیمارانی است که دچار بافت‌هایی با آویزانی خفیف تا متوسط بوده و معمولاً کسانی هستند که در میانه‌ی دهه‌ی سی تا پنجاه سالگی قرار دارند. لیفت با نخ معمولاً با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بهبود حاصل از آن عمدتاً سریع است.

یکی از روشهای مقرون به صرفه، موثر و بدون جراحی جوانسازی پوست، لیفت با نخ است که در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی جهت انجام، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد نخ‌های جوانساز در قسمت‌های مختلف صورت

این نخ‌ها بسیار پرکاربرد بوده و در قسمت مختلف صورت از آن استفاده می‌شود. این قسمت‌ها عبارت‌اند از:

نخ‌های جوانساز

مزیت‌های لیفت صورت با نخ

انواع نخ جوانساز

نخ‌های تکی

نخ‌های تکی، نوعی از رشته‌ی PDO تکی می‌باشد. این نخ‌ها نرم بوده و بدون خار ساخته می‌شوند که آنها را هرچه کمتر تهاجمی می‌سازد. چندین بار، نخ تکی در یک الگوی شبکه‌ای به پوست وارد می‌شود تا به بیشترین حد تأثیرات سفت کردن، دست یافته شود. پس از وارد شدن به پوست، نخ‌ها، پیوندهای کلاژن را برای ایجاد سفتی تدریجی پوست و تأثیرات جوان‌سازی پوست، فعال می‌کنند. با اینکه نخ‌های تکی، پوست را سفت می‌کنند؛ اما لیفت قابل توجهی را ایجاد نمی‌نمایند. این درمان‌های سفت کردن پوست، می‌توانند برای جوان‌سازی کلاژن و درمان پوست آویزان گردن، خطوط پیشانی و چین و چروک صورت استفاده شوند. این نخ‌ها همچنین می‌توانند به گونه‌ها حجم اضافه کرده و به طور میانگین ۱۰ تا ۳۰ نخ مونو معمولاً برای هر مکان مشخص درمان، استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک درمان غیر جراحی برای چین و چروک هستید که مزایای سفت کردن و لیفتیگ را با هم داشته باشد، آنگاه می‌توانید از ترکیب نخ‌های تکی و نخ‌های کاگ بهره ببرید.

نخ‌های کاگ

نخ‌های دندانه‌ای یا کاگ، مشابه نخ‌های مونو هستند با این تفاوت که حاوی خارهایی می‌باشند که به زیر پوست متصل می‌شوند. این خارها، یک پشتیبانی پیشرفته را برای ساختار پوست ایجاد می‌کنند تا بافت آویزان را بالا ببرند. این نخ‌ها، به طور مؤثر، تشکیل کلاژن در اطراف نخ‌ها و خارهای آنها را بهبود می‌بخشند. نخ‌های کاگ می‌توانند به تنهایی یا در ترکیب با نخ‌های مونو برای تعلیق مکانیکی ساختارهای بافتی پوست استفاده شوند به شکلی که نتیجه، احساس و ظاهر نرم و صاف داشته باشد. این نوع نخ‌ها معمولاً با لیفت پوست آویزان در خط فک برای ایجاد یک صورت باریک‌تر استفاده می‌شوند. به علاوه‌ی ایجاد لیفت برای غبغب، نخ‌های کاگ می‌تواند لیفت نخ ابرو و لیفت نخ بینی را فراهم سازند.

نخ‌های پیچ‌دار

اگر به دنبال اضافه کردن حجم بیشتر به چهره‌ی خود هستید، نخ‌های پیچ‌دار یک گزینه‌ی عالی برای شما می‌باشند. نخ‌های پیچ‌دار با یک یا دو نخ موجود هستند که برای تقویت نتایج، در اطراف سوزن به هم بافته می‌شوند. برای ایجاد یک صورت با حالت V، نخ‌های پیچ‌دار، به رفع نواحی فرورفته کمک کرده و یک لیفت صورت غیر جراحی را ایجاد می‌کنند. زمانی که دو نخ به هم بافته می‎شوند، این متد به نام چند پیچی شناخته می‌شود. نخ‌های PDO می‌توانند بافت‌های ناشی از پیری را بدون روش‌های تهاجمی مانند جراحی، سفت کردن، بالا برده و پشتیبانی کنند. این فرایند حداقل یک ساعت یا بیشتر، بسته به مناطقی که تحت درمان هستند با کمترین درد ممکن، انجام می‎شود. نتایج حاصل از نخ‌های PDO معمولاً بین ۱۸ تا ۲۴ ماه به طور میانگین، باقی می‌مانند. اگر نگران شلی خفیف پوست صورت خود هستید، نخ‌های PDO می‌توانند به ایجاد ظاهری جوان‌تر به شما کمک کنند.

نخ PGA

این نخ‌ها چند رشته‌ای هستند و با تحریک پوست باعث التهاب و کلاژن سازی می‌شوند. همچنین در خود گلیکولیک دارند که این نیز باعث کلاژن سازی مضاعف خواهد شد. به طور کلی این نخ‌ها ۱۰ درصد بیشتر از نخ‌های دیگر التهاب ایجاد می‌کنند و نتایج بهتری در پی خواهند داشت.

نخ Hurricane

نخ‌ها در این روش به شکل مارپیچ به کار می‌روند. همین سیستم باعث طویل شدن نخ داخل بافت شده و التهاب را بیشتر می‌کند. این جنس نخ در کنار نخ کاگ بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری عملیات لیفت صورت با نخ را با این جنس نخ‌ها انجام می‌دهند. با به کار بردن آنها عمل خون‌رسانی بیشتر شده و نتیجه بسیار بهتر می‌شود. برای هر بخش و با توجه به عمق چروک‌ها ضخامت و طول نخ‌های مورد استفاده تغییر می‌کند.

نخ‌های فیلامنت طلایی

این نخ‌ها از جنس طلای 24 عیار هستند و در کشورهایی مانند انگلستان برای لیفت صورت استفاده می‌شوند. لیفت صورت با این نخ‌های بسیار گران‌قیمت و به پوست طلایی، مشهور است.

نخ سیلوئت

جراحی با این نخ به لیفت نخ عروسکی نیز شناخته می‌شود. در این روند از طریق تعلیق بخیه با قیف‌هایی که هم در جراحی بازسازی و هم در جراحی زیبایی استفاده می‌شود، انجام می‌گیرد.

نخ‌های کلاژن

یکی از بهترین نخ لیفت صورت، نخ کلاژن می‌باشد. از این نخ‌ها برای لیفت صورت‌هایی که دارای پوستی نرم هستند بسیار مناسب است. این نوع لیفت باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود و به جوان‌سازی پوست شما بسیار کمک خواهد کرد.

چگونگی انجام لیفت صورت با نخ لیفت

کشیدن پوست با نخ لیفت قابل جذب، یکی از متدهای درمانی بدون جراحی می‌باشد که با بهره‌گیری از سوزن‌های ظریف سوزن درمانی صورت می‌پذیرد. این شیوه درمانی احتیاج به دو فاز دارد:

نخست به کارگیری پمادهای بی درد کننده موضعی بر روی سطوحی از پوست که قرار است معالجه بر روی آن صورت می‌پذیرد و دوم قرار دادن نخ‌ها به صورت زیرجلدی بر روی نقاط مورد نظر می‌باشد.

مراقبت‌های بعد از نخ گذاری

کلینیک پوست، کاشت مو و لیزر دکتر هما فاتحی، یکی از مراکز مجهز زیبایی در اصفهان می‌باشد. شما در این مرکز می‌توانید از خدماتی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، تزریق چربی، کاشت مو و ... در سطح مطلوبی بهره مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قرص راکوتان چه کاربردی دارد و عوارض روآکوتان چیست؟قرص راکوتان چه کاربردی دارد و عوارض روآکوتان چیست؟

دلیل اصلی ایجاد آکنه جمع شدن چربی روی پوست می‌ باشد. مصرف راکوتان با تأثیر روی غدد ترشح کننده چربی، میزان ترشح را به طور چشمگیری کاهش می‌ دهد که مانع بسته شدن منافذ پوست توسط چربی و ایجاد جوش می‌ شود. علاوه بر تنظیم چربی پوست، مصرف قرص راکوتان باعث از بین رفتن باکتری‌ های ایجاد کننده آکنه می‌ شود ... ادامه مطلب

بهترین راه درمان ملاسما چیست؟بهترین راه درمان ملاسما چیست؟

ملاسما نوعی مشکل شایع پوستی می باشد که لک های قهوه ای تا خاکستری قهوه ای روی صورت ایجاد می کند. اگر چه علت دقیق آن مشخص نیست اما فاکتورهایی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از قرص های ضد بارداری و برخی لوازم بهداشتی پوست می تواند در ایجاد آن دخالت داشته باشد. ... ادامه مطلب

تزریق چربی در کدام نواحی صورت و بدن انجام میشود؟تزریق چربی در کدام نواحی صورت و بدن انجام میشود؟

تزریق چربی، از جمله روش‌هایی است که در آن، چربی از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر تزریق می‌شود. هدف از انجام این تزریق، بهبود ظاهر و یا افزایش حجم نواحی است که تزریق صورت می‌گیرد. این تکنیک، شامل استخراج و برداشت چربی، پردازش چربی و در نهایت تزریق به ناحیه مورد نظر می باشد ... ادامه مطلب

کربوکسی تراپی برای لاغری رانکربوکسی تراپی برای لاغری ران

یکی از روشهای لاغری ران، کربوکسی تراپی است. کربوکسی تراپی یک روش ساده لاغری موضعی است که با بهبود متابولیسم بافت‌ های مجاور به زیبا شدن ظاهر توده چربی و کشیدن پوست آن قسمت کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب