پانچ پوست چیست؟ | از بین بردن اسکار با پانچ پوست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟

پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟

دستیابی به یک پوست بی عیب و نقص به عنوان یک هدف غیر قابل دسترس به نظر می‌رسد. اما وقتی صحبت از مشکلات خاص پوست شما می‌شود، هر چقدر غیر معمول یا سخت هم به نظر برسد، یک فرصت خوب وجود دارد که با استفاده از یک روش زیبایی، هر یک از آن‌ها را معالجه کنید. در مورد پانچ پوست نیز چنین است. این روش درمانی بدون خطر و کم خطر برای پوست می‌تواند برای اصلاح منافذ گشاد شده،جای زخم آکنه، جای زخم ها و سایر موارد ریز پوستی و ناامید کننده صورت که بدون شک پوست را به خطر می‌اندازد استفاده شود.

اگرچه این روش درمان برای زخم آکنه رایج نیست، اما نسبت به سایر گزینه های درمانی مزایای خاصی دارد. اگر مبتلا به جای زخم آکنه هستید، می‌دانید که احتمال پاک کردن آن‌ها به خوبی وجود دارد. پانچ پوست یک روش امیدوار کننده و جدید را برای افرادی که زخم های آکنه دائمی و سرسخت دارند، به ارمغان می‌آورد. با این حال، از آنجا که این روش جای زخم را در خود جای می‌دهد، اغلب با سایر روش های جوان سازی پوست مانند تجدید لیزر و پیوند پوست همراه است.

پانچ پوست چیست؟

پانچ پوستی یک روش جراحی برای از بین بردن اسکار آکنه و انواع دیگر زخم های صورت است. در طی عمل، پزشک از یک ابزار کوچک و برش کوکی مانند برای سوراخ کردن لایه بالایی پوست استفاده می‌کند تا بتواند اسکار، کیست یا منافذ بدن را از بین ببرد. در پوست به طور معمول از بی حسی موضعی استفاده می‌شود تا درد به حداقل برسد.

این ابزار پانچ پوستی به معنای واقعی کلمه باعث می‌شود جای زخم خارج شود یا دریچه‌ای ایجاد شود که باعث شود کیست یا منافذ از بین بروند. پزشک پس از برداشتن پوست مشکل دار، زخم موجود را با استفاده از نوارهای استری بخیه زده یا آن را با یک تکه پوست از قسمت دیگری از بدن شما پر می‌کند. روش دوم نوعی پیوند پوست است (در غیر این صورت به عنوان پیوند پانچ شناخته می‌شود) و معمولاً در موارد شدیدتر توصیه می‌شود. پوست پیوند شده معمولاً از پشت گوش با استفاده از دستگاه پانچ بزرگ‌تر برداشت می‌شود.در حالی که روند بریدن جای زخم، بعضی از اسکارها را در خود جای می‌دهد، در بیشتر شرایط این زخم ها در نهایت محو می‌شوند. با این حال، برخی از پزشکان توصیه می‌کنند این روش را با درمان های تجدید کننده جای زخم همراه کنید تا بهترین نتیجه ممکن بدست بیاید.

به عنوان مثال پزشکان برای نرم شدن جای زخم یا اتصال درمان با لیزر را توصیه می‌کنند که پیوند پانچ را با پوست، به وسیله روش شیمیایی TCA انجام می‌دهد. هر دو روش پوست را نرم تر و یک دست تر از برش پانچ می‌کنند. پانچ بالا برنده نوعی از این روش درمانی است، اما به جای از بین بردن جای زخم (از بین بردن کامل آن) به سادگی جای اسکار را با استفاده از همان ابزار بیوپسی پانچ بالا می‌برد. سر دایره‌ای کوچک ابزار برش های کوچکی ایجاد می‌کند، که به پزشک این امکان را می‌دهد که بافت اسکار را به سمت بالا حرکت دهد بنابراین در صورت تحریک با پوست اطراف خود در هم می آمیخته و بالا می‌آید. این روش اغلب برای درمان جای زخم های آکنه عمیق که به صورت فرو رفتگی دیده می‌شوند، استفاده می‌شود. برای خلاص شدن از مشکلات موجود در بافت زیر جلدی مانند لیپوم ها می توان از ابزار C شکل (به نام پانچ C )استفاده کرد.

پانچ پوست

این روش برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

همه زخم های آکنه و مشکلات پوستی صورت نمی‌توانند به وسیله پانچ صورت به طور کامل برطرف گردند. به طور کلی، بیماران برای رسیدن به بهترین نتیجه، ممکن است حداقل یک میلی متر نقص داشته باشند. چندین عمل بی نظیر برای برداشتن پانچ وجود دارد درمان اسکار آکنه که محبوب‌ترین آن‌هاست از جمله از بین بردن کیست، منافذ آسیب دیده و انواع دیگر زخم های صورت و بدن.

اولین و مهم‌ترین نکته: برداشتن پانچ یکی از امیدوارکننده ترین گزینه های درمانی برای مقابله با زخم های آکنه سرسخت، به ویژه مواردی است که در اثر آکنه های سفتایجاد می‌شود. زخم های آکنه سفت، عمیق تر و باریک تر از انواع دیگر زخم های آکنه هستند و درمان آن‌ها به طور قابل توجهی سخت تر می‌شود. پانچ پوست برای سایر انواع زخم های آکنه از جمله جای زخم بوکسار، اسکارهای غلتکی و جای زخم های عمیق نیز مناسب است. اندازه ها و شکل های مختلفی ابزار پانچ برای ارائه بهترین نتایج برای انواع زخم ها در دسترس است.

این روش همچنین برای از بین بردن منافذ عمیق، بزرگ شده و همچنین کیست های بدن و صورت توصیه می‌شود. از روش پانچ پوست برای از بین بردن و آزمایش خال ها و علائم سرطان پوست و سایر بیماری های جدی نیز استفاده می‌شود.

روش انجام پانچ چگونه است؟

نحوه آماده سازی برای عمل

قبل از عمل، متخصص پوست تاریخچه پزشکی بیمار را مرور می‌کند. این زمان برای پزشک و بیمار است که در مورد انتظارات، خطرات احتمالی و نتایج این روش صحبت کنند. بیماران همچنین باید:

پس از عمل چه انتظاری داشته باشم

  1. منطقه درمان با باند بسته می‌شود. جای زخم جدید ایجاد شده توسط پیوند پانچ معمولاً پنج تا هفت روز طول می‌کشد تا بهبود یابد.
  2. در مقایسه با سایر روش های درمان جای زخم آکنه، پانچ پوست به زمان بهبودی اختصاصی بیشتری نیاز دارد. با این حال، اکثر مردم گزارش می‌دهند که بعد از درمان احساس خوبی دارند و می‌توانند به سرعت به فعالیت های عادی خود بازگردند.

مزایای پانچ پوست

البته، مانند هر روش زیبایی دیگر، در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی این روش درمانی نیز مهم است. دلیل اصلی اینکه پزشکان توصیه می‌کنند پانچ پوست را انجام دهید، رسیدگی به اسکارهای آکنه به خصوص دشوار و شدید، حتی موارد عمیق و دائمی است. به علاوه، از این روش به عنوان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای صاف کردن جای زخم ذکر شده است.

از طرف دیگر، پانچ کردن می‌تواند نواقص اضافی پوست را در این فرآیند پشت سر بگذارد.

معایب پانچ پوست

پانچ پوست ممکن است معایبی نیز داشته باشد

معمولا به تنهایی اثر بخش نیست

در بیشتر مواقع جراح پلاستیک شما عمل پانچ پوست را در کنار درمان های لیزر، بازسازی پوست یا لایه برداری شیمیایی برای بهترین نتیجه ممکن توصیه می‌کند. بنابراین، تقریباً هرگز به عنوان یک معامله ” به تنهایی” مورد درخواست نمی‌شود و می‌تواند زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص دهد. این عمل در کنار این واقعیت است که برای داشتن بهترین نتیجه ممکن است بسیاری از استحکامات پانچی مورد نیاز باشد، و آن را به یک روند بسیار کند تبدیل می‌کند.

جای زخم اضافی به همراه دارد

چرا می‌خواهید با ایجاد یک اسکار دیگر یک اسکار را درمان کنید؟ به نظر می رسد این موضوع تا حدودی ضد و نقیض به نظر بیاید. معمولاً جای زخم ناشی از پانچ پوست برطرف می‌شود و به مراتب کمتر از جای زخم اصلی قابل توجه هستند. پوشاندن آن‌ها با آرایش آسان است و با لیزر قابل درمان هستند، اما در بعضی موارد، زخم های مداوم باقی می مانند.

ممکن است باعث افزایش رنگ پوست شود(Hyperpigmentation )

هنگامی که پزشک شما از قسمت های دیگر بدن پوست را بر می‌دارد، همان طور که با استفاده از روش سنتی برداشتن پانچ وجود دارد، این احتمال وجود دارد که تن و رنگ پوست مطابقت نداشته باشد. با این وجود در هنگام ارتقا پوست با پانچ، پوست زیر سطح به همان میزان باقیمانده پوست شما آورده می‌شود، بنابراین احتمالاً با هم هماهنگ تر هستند.

امروزه تزریق بوتاکس به یکی از امور رایج در کلینیک های پوست و زیبایی بدل شده است. این خدمت مقرون به صرفه، با کمترین عوارض می‌تواند بسیاری از آثار و علائم افزایش سن را بطور موقت رفع کند. شما می‌توانید برای تزریق بوتاکس به مراکز پزشکی پوست و مو مراجعه نمایید و از انجام این عمل در اماکن نامعتبر و غیر مجاز اکیداً بپرهیزید


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :میترا دانش [ 1402-08-09 ]
خانم دکتر پانچ پوست درد کمتری داره یا سابسیژن من جای جوش روی صورتم از دوران بلوغ مونده میخوام پوستم صاف شه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا لیزر موهای زائد با سرطان در ارتباط است؟آیا لیزر موهای زائد با سرطان در ارتباط است؟

از نظر تمامی متخصصین پوست و مو انجام لیزر به هیچ عنوان نمی تواند باعث رشد سلول های سرطانی در بدن انسان شود، فقط لیزر می تواند عوارضی مانند سوختگی پوست و یا آسیب زدن به پوست یا پیاز مو را داشته باشد که آن هم در صورتی است که شما بخواهید به مراکز غیر معتبر برای انجام لیزر مراجعه نمایید. ... ادامه مطلب

جوانسازی گردن با پروفایلوجوانسازی گردن با پروفایلو

ژل پروفایلو معمولاً برای نواحی صورت استفاده می شود؛ اما می توان از آن برای جوانسازی گردن نیز به طور مؤثری استفاده کرد. ترکیب اصلی این ژل، هیالورونیک ا ... ادامه مطلب

اقدامات لازم بعد از کاشت مو به روش FITاقدامات لازم بعد از کاشت مو به روش FIT

جهت دریافت بهترین نتیجه بعد از کاشت مو رعایت یک سری نکات یا در واقع مراقبت‌های بعد از کاشت مو ضروری می‌باشد.بعد از انجام هر عمل جراحی یا سرپایی بیمار باید مراقبت‌هایی را جهت تسریع در روند بهبودی و کسب نتیجه حداکثری انجام دهد. کاشت موهم از این قاعده مستثنی نیست. ... ادامه مطلب

بدترین و بهترین فیلرها برای لببدترین و بهترین فیلرها برای لب

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق فیلر لب به راحتی می توانیم با بهبود ساختار ظاهری لب های خود، ضمن کنترل کامل بر میزان تغییر شکل لب، در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه برسیم. بهترین مارک ژل لب شامل فیلرهایی می شوند که بر پایه ی هیالورونیک اسید هستند. ... ادامه مطلب