روشهای غیر جراحی لیفت شقیقه | عوارض و مزایای لیفت شقیقه | پزشک پوست و مو در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / لیفت شقیقه چه تاثیری در زیبایی و جوانی چهره دارد؟

لیفت شقیقه چه تاثیری در زیبایی و جوانی چهره دارد؟

شقیقه یکی از نواحی است که معمولاً در جوان‌سازی صورت از آن غفلت می‌شود. گودی شقیقه به طور طبیعی با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد. تغییر ساختار استخوان‌ها، حجم چربی، عضلات و بافت‌های پیوندی همگی دست به دست هم داده و باعث گودی شقیقه می‌شوند. کاهش وزن و ورزش سنگین می‌تواند کاهش چربی در ناحیه شقیقه را تشدید کند. افتادگی‌های پوست در قسمت‌های مختلف چهره مانند پیشانی، شقیقه، پلک و گوشه چشم ایجاد چین‌وچروک می‌کند. با کشیدن پوست شقیقه می‌توانیم از افتادن چروک بر روی صورت جلوگیری کنیم و پوستی جوان و زیبا داشته باشیم. در ادامه به معرفی انواع روش در انجام لیفت شقیقه و دم ابرو می‌پردازیم.

یکی از روشهای مقرون به صرفه و موثر جوانسازی پوست، لیفت شقیقه با روشهای غیرجراحی است که در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی جهت انجام، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای انجام لیفت شقیقه و دم ابرو

لیفت شقیقه و دم ابرو با تزریق ژل

تزریق ژل شقیقه با یک سوزن تیز یا میکروکانولا انجام می‌شود. با استفاده از تکنیک‌های خاص می‌توان از تزریق به رگ‌های خونی اجتناب کرد. معمولاً تزریق ۱ یا ۲ میلی‌لیتر ژل برای شقیقه‌ها کافی است. با تکنیک تزریق به وسیله سوزن می‌توان ژل را در لایه‌های عمیق‌تری از پوست تزریق کرد که البته در این روش برای ایجاد حجم مناسب باید ژل بیشتری تزریق شود. تکنیک کانولا نیازمند ژل کمتری است؛ اما چون در این روش تزریق در لایه‌های سطحی‌تر پوست صورت می‌گیرد، ممکن است باعث ایجاد ناهمواری در پوست شود. می‌توان از ژل های مختلفی برای تزریق به شقیقه استفاده کرد که متداول‌ترین آن‌ها اسید هیالورونیک هستند.

نحوه تزریق ژل شقیقه و دم ابرو

پس از انجام آزمایش‌های اولیه و مشاوره‌های لازم با پزشک، در ابتدا نوع ژل مناسب برای شما انتخاب می‌شود و پزشک، میزان ژل مورد نیاز برای تزریق را نیز انتخاب می‌کند. در زمان حدود سی دقیقه، این فعالیت را پشت سر می‌گذارید. از آنجایی که بسیاری از ژلها در ترکیب خود از مواد بی‌حس‌کننده نیز برخوردار هستند، شما نیازی به استفاده از بی‌حسی موضعی نیز در این فرآیند نخواهید داشت. البته در مواردی که آستانه تحمل فرد پایین باشد، باید بی‌حسی موضعی به صورت جداگانه تزریق شود. تزریق ژل بدون جراحی، بخیه، درد و خونریزی و با سرنگ‌های بسیار کوچک برای شما انجام می‌شود و نتایج بسیار قابل قبولی را نیز به وجود می‌آورد.

روشهای غیر جراحی لیفت شقیقه

ماندگاری تزریق ژل شقیقه و دم ابرو

میزان ماندگاری نتایج تزریق ژل شقیقه به سن شما، میزان ژل تزریق شده، محل تزریق آن و نوع ژل بستگی دارد. نتایج این درمان برای اکثر افراد تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

عوارض تزریق ژل شقیقه و دم ابرو

اگر ناحیه تحت درمان دچار ورم شود، معمولاً پس از ۲ الی ۳ روز از بین خواهد رفت. در برخی افراد دو هفته طول می‌کشد تا ورم به طور کامل از بین برود.

لیفت شقیقه و دم ابرو با نخ مونو

نخ‌های لیفتینگ مونو در واقع نوعی از نخ‌های pdo می‌باشند که برای از بین بردن چین‌وچروک دور چشم، گوشه لب و چشم و خطوط پیشانی به کار برده می‌شوند.

نحوه انجام لیف شقیقه و دم ابرو با نخ

نخ‌های مخصوص لیفت، طی بی‌حسی موضعی با ایجاد روزنه ریزی در پوست با سوزن مخصوص جاگذاری شده و سپس پزشک به آرامی بافت پوست را فشار می‌دهد تا فرم مورد نظر ایجاد گردد. این نخ‌ها الاستین و کلاژن سازی پوست را تحریک می‌نمایند و استحکام و لیفت پوست را در پی دارند. نخ‌های لیفت پس از چندین ماه جذب می‌گردند.

ماندگاری لیفت شقیقه و دم ابرو با نخ

نتایج لیفت با نخ معمولاً بلافاصله قابل مشاهده می‌باشد و در این روش نتیجه کاملاً طبیعی و غیر اغراق شده می‌باشد. ماندگاری این روش به نسبت جراحی لیفت پایین‌تر می‌باشد و لیفت با نخ‌های جذبی معمولاً بین 1-2 سال ماندگاری داشته و مجدداً می‌بایست این عمل را تکرار نمود.

لیفت شقیقه و دم ابرو با تزریق بوتاکس

از نقطه نظر علمی، بوتاکس یک نام تجاری خاص برای سم بوتولینوم است. بوتولینوم ماده فعال بوتاکس است که با نام‌های تجاری دیگری مانند زئومین و دیسپورت نیز موجود است، همه این موارد کارایی مشابه اما نام‌های مختلفی دارند.

امروزه تزریق بوتاکس یکی از روش‌های درمانی زیبایی است که به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته و خطوط و چین و چروک‌های صورت را کاهش می‌دهد. اثربخشی بوتاکس در واقع بر اساس شل و ریلکس کردن عضلات است. چراکه در واقع فعالیت بیش از حد عضلات (به واسطه بالا رفتن سن) عامل ایجاد چین‌وچروک است. بوتاکس عضلات را آرام کرده و کمک می‌کند تا عضلات در حالت استراحت قرار گیرند، بنابراین می‌توان گفت باعث می‌شود «حرکات ناخواسته عضلات» کمتر شود.

نحوه عملکرد بوتاکس در لیفت شقیقه و دم ابرو

سازوکار بوتاکس برای لیفت ابرو کمی متفاوت است. در این مورد، بوتاکس، عضلات مخالف را هدف قرار می‌دهد. برای این کار تقریباً 5 تا 8 واحد بوتاکس در هر طرف صورت به عضله حلقوی چشم تزریق می‌شود. تزریق درست زیر ابرو به سمت ناحیه خارجی چشم انجام می‌شود. این عضله مسئول پایین کشیدن دم ابرو در این ناحیه است. بوتاکس با تضعیف عضله‌ای که مسئول پایین آوردن ابرو است، باعث می‌شود عضله بالا برنده ابرو یعنی عضله پیشانی هیچ نیروی مخالفی نداشته باشد و بدین صورت، عضله پیشانی می‌تواند چند میلی‌متری دم ابرو را بالا بکشد. این کار می‌تواند باعث شود انحنای دم ابرو بیشتر شده و پلک بالایی نمایش بیشتری پیداکرده و به نوعی باعث جوان‌سازی اطراف چشم شود.

عوارض لیفت شقیقه و دم ابرو با بوتاکس

شایع‌ترین خطرات جانبی بوتاکس، شامل کبودی و ناراحتی جزئی به علت تزریق و تورم است. عدم تقارن نیز یکی از خطرات محتمل دیگر است. اگرچه با تزریق مقدار نامساوی بوتاکس به دو طرف، می‌توان عدم تقارنی که از قبل وجود داشته را نیز برطرف کرد.

ماندگاری تزریق بوتاکس

اثرات بوتاکس در روش جوانسازی موقتی است و از ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد. البته ماندگاری آن به چند عامل بستگی دارد. عواملی از قبیل سن و میزان انعطاف پذیری پوست افراد و عمق چروک‌ها. هرچه چین و چروکها سطحی باشد، اثرات بوتاکس بهتر است و باعث از بین رفتن کامل آنها می‌شود؛ اما اگر چروک عمیق باشد میزان اثربخشی بوتاکس کم می شود و چروک ها کاملاً از بین نمی‌رود.

افراد مناسب جهت لیفت شقیقه و دم ابرو

تمام زنان و مردان بالای ۱۸ سال می‌توانند از تزریق بوتاکس برای لیفت شقیقه خود بهره‌مند شوند. البته واضح است که قبل از هر اقدامی ابتدا باید با یک پزشک در زمینه تزریق بوتاکس و آگاه شدن از خطرات احتمالی، مشورت نمایید. چند نمونه از دلایلی که افراد با توجه به آن برای لیفت دم ابرو مراجعه می‌کنند، مطرح می‌کنیم.

در صورتی که بیماری‌های مانند اختلال در انعقاد خون، میاستنی گراویس، نارسایی کلیه،MS، نفروپاتی، بیماری‌های قلبی و عروقی، ضعف ایمنی، وجود عفونت در بدن را دارید تزریق بوتاکس به شما توصیه نمی‌شود. همینطور تزریق بوتاکس روی ابرو را به دو هفته بعد از واکسیناسیون موکول کنید.

اگر در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارید، حتماً این موضوع را با پزشک خود مطرح نمایید؛ زیرا تزریق بوتاکس خطراتی برای جنین و یا نوزاد شیرخوار شما دارد.

اقدامات پس از انجام لیفت شقیقه و دم ابرو

برای ۲۴ ساعت پس از درمان:

کلینیک پوست، کاشت مو و لیزر دکتر هما فاتحی، یکی از مراکز مجهز زیبایی در اصفهان می‌باشد. شما در این مرکز می‌توانید از خدماتی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، تزریق چربی، کاشت مو و ... در سطح مطلوبی بهره مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ترانه قاسمی [ 1402-08-09 ]
35 سالمه باردارم میخواستم بدونم میتونم لیفت صورت با نخ انجام بدم...؟ ضرر نداره ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی چیست و چگونه درمان میشود؟کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی چیست و چگونه درمان میشود؟

بیماری کراتوز پیلاریس، یک مشکل پوستی خوش‌خیم است و به صورت برجستگی های ریزی بر روی پوست به نظر می رسد.دانه های ریز و کوچک و بدون درد روی پوست و در اطراف فولیکول‌ های مو از علائم این بیماری است. تاکنون هیچ درمانی برای این بیماری یافت نشده، اما روشهایی برای مداوا یا پیشگیری از بدتر شدن آن وجود دارند. ... ادامه مطلب

رفع غبغب با مزوتراپی؛ مزایا معایب اثرات و هزینهرفع غبغب با مزوتراپی؛ مزایا معایب اثرات و هزینه

یکی از روش های کم تهاجم و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی می باشد. ... ادامه مطلب

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپیرفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

روش‌ های زیادی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد که هر کس می‌ تواند بنا به تشخیص پزشک از آنها برای برطرف کردن تیرگی دور چشم استفاده کند. از جمله این روش‌ ها می‌ توان به کربوکسی تراپی اشاره کرد. کربوکسی تراپی سبب می‌ شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. ... ادامه مطلب

رابطه خارش پوست سر و ریزش مورابطه خارش پوست سر و ریزش مو

خارش سر و ریزش مو اگرچه ممکن است، کاملاً جدا از یک دیگر رخ دهند؛ اما گاهی با یکدیگر در ارتباط هستند. عفونت های قارچی، آلرژی یا حساسیت به محصولات مراقبت از مو و فولیکول ها موی ملتهب می تواند موجب بروز خارش پوست سر و آسیب به فولیکول های مو و در نهایت، ریزش مو شود. ... ادامه مطلب