مراحل تزریق چربی | تزریق چربی به صورت و اندام
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی در اصفهان / تزریق چربی در کدام نواحی صورت و بدن انجام میشود؟

تزریق چربی در کدام نواحی صورت و بدن انجام میشود؟

تزریق چربی، از جمله روش‌هایی است که در آن، چربی از ناحیه‌ای برداشته و به ناحیه دیگری تزریق می‌شود. هدف از انجام این تزریق، بهبود ظاهر و یا افزایش حجم نواحی است که تزریق صورت می‌گیرد. این تکنیک، شامل استخراج و برداشت چربی، پردازش چربی و در نهایت تزریق به ناحیه مورد نظر می باشد. این روش از سال 1990 به منظور بهبود زیبایی ظاهری صورت، سینه، دست‌ها، ران و باسن مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال، تزریق چربی در درمان زخم و اسکار و ترمیم آسیب‌های وارده به بافت سینه در پی درمان با رادیوتراپی نیز کاربرد دارد.

تزریق چربی یکی از روشهایی است که با بکارگیری سلول های بدن خود فرد، بدون ریسک ایجاد آلرژی، هم با افزایش حجم همراه است و هم پوست را جوانسازی می‌کند. این روش در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی، با نتایجی ایده آل قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نواحی بدن جهت تزریق چربی

مهم‌ترین بخش‌های مناسب برای تزریق چربی عبارت‌اند از:

تزریق چربی به صورت :

تزریق چربی به اندام:

تزریق چربی به صورت

صورت انسان بیشترین تأثیر را بر روی زیبایی ظاهری‌اش دارد. فرد تا زمانی که جوان است، دارای صورتی با پوست شاداب و با طراوت است اما همین که پا به سن پیری می‌گذارد، این عامل در کنار اثرگذاری عوامل دیگر کیفیت پوست و زیبایی او را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهی هستند که بتوانند مشکلاتی که در پی افزایش سن برای صورتشان پیش‌آمده را برطرف کنند.

تزریق چربی به اندام

برخی از بخش‌های بدن که از درصد بالای چربی تشکیل‌شده‌اند، ممکن است در اثر افزایش سن حجم زیادی از این چربی‌ها را از دست بدهند. در این هنگام افتادگی ، شل شدگی پوست، از بین رفتن الاستیسیته و بروز سلولیت می‌تواند از عواقب این اتفاق باشد. با ترانسفر و تزریق چربی به این بخش‌ها (سینه‌ها، باسن و دست‌ها) می‌توان حالت بهتری به آن‌ها بخشید.

تزریق چربی

روند تزریق چربی

تزریق چربی طی سه مرحله زیر انجام می‌شود:

  1. استخراج و برداشت چربی به روش لیپوساکشن از نواحی که انباشت چربی دارند.
  2. خالی کردن، سانتریفوژ و آماده کردن چربی
  3. تزریق چربی خالص به ناحیه مورد نظر

برداشت چربی از نواحی که چربی اضافی دارند، به روش دستی و با استفاده از کانولا (لوله ای نرم و ظریف) انجام می‌شود. جهت انجام این کار به هیچ عنوان نباید از لیزر و یا اولتراسوند استفاده کرد، چرا که احتمال تخریب سلول‌های چربی زیاد می‌باشد.

هدف از سانتریفوژ کردن چربی، جدا کردن هرگونه ناخالصی، سلول‌های اضافی، مرده و مایعات از چربی می‌باشد. چربی که کنار گذاشته می‌شود، برای تزریق مناسب نیست و می‌تواند منجر به بروز عوارض و مشکلاتی بعد از تزریق شود.

در مرحله پایانی، چربی خالص به ناحیه موردنظر تزریق می‌شود. میزان چربی که در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، تنها در حد چند سی‌سی می‌باشد و این میزان، در هر فرد و با توجه به ناحیه‌ای که تزریق انجام می‌شود، متفاوت خواهد بود.

تزریق چربی، تحت انواع مختلفی از بیهوشی‌ها انجام می‌شود و پزشک با توجه به میزان چربی برداشت شده و ناحیه مورد نظر، بهترین نوع بیهوشی را در نظر خواهد گرفت. در صورتی که حجم چربی که برداشت می‌شود، کم باشد می‌توان از بی‌حسی موضعی استفاده کرد، در غیر این صورت، بیهوشی عمومی و یا تزریق وریدی توصیه می‌شود. تزریق چربی یکی از شایع‌ترین روش‌هایی است که توسط جراحان پلاستیک انجام می‌شود و لیپوساکشن، قسمت اصلی این روند می‌باشد. جراحان پلاستیک آموزش‌های لازم در خصوص مراقبت حین انجام لیپوساکشن و کنترل عوارض را فراگرفته‌اند. این تزریق باید در یک مرکز جراحی مجهز و یا بیمارستان انجام شود.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی

برخی از مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق که پزشک به شما توصیه می‌کند، عبارت‌اند از:

با توجه به اینکه این توصیه‌ها را قبل از تزریق انجام دادید، واجب است مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را نیز انجام دهید. این نکات به شما کمک بسیاری می‌کند که به هدف خود برسید. از جمله مواردی که باید بعد از تزریق انجام دهید، از این قبیل است:

عوارض بعد از تزریق به نقاط مختلف

به طور کلی اگر بخواهیم درباره عوارض تزریق چربی صحبت کنیم، باید بگوییم که این تزریق روش مورداطمینانی بوده و عوارضی ندارد؛ اما با وجود برخی شرایط ممکن است که عوارضی پیش رو داشته باشد. از جمله عوارضی که احتمال دارد به وجود آید، شامل موارد ذیل است:

احتمال به وجود آمدن این عوارض بسیار کم است ولی با عدم رعایت برخی نکات این عوارض ممکن است رخ دهد. ازجمله نکاتی که باید برای جلوگیری از این عوارض رعایت شود، توصیه‌های قبل و بعد از تزریق است. این عوامل تأثیر بسزایی در عوارض احتمالی داشته و با انجام صحیح مراقبت‌ها می‌شود به بهبود سریع و بدون عارضه تزریق چربی کمک کرد. بهتر است در تمامی جلسات مشاوره با جراح شرکت کرده و به ‌تمامی نکاتی که پزشک برای شما شرح می‌دهد، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

امروزه تزریق بوتاکس به یکی از امور رایج در کلینیک های پوست و زیبایی بدل شده است. این خدمت مقرون به صرفه، با کمترین عوارض می‌تواند بسیاری از آثار و علائم افزایش سن را بطور موقت رفع کند. شما می‌توانید برای تزریق بوتاکس به مراکز پزشکی پوست و مو مراجعه نمایید و از انجام این عمل در اماکن نامعتبر و غیر مجاز اکیداً بپرهیزید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چاقی صورت؛ بهترین راهکار های چاق شدن صورتچاقی صورت؛ بهترین راهکار های چاق شدن صورت

رفع لاغری صورت با استفاده از روش های تزریق چربی و ژل از روشهای جوانسازی این بخش از صورت است. تزریق ژل است که در زمان کمتری انجام میشود اما اگر کل صورت خالی باشد، تزریق چربی پیشنهاد میشود که باز هم به چربی موجود بستگی دارد. بهترین راهکارهای چاق شدن صورت در این بخش برای شما شرح داده شده است. ... ادامه مطلب

نانوفت چیست و چه کاربردهایی دارد؟نانوفت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

یکی از روشهای جوانسازی پوست، تزریق نانوفت است.نانوفت، چربی فرآوری شده بدن است که حاوی غلظت بالایی از سلولهای بنیادی است. ... ادامه مطلب

مراحل، مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل به روش FITمراحل، مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل به روش FIT

بسیاری از آقایان به دنبال روشی مؤثر برای افزایش تراکم ریش و سبیل هستند؛ اما متأسفانه به علت اینکه با روش‌ های مؤثر آشنایی ندارند به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌ کنند، به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته‌ ایم به یکی از بهترین روش‌ ها یعنی روش کاشت ریش بپردازیم. ... ادامه مطلب

لیفت بینی مناسب چه کسانی است؟لیفت بینی مناسب چه کسانی است؟

لیفت با نخ روشی است که در آن به آسانی با جا گذاری نخ هایی از جنس نخ های زیستی قابل جذب می توان سبب شکل دهی به نوک و پل دماغ شد. این نخ ها به وسیله سوزن های مخصوص کانولا به زیر پوست منتقل می شوند و با محکم کردن آن ها پزشک می تواند شکل بینی را مطابق میل شما تغییر دهد ... ادامه مطلب