تزریق پی آر پی پوست چه مزایای دارد؟ | PRP در اصفهان

جوانسازی پوست

پلاکت‌ها حاوی پروتئین‌ها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافت‌ها می‌باشند. درواقع پلاکت‌ها در محل آسیب‌دیده، این فاکتورهای رشد را آزاد می‌کنند و ادامه مسیر ترمیم با این عوامل تسریع می‌شود. در این پروسه زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلول‌ها تسریع پیدا می‌کند و در سنین بالاتر، باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی می‌شود و یا به طور مثال اگر در کنار فولیکول مو تزریق شوند باعث رویش مجدد طبیعی مو می‌شوند و در پوست باعث افزایش کلاژن، الاستین، ماده‌ی بین سلولی، عروق و در نهایت ضخیم شدن و با طراوت شدن بافت پوستی و رفع چین‌وچروک، خطوط و در استخوان یا غضروف باعث ترمیم شکستگی و مانع سائیدگی آنها می‌شوند.

کلمه PRP مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. استفاده از پی آر پی PRP از دو تا سه دهه قبل در رشته‌های مختلف پزشکی مثل دندانپزشکی و جراحی فک و صورت، سوختگی‌ها و درمان زخم‌های مزمن مثل زخم بستر و زخم‌های دیابتی، جراحی‌ها، آرتروز شروع شد. پی آر پی یا پلاسما درمانی (PRP) روشی 100% طبیعی است که به عنوان ایمن‌ترین روش درمانی در دنیا با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک و نوسازی بافت‌های آسیب‌دیده در مناطق صورت، گردن، سر و سینه، دست‌ها و بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این روش نوین که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکت‌های خون، فیبروبلاستها و سایر سلول‌های بنیادی تحریک و باعث کلاژن سازی می‌شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست دارد و با سنتز کلاژن جدید، پوست جوانی و زیبایی خود را به‌تدریج به دست خواهد آورد. تزریق پی آر پی به پوست، در ترمیم سلولی و در بالا بردن سرعت فرایند درمان مفید است و نتیجه‌ی آن جوانسازی، شادابی و طراوت پوست می باشد.

تزریق پی آر پی یکی از روشهای چند منظوره در کلینیک های پوست است که علاوه بر جوانسازی و رفع چین و چروکهای پوست، به درمان مشکلات دیگری از جمله تیرگی زیر چشم نیز می‌پردازد. پی آر پی در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر هما فاتحی قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نحوه عملکرد پی آر پی پوست

پس از بررسی آمادگی‌های لازم برای بیماران، ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از تزریق با ژل بی‌حسی موضع درمان بی‌حس می‌شود. سپس ۳۵ تا ۴۰ میلی‌لیتر خون گرفته می‌شود. سپس این خون داخل کیت‌های مخصوص PRP ریخته می‌شود تا با مواد ضد انعقاد (سیترات سدیم تزریقی) مخلوط شود. سپس کیت موردنظر در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. پس از آن سلولهای خونی از هم جدا می‌شوند، پلاکت‌ها در بالاترین لایه قرار می‌گیرند که با سرسوزن به آرامی از روی آن برداشته می‌شوند و آماده تزریق در محل موردنظر می‌گردند.

تزریق پی آر پی به‌صورت داخل پوستی می‌باشد (intradermal) و در هر تزریق ۱/۲۰ میلی لیتر با نیدل شماره ۲۷ تا ۳۰ به‌صورت مماس با پوست در چین و چروک‌های پوست، اطراف چشم و کل صورت به شعاع یک سانتی متر به‌طور سطحی انجام می‌شود تا یک پاپول بر روی پوست ایجاد شود. به منظور یکدست شدن نتیجه درمان کل صورت انجام می‌شود ولی استثنائا می‌توان تیرگی و پف دور چشم را به‌طور مجزا انجام داد که حدود یک سی‌سی برای هر چشم تزریق می‌شود.

تزریق پی آر پی پوست

به علت اینکه در پی آر پی PRP از تحریک فیبروبلاستها استفاده می‌شود بدیهی است که اثرات درمانی آن به‌تدریج ظاهر گشته و شما می‌توانید اولین تغییرات مثبت را بعد از دو تا سه هفته از اولین درمان مشاهده نمایید. البته نتیجه مطلوب در پایان ماه دوم تا سوم حاصل خواهد شد.

موارد درمان با پی آر پی

متقاضیان مناسب جهت انجام پی.آر. پی صورت

مراقبت‌های قبل از انجام پی آر پی

مصرف مسکن‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی به‌ویژه آسپرین و پیروکسیکام موجب اختلال در عملکرد پلاکت‌ها می‌شود و از یک هفته قبل می‌بایست قطع شوند. مکمل‌های امگا ۳ و ۶ و سیر نیز بهتر است قبل از پی آر پی مصرف نشوند چرا که ممکن است در کیفیت پی آر پی اثر نامطلوبی بگذارند.

نتایج حاصل از تزریق پی آر پی

جوانسازی پوست با پی آر پی به بهبود کلی ساختار پوست، برطرف کردن خطوط صورت مثل خط خنده و خط اخم و دیگر منافذ پوست می‌انجامد. تأثیر پی آر پی بر پوست سه تا چهار هفته بعد از شروع درمان مشخص می‌گردد و بهبود در طول زمان ادامه دارد. عموماً سه جلسه درمانی با پی آر پی توصیه می‌شود. فواصل بین جلسات یک تا دو ماه می‌باشد. استفاده از پی آر پی می‌تواند با لیزر درمانی، میکرودرم ابریژن و لایه‌برداری شیمیایی همراه شود تا هدف نهایی یعنی جوانسازی پوست صورت مقدور گردد. در طول زمان باید درمان نگهدارنده با پی آر پی انجام گیرد.

عوارض پی آر پی صورت

به دلیل وجود گلبول‌های سفید در پی آر پی احتمال عفونت در روش پی آر پی تقریباً صفر است و با توجه به اینکه مواد پی آر پی از بدن خود فرد حاصل می‌شود آلرژی و حساسیت ایجاد نمی‌شود. ممکن است در بعضی از نقاط نزدیک چشم کبودی‌های کوچکی بعد از تزریق ایجاد شود که سطحی است و یکی دو روز بعد برطرف می‌شود.

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج، آسان و مقرون به صرفه است که گاها می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر ایجاد تناسب اجزای صورت و زیبایی چهره داشته باشد. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در مورد افزایش حجم لبها با فیلر، انتخاب پزشکی است که قادر است با بکارگیری تکنیک درست تزریق و استفاده از بهترین انواع فیلر، با کمترین عوارض، به لبها زیبایی بخشد. شما می‌توانید برای بهترین تزریق ژل لب در اصفهان به مراکز مجاز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و با این کار موفقیت عمل خود را تضمین کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آراف فرکشنال چیست؟آراف فرکشنال چیست؟

اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. پوست از چند لایه تشکیل شده سطحی‌ترین آن روپوست یا اپی درم نام دارد. در زیر اپی‌درم، لایه‌ی درم قرار گرفته که در فرآیند پیری تحلیل می‌رود و باعث پیر پوستی می‌شود.آر اف فرکشنال با مکانیزمی خاص باعث جوانسازی پوست می‌شود. ... ادامه مطلب

عوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربیعوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی، مادام‌ العمر نیست. گاهی نوع تغذیه، نوع فعالیت و حتی قرار گرفتن در معرض گرما، سلول‌ های چربی را اصطلاحاً آب می‌ کند. به طور طبیعی چربی در بدن ماندگاری ندارد و در نتیجه انتقال چربی هم ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی دوام خود را از دست بدهد. ... ادامه مطلب

انتقال بیماری های پوستی در استخرانتقال بیماری های پوستی در استخر

به منظور پیشگیری از بیماریها ضرورت دارد به یکسری از نکات بهداشتی که در این متن آورده ایم، برای استخر رفتن پایبند باشید. ... ادامه مطلب

کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو بدون جراحی انجام می شود و از جمله درمان های کم ریسک برای درمان ریزش مو است. به طور ساده روش کار، اینطور است که برای کمک به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی از طریق خون به بافت پوست سر، تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. ... ادامه مطلب