سابسیژن چیست | درمان اسکار آکنه | هزینه سابسیژن در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / سابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوش

سابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوش

سابسیژن (Subcision) به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود، این روش درمانی نیمه جراحی و تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی در زیر پوست استفاده می‌شود. سابسیژن بهترین روش توصیه شده برای افرادی که اسکار آکنه (چال)، زخم‌های عمیق، سالک، خط خنده و اخم، چروک‌های عمیق و سلولیت شدید دارند می‌باشد. با توجه به میزان مشکلات پوستی می‌توان این تکنیک را با روش‌های لیزری و یا میکرونیدلینگ به صورت ترکیبی استفاده کرد.

جای جوش یا اسکار آکنه همان آثار ناخوش آیند جوشهایی است که به اشکال مختلف بر روی پوست باقی مانده و موجب ناهمواری یا تغییر رنگ پوست می‌شوند. یکی از بهترین روشهای درمان اسکار آکنه آتروفیک یا فرورفته، سابسیژن است که در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی انجام می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش هستید با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع روش‌های سابسیژن

سابسیژن با تکنیک تزریق خونی (autologous blood)

این روش برای اولین بار ۲۰ سال پیش معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفت. در این متد، مقداری خون به جای زخم مورد نظر تزریق شده تا مانع از برقراری ارتباط بین بافت آسیب دیده و سالم شود. البته این روش خالی از عیب نیست، چراکه احتمال شکل‌گیری لخته‌های خونی زیر پوست، وجود دارد.

سابسیژن با پیوند پوست

در این روش، ابتدا با استفاده از سابسیژن، یک شکاف کوچک روی منطقه مورد نظر، ایجاد می‌شود. در این مرحله، ارتباط بین بافت سالم و آسیب دیده، از بین می‌رود. سپس با استفاده از لیزر CO2، پیوند پوست از ناحیه پشت گوش به ناحیه تحت درمان انجام می‌شود. انجام این روش حتماً باید توسط یک پزشک متخصص در حوزه پیوند پوست و سابسیژن انجام شود. چراکه در برخی موارد، احتمال شکل‌گیری زخم التهابی روی پوست وجود دارد. درصورتی‌که بعد از انجام عمل چنین زخمی مشاهده شود، مجدداً جای زخم باید باز شده و تزریق داروهای ضد التهاب به آن انجام شود.

سابسیژن روشی موثر برای درمان اسکار پوست

سابسیژن با PRP

در این روش که تا اندازه ای مشابه با روش تزریق خونی است، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت که از خون خود فرد حاصل شده است، به ناحیه تحت درمان بعد از ایجاد زخم، انجام می‌شود. این روش دارای عوارض بسیار کمتری است چراکه پلاکت غنی‌شده حاوی مقدار زیادی فاکتورهای رشد و بازسازی پوست است.

سابسیژن با پر کننده یا فیلر

با توجه به اینکه در این روش از پر کننده یا فیلر استفاده می‌شود، می‌توان آن را بهترین گزینه برای درمان جای عمیق زخم‌ها در نظر گرفت. پرکننده‌ها به تنهایی برای از بین بردن جای زخم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در این شیوه با استفاده از سابسیژن زخم مختصری ایجاد شده و بعد از شکستن پیوند بافت آسیب دیده با بافت سالم، فیلر به مقدار نیاز تزریق می‌شود.

مزایای سابسیژن

زخم‌های ایده آل جهت درمان با سابسیژن

این عمل زیبایی یک گزینه درمانی عالی برای انواع زخم‌های زیر است:


مراقبت‌های بعد از سابسیژن

برای کاهش کبودی بعد از درمان حتماً کمپرس یخ را روی ناحیه نگه‌دارید. همچنین کمپرس یخ میزان درد را کاهش می‌دهد. به دلیل تجمع خون در اطراف ناحیه، تورم کاملاً طبیعی است.

افراد مناسب جهت انجام سابسیژن

اگر از جای زخم باقی مانده روی پوست صورت خود رنج می‌برید، قبل از انتخاب یکی از روش‌های درمان، باید اطمینان حاصل کنید که آیا شیوه منتخب شما، با نوع زخم و شرایط پوستی شما سازگاری دارد یا نه. این گام، اولین و البته مهم‌ترین گامی است که برای درمان جای اسکار باید بردارید.

به طور کلی شیوه درمان سابسیژن به افرادی توصیه می‌شود که جای زخم آنها عمیق است. به عنوان مثال، در صورتی که هنگام خنده یا صحبت کردن، جای تو رفتگی در دهانتان قابل مشاهده است، زخم‌های شما از نوع عمیق بوده و با روش‌هایی نظیر لیزر یا میکرونیدلینگ درمان نمی‌شود. چراکه در این دو شیوه درمان، تنها لایه‌های سطحی پوست در دسترس قرار داشته و تحت تأثیر درمان قرار می‌گیرند. نکته حائز اهمیت این است که نمی‌توان با افزایش طول سوزن‌های دستگاه میکرونیدلینگ یا افزایش قدرت لیزر به لایه‌های عمیق دست پیدا کرد.

افراد نامناسب جهت انجام سابسیژن

درصورتی‌که جزء یکی از دسته‌های زیر قرار دارید، قبل از انجام این عمل پزشکتان را در جریان قرار دهید:

عوارض سابسیژن

اگرچه سابسیژن یک روش مؤثر است اما برای تمامی افراد کاربرد ندارد. کسانی که بیماری‌های مرتبط با لخته شدن خون یا عفونت‌های ویروسی دارند از این روش باید دوری کنند.
یکی از عوارض جانبی و خطرات انجام این روش تغییر رنگ پوست ناحیه موردنظر می‌باشد. دوری از نور مستقیم آفتاب و استفاده از پمادهای تجویزشده در جلوگیری از این مشکل بسیار تأثیرگذار است.

روش سابسیژن برای انواع پوست‌ها مناسب است ولی در پوست‌های تیره بعد از درمان با سابسیژن احتمال بروز هیپرپیگمانتاسیون وجود دارد.
وجود زخم هایپرتروفی یا کلوئید در ناحیه مورد نظر با سابسیژن درمان نمی‌شود.
بریدن بافت فیبروتیک در بسیاری موارد ایجاد خونریزی می‌کند. در ضمن در این روش باید پوست را مدام به‌ صورت موضعی بی‌حس کرد زیرا این عمل مانند سایر عمل‌ها دارای درد است.

هزینه سابسیژن

به طور کلی هزینه ثابتی برای انجام این روش به‌منظور از بین بردن جای زخم و آکنه وجود ندارد. چراکه به عواملی نظیر شیوه درمان، تعداد جلسه، گستردگی منطقه تحت درمان و …بستگی دارد. جهت آگاهی از هزینه تقریبی انجام سابسیژن در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج، آسان و مقرون به صرفه است که گاها می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر ایجاد تناسب اجزای صورت و زیبایی چهره داشته باشد. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در مورد افزایش حجم لبها با فیلر، انتخاب پزشکی است که قادر است با بکارگیری تکنیک درست تزریق و استفاده از بهترین انواع فیلر، با کمترین عوارض، به لبها زیبایی بخشد. شما می‌توانید برای بهترین تزریق ژل لب در اصفهان به مراکز مجاز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و با این کار موفقیت عمل خود را تضمین کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا سلولیت قابل درمان است؟آیا سلولیت قابل درمان است؟

برای درمان و از بین بردن سلولیت ابتدا باید بدانید سلولیت چیست و چگونه به وجود آمده است. در واقع سلولیت همان پوست پرتقالی شکلی بوده که به علت وجود سلول‌های چربی در زیر پوست یا همان لایه اپیدرم تشکیل می‌شود. ... ادامه مطلب

برای کاهش خطر ابتلا و انتشار زگیل چه باید کرد؟برای کاهش خطر ابتلا و انتشار زگیل چه باید کرد؟

زگیل ها پوست رشد کرده و دانه ای شکلی هستند که دارای ابعاد کوچکی بوده و در بیشتر مواقع دست ها و انگشتان دست را درگیر می کنند. معمولاً سطح زگیل پوستی زبر بوده و دارای طرحی شبیه نقطه های مشکی کوچک است. ... ادامه مطلب

میکرودرم چیست و چه تاثیری بر پوست دارد؟میکرودرم چیست و چه تاثیری بر پوست دارد؟

ازفواید میکرودرم می توان به مواردی مانند، ایجاد پوستی تازه، صاف و نرم اشاره کرد. این کار، یک روش غیر جراحی است و از این رو می تواند در فواصل کوتاه تکرار شود. ... ادامه مطلب

لک ناشی از جوش چگونه درمان میشود؟لک ناشی از جوش چگونه درمان میشود؟

لک های تیره ناشی از جای جوش روی سطح پوست هیچگونه ناهمواری ایجاد نمی کنند و فقط سبب تغییر رنگ پوست می شوند. برای رفع جای جوش و لک در طی سالیان دراز روش‌ های مختلفی ابداع شده است. این که کدام یک از روش‌ ها می‌ تواند مؤثر باشد نیاز به تشخیص پزشک دارد. ... ادامه مطلب