پی آر پی (PRP) مو روشی برای تقویت موها | دکتر هما فاتحی پزشک پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی و مزوتراپی / پی آر پی چیست و چه تاثیری در ریزش مو دارد؟

پی آر پی چیست و چه تاثیری در ریزش مو دارد؟

برای درک چگونگی عملکرد PRP مهم است از نقشی که پلاکت‌ها در بهبود ریزش دارند، آگاهی داشته باشید. پلاکت‌ها همراه با گلبول‌های قرمز و سفید، بخش اصلی خون هستند. هنگامی‌که فرد دچار بریدگی یا زخم می‌شود، پلاکت از اولین واکنش‌دهنده‌های بدن است که برای جلوگیری از خونریزی و بهبودی وارد بدن می‌شود. محققان این نظریه را مطرح کردند که اگر آن‌ها بتوانند پلاکت‌های غلیظ شده را استخراج کرده و به مناطق آسیب‌دیده‌ی بدن تزریق کنند، می‌توانند روند بهبودی را تسریع کنند. برای تولید PRP، یک پزشک متخصص، نمونه‌ی خون بیمار را گرفته و اغلب بعد از استفاده از کیت‌های مخصوص آن را درون دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌دهد. این دستگاه، با سرعت زیادی می‌چرخد که اجزای خون را از هم جدا ‌کند.سپس پزشک متخصص، پلاکت را برای تزریق استخراج می‌کند.

PRP شامل مجموعه‌ای از فاکتورهای رشد و پروتئین‌ها است که ترمیم بافت را تسریع می‌کند. اولین بار سال‌ها پیش، از prp برای درمان زخم‌های مزمن و مقاوم به درمان استفاده شد و پاسخ‌های بسیار خوبی از این درمان به دست آمد. ازآنجاکه برخی از انواع ریزش مو در اثر آسیب به فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود، در ابتدا محققان این فرضیه را مطرح کردند که PRP می‌تواند با برگرداندن روشی که در آلوپسی آندروژنتیک ایجاد می‌شود، به رشد مجدد مو کمک کند. این روش در واقع کمک می‌کند تا مو از فاز ریزش یا تلوژن وارد فاز رویش یا آناژن شود. از آن زمان، PRP به روشی محبوب برای بازیابی رشد مو تبدیل شده است. پزشکان همچنین از PRP برای درمان آسیب‌های تاندون، عضلات و رباط‌ها مانند مواردی که افراد در حین انجام فعالیت‌های ورزشی حفظ می‌کنند، استفاده کردند.

تزریق پی آر پی مو یا همان پلاسمای غنی از پلاکت برای تامین مواد مورد نیاز مو در پوست سر به جهت رشد و تغذیه مو انجام می‌شود. پلاکت موجود در پی آر پی باعث تقویت گردش خون در رگ‌های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خون‌رسانی بهتر به فولیکول‌های مو خواهد شد که این روش با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد.لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تأثیرات پی آر پی prp مو

در سال 2019، یک تیم از محققان، یک بررسی سیستماتیک از تحقیقات در مورد PRP به عنوان درمانی برای ریزش مو انجام دادند. بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که تزریق PRP باعث کاهش ریزش مو، افزایش قطر مو و تراکم رشد مو می‌شود. بیشتر مطالعات، گزارش داده‌اند که درمان‌های PRP منجر به رشد مجدد مو در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی آره آتا می‌شود. پاسخ‌دهی این درمان در برخی مطالعات تا بیش از ۹۵ درصد هم گزارش‌شده است.

پی آر پی چیست

روش انجام درمان پی آر پی PRP مو

مراحل زیر رویکرد تزریق PRP برای ریزش مو است:

1- نمونه خون، گرفته می‌شود.
2- خون گرفته شده بلافاصله در کیت مخصوص ریخته می‌شود.
3- نمونه خون با کیت در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد.
4- سانتریفیوژ با چرخاندن خون، اجزای آن را جدا می‌کند. استفاده از کیت‌های معتبر و ستینگ درست سانتریفیوژ کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از درمان گرفته شود.
5- سپس پلاکت‌ها با استفاده از سرنگ استخراج می‌شوند.
6- پزشک، بلافاصله بعد از آماده‌سازی، پلاکت‌ها را به مناطق موردنیاز پوست سر تزریق می‌کند.

نحوه تزریق و عمق تزریق هم در حصول بهترین نتیجه مؤثر است. کل مراحل ممکن است کمتر از نیم ساعت طول بکشد و ممکن است چندین جلسه لازم باشد. پس از دریافت درمان PRP، فرد معمولاً می‌تواند بدون هیچ محدودیتی به فعالیت‌های عادی خود برگردد. برخی تغییرات خاص در رژیم غذایی و برنامه روزمره ممکن است به رشد مو کمک کرده یا از ریزش مو جلوگیری کند.

اثرات جانبی پی آر پی مو

از آنجا که محلول PRP از اجزای خون خود فرد تشکیل شده است، خطرات اندکی برای واکنش به محلول وجود دارد. با این حال، افرادی که تحت درمان PRP برای ریزش مو هستند ممکن استعوارض جانبی زیر را تجربه کنند:

افراد نامناسب جهت انجام prp مو

در صورت داشتن هر کدام از موراد عنوان شده حتماً قبل از تزریق پی آر پی پزشک را مطلع سازید تا درصورت لزوم از درمان دیگری برای شما استفاده کنند.

کلینیک پوست، کاشت مو و لیزر دکتر هما فاتحی، یکی از مراکز مجهز زیبایی در اصفهان می‌باشد. شما در این مرکز می‌توانید از خدماتی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، تزریق چربی، کاشت مو و ... در سطح مطلوبی بهره مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حدتزریق بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حد

تعریق زیاد (تعریق بیش از حد) که اصطلاح علمی آن هیپرهیدروز می باشد وقتی است که عرق کردن بیشتر از حدی که برای تنظیم دمای بدن لازم باشد وجود دارد اغلب این میزان 4 یا 5 برابر نرمال است. ... ادامه مطلب

درمان تاول های پوستی خارش داردرمان تاول های پوستی خارش دار

تاول، نوعی برآمدگی و جوش روی پوست است که درون آن پر از مایع بوده و ممکن است بر روی قسمتهای مختلف بدن به وجود بیاید. تاولها اگر هیچ دردی ایجاد نکنند، ظاهر ناخوشایندی دارند. شناخت انواع تاول‌ و علل ایجاد آنها به شما کمک می کند مناسب ترین درمان را دریافت کنید. در این بخش به معرفی انواع تاول پرداختیم. ... ادامه مطلب

رفع خط خنده با تزریق ژلرفع خط خنده با تزریق ژل

خطوط خنده یا همان خط لبخند از دو طرف بینی تا گوشه‌های لب است که در اثر افزایش سن به وجود می‌آیند. حالات چهره در طول زمان لبخند و خندیدن و همچنین با کاهش کلاژن پوست که به دلیل افزایش سن رخ می‌دهد، دلیل ایجاد خط خنده می‌باشد. ... ادامه مطلب

کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو بدون جراحی انجام می شود و از جمله درمان های کم ریسک برای درمان ریزش مو است. به طور ساده روش کار، اینطور است که برای کمک به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی از طریق خون به بافت پوست سر، تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. ... ادامه مطلب