بهترین تزریق فیلر زیر چشم | جوانسازی دور چشم | دکتر هما فاتحی پزشک پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / جوانسازی زیر چشم با تزریق فیلر هیالورونیک اسید

جوانسازی زیر چشم با تزریق فیلر هیالورونیک اسید

با اینکه گاهی اوقات لکه‌های تیره زیر چشم‌ها می‌توانند در اثر خستگی، آلرژی و کم آبی بدن باشند، اما معمولاً در اثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند. هر چه سن شما بالاتر می‌رود، بدن شما سلول‌های پوستی کمتری تولید می‌کند، به همین دلیل پوست زیر چشم‌ها باریک‌تر خواهند شد. همچنین چربی و کلاژنی که منجر به شکل ارتجاعی پوست می‌شود را از دست خواهید داد. در نتیجه رگ‌های خونی زیر پوست شما بیشتر دیده خواهند شد و لکه‌های دایره مانند و تیره در اطراف چشم‌ها پدیدار می‌شوند.

فیلرهای زیر چشم از اسید هیالورونیک ساخته شده اند، این اسید به طور معمول در پوست یافت می‌شود و با بالا رفتن سن به طور طبیعی پوست مقداری از این مواد مفید را از دست می‌دهد. اسید هیالورونیک را می‌توان به ناحیه زیر چشم‌ها تزریق کرد تا حجم پوست و سلول‌های آن در این ناحیه را افزایش داد. با این کار یک‌لایه جدید بین رگ‌های خونی و چشم‌های شما به وجود می‌آید که در نتیجه شکل‌گیری آن، دیگر شاهد لکه‌های سیاه رنگ این ناحیه نخواهیم بود.

یکی از بهترین روشهای جوانسازی زیر چشم، تزریق فیلر است که در مدت زمانی کوتاه می‌تواند تغییرات اساسی در این ناحیه از صورت ایجاد کند. تزریق فیلر زیر چشم توسط دکتر همافاتحی در اصفهان، با بکارگیری بهترین فیلرها انجام می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تزریق فیلر هیالورونیک اسید به زیر چشم

شما بلافاصله بعد از تزریق فیلر هیالورونیک اسید نتایج قابل ملاحظه‌ای را مشاهده می‌کنید. این نوع فیلر به صورت یکپارچه منطقه تزریقی را پر می‌کند و نتایج طبیعی را به دنبال خواهد داشت. فیلر هیالورونیک اسید برای درمان چین و چروک های سطحی، پر کردن جای زخم‌های آکنه و نیز چین و چروک‌های عمیق صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیالورونیک اسید نه تنها عمل لیفت را به‌وسیله پر کردن انجام می‌دهد؛ بلکه با آب‌رسانی و تحریک پوست برای تولید کلاژن و الاستین نیز مفید است.

تزریق فیلر زیر چشم

این فیلر غلظت‌های مختلفی دارد که بر اساس محل مورد نیاز انتخاب شده و تزریق می‌گردد.هیالورونیک اسید همچنین در برطرف کردن چین و چروک های پیشانی، بینی، اطراف چانه و دهان و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی نیز موثر است.

موارد بی تأثیر در تزریق فیلر زیر چشم

رنگ‌دانه‌های روی پوست

در برخی موارد، دایره‌های تیره رنگ زیر پوست در اثر رنگدانه های پوستی ایجاد می‌شوند و کاهش حجم زیرپوست تأثیری در این موضوع ندارد. فیلر ها نمی‌توانند مشکل رنگ‌دانه‌های بیش از حد را حل کنند.

چین و چروک‌های جدید

درحالی‌که فیلر ها معمولاً در درمان چین‌وچروک مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما نمی‌توانند به خوبی از شکل‌گیری خطوط جدید روی پوست جلوگیری کنند. بسته به شرایط خاص، محصولات مبتنی بر بوتولینیوم نظیر بوتاکس، دیسپورت و زئومین می‌توانند تأثیر بهتری در این زمینه داشته باشند.

مراقبت‌های قبل از تزریق فیلر زیر چشم

چند روز قبل از تزریق از مصرف الکل و داروهایی مثل آسپرین و موترین که باعث رقیق شدن خون می‌شود خودداری کنید. تزریق زیر چشم بدون درد است و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

تغذیه: در هفته قبل از هر نوع تزریقی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، بسیار مفید است. تغذیه مناسب دوره بهبودی را سرعت می‌بخشد و خطر عفونت را به حداقل می‌رساند. مخصوصاً خوردن میوه، سبزی‌ها و پروتئین‌های کم‌چرب مفید است.

داروها: قبل از تزریق، بیماران باید یک لیست از تمام داروهایی که مصرف می‌کنند تهیه‌کرده و در اختیار متخصص زیبایی خود قرار دهند. بعضی از داروها می‌توانند قبل یا بعد از تزریق، مشکلاتی را ایجاد کنند. متخصص زیبایی ممکن است، به طور موقت استفاده از داروهای بیمار را متوقف کند یا یک داروی جایگزین مناسب‌تر را پیشنهاد کند. مخصوصاً بیماران نباید داروهایی مثل آسپرین که باعث رقیق شدن خون می‌شود، مصرف کنند.

سیگار کشیدن: مصرف سیگار میزان جریان خون را در کل بدن کاهش می‌دهد. از آنجا که اکسیژن نمی‌تواند به سرعت به محل تزریق برسد، ممکن است دوره بهبود در افراد سیگاری بیشتر باشد و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. باید حداقل دو هفته قبل از تزریق از سیگار استفاده نکنید.

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم یک روش غیرتهاجمی و موثر جوانسازی و رفع مشکلات این ناحیه از صورت است. نحوه تزریق به صورت زیر انجام می شود که معمولاً فرد هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کند.
در ابتدا پزشک، نقاطی از زیر چشم را علامت‌گذاری می‌کند تا از همان نقاط تزریق را انجام دهد.

در مرحله دوم با مواد مخصوص ضدعفونی‌کننده محل تزریق را به‌خوبی پاکسازی می‌کند. این عمل به منظور کاهش احتمال بروز عفونت بعد از تزریق فیلر انجام می‌شود.
قبل از تزریق فیلر از کرم‌های بی‌حس‌کننده در اطراف چشم استفاده می‌شود. این کرم‌ها میزان درد در هنگام تزریق را کاهش می‌دهند.
سپس با به‌کارگیری سوزن‌هایی مخصوص مقادیر لازم فیلر را به محل تزریق می‌کند.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای تزریق فیلر زیر چشم نام برد موارد زیر هستند:

ماندگاری فیلر زیر چشم

ماندگاری فیلر زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی می توان انتظار داشت که فیلر های پوستی تزریق شده در حفره‌های زیر چشم بین شش تا نه ماه دوام بیاورند. پس از گذشت ۶ تا ٩ ماه، فیلر های پوستی توسط بدن شکسته می شوند و اثرات پرکنندگی آنها نیز محو می‌شود.

استفاده از پرکننده‌های پوستی یک روش دائمى برای رفع حفره‌های زیر چشم نیست. این درمان باید هر ۱۲ ماه یا ۱۸ ماه یک بار به طور مکرر انجام شود. بهتر است قبل از محو شدن تأثیرات پرکننده حتماً تزریق جدیدى انجام دهید تا نتیجه بهترى بگیرید. به جاى اینکه صبر کنید تأثیرات به طور کامل از بین بروند و پوست شما دوباره پیر و چروک به نظر برسد، بهتر است در همان حالتى که پوست هنوز شاداب به نظر می‌رسد تزریق جدید را هر ۶ ماه یک بار انجام دهید تا به طور مداوم ظاهرى جوان و یکنواخت داشته باشید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم

پس از انجام پروسه تزریق به شما یک بسته یخ داده می‌شود تا بتوان احتمال هرگونه ورم را به حداقل رساند. شما باید از لمس ناحیه تزریق تا چند ساعت خودداری کنید و همچنین تا چند روز از مصرف الکل و انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کنید تا ریسک کبودی را به حداقل برسانید.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

تزریقات فیلر های زیر چشم عموماً امن و بدون خطر شناخته می‌شوند. بااین‌حال تعداد ریسک‌های مهم و عوارض جانبی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنیم.

  1. کبودی : کبودی یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی مرتبط با اسید هیالورونیک و تزریق آن است. طبق تحقیقات انجام‌شده توسط دانشگاه کالیفرنیا، ۱۹ الی ۲۴ درصد از بیماران مشکل کبودی را تجربه کرده‌اند درحالی‌که دیگر تحقیقات این آمار را تا ۶۸ درصد نیز اعلام کرده‌اند؛ اما این کبودی و ورم در اکثر بیماران تا چند روز بعد از تزریق از بین می‌رود.
  2. رنگ‌دانه‌های پوستی زیاد : همچنین ریسکی وجود دارد که این پروسه درمانی منجر به زیاد شدن رنگ‌دانه‌های پوستی شود. دلیل آن نیز واکنش پوست نسبت به درمان با فیلر های زیر چشمی است. طبق تحقیقات منتشر شده در سازمان تحقیقات کلینیکی و زیبایی پوست، افرادی که پوست تیره‌تری دارند ریسک بیشتری برای بروز این مشکل آن‌ها را تهدید می‌کند.
  3. بی‌نظمی در بافت پوست : فیلرهای پوستی می‌توانند منجر به ایجاد برآمدگی‌ها و شکل‌های بی‌نظم خاصی در پوست شوند. گاهی اوقات این بافت‌ها به‌خودی‌خود پس از چند روز از بین می‌روند اما اگر به قوت خود باقی مانند باید حتماً به سراغ پزشک خود بروید. از هیالورونیداز می توان استفاده کرد تا بتوان فیلر های اسید هیالورونیک را حل کرده و درمان و تأثیرات آن را از بین برد.
  4. اگر پزشک شما از تجربه و مهارت لازم برخوردار نباشد، ممکن است ژل به سایر مناطق صورت برود و یا در زیر پوست به صورت برجسته درآید.

کلینیک پوست، کاشت مو و لیزر دکتر هما فاتحی، یکی از مراکز مجهز زیبایی در اصفهان می‌باشد. شما در این مرکز می‌توانید از خدماتی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، تزریق چربی، کاشت مو و ... در سطح مطلوبی بهره مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف؟در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف؟

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از مؤثرترین شیوه های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی جوانسازی پوست هستند. ... ادامه مطلب

جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوستجدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

تکنولوژی لیزر، طیف گسترده ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. ... ادامه مطلب

سیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپیسیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپی

سیگما لیفت، یک جایگزین غیرتهاجمی برای لیفت پوست صورت است که بدون سوزن و بدون جراحی، هارمونی صورت را تغییر می‌ دهد و بازیابی می‌ کند. یک انتخاب عالی برای افرادی است که آستانه درد بسیار پایینی دارند یا یک گزینه درمانی آرامش‌بخش‌ تر را ترجیح می‌ دهند. ... ادامه مطلب

بهترین درمان گودی زیر چشمبهترین درمان گودی زیر چشم

در این مبحث درمان گودی زیر چشم با افزایش سن را مورد بررسی قرار می دهیم ... ادامه مطلب