جوانسازی پوست صورت | دکتر هما فاتحی پزشک پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / روشهای نوین جوان سازی پوست

روشهای نوین جوان سازی پوست

افزایش سن روی تمامی لایه‌های پوست و بافت‌های مجاور تأثیر می‌گذارد. درواقع پیری پوست با ۴ علامت اصلی شناخته می‌شود که در روش‌های جوان‌سازی پوست به دنبال راهی برای درمان آن‌ها هستیم. خطوط پوستی از اولین نشانه‌های افزایش سن است. این‌ خطوط از سن ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست ظاهر می‌شوند و به مرور زمان عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌گردند. خطوط پوستی ناشی از حرکت عضلات صورت هستند.

اگر مایل به استفاده از انواع روشهای جوانسازی پوست توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031تماس حاصل فرمایید.

در سنین جوانی تنها زمانی که می‌خندید، اخم می‌کنید یا مشغول صحبت هستید، این خطوط نمایان می‌شوند؛ اما وقتی خطوط پوستی تبدیل به چین و چروک شوند، بدون حرکت عضلات صورت هم روی پوست دیده می‌شوند. اصطلاحاً می‌گویند خطوط متحرک به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می‌شوند. شایع‌ترین محل‌های چین و چروک:

عوامل تأثیرگذار در پیری پوست

برای استفاده از بهترین روش‌های جوانسازی پوست، قبل از هر چیز باید مشکل شناخته شود تا روش درمان درست تجویز شود. در میان عوامل متعددی که روند پیری پوست صورت را تسریع می‌کنند، عواملی مانند آفتاب، سیگار و به طور کلی آلودگی‌های محیط اطراف، بیشترین نقش را در سرعت بخشیدن روند پیری صورت دارند. مهم‌ترین عوامل پیر شدن پوست عبارت‌اند از:

روشهای نوین جوان سازی پوست

انواع روشهای جوانسازی پوست

روش‌های تهاجمی معمولاً هزینه‌های گزاف، نیاز به بستری شدن، دوره‌ی نقاهت طولانی و عوارض و خطرات بسیاری دارند؛ اما می‌توان گفت که ماندگارترین نتایج را دارند. روش‌های غیرتهاجمی کم‌خطرترین و ساده‌ترین روش‌ها هستند؛ اما تأثیر چندانی روی پوست نمی‌گذارند. روش‌های جوان‌سازی کم تهاجمی، عوارض و خطرات بسیار محدودی دارند، از روش‌های تهاجمی، ارزان‌تر هستند و اثرات چشمگیری روی پوست می‌گذارند.

1-لیزر اندولیفت

اندولیفت یکی از روش‌های جدید جوان‌سازی پوست است. در این روش کم تهاجمی، فیبر بسیار نازکی وارد پوست می‌شود و درون لایه‌‌های عمقی پوست قرار می‌گیرد. فیبر با استفاده از اشعه‌ی لیزر مادون قرمز (فرو سرخ) کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و باعث ذوب شدن تجمعات اضافی چربی می‌شود. به این ترتیب شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست خواهیم بود.
برخی از کاربردهای اندولیفت در جوانسازی پوست:

2-هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود؛ یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن، سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها می‌شود. هایفوتراپی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تأخیر بیندازند، بسیار مناسب است. برخی از کاربردهای هایفوتراپی در جوانسازی پوست:

3-کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست تزریق می‌شود. در هر منطقه از بدن که غلظت گاز دی اکسید کربن افزایش یابد، بدن ما برای اکسیژن رسانی و جبران تجمع دی اکسید کربن، خون‌رسانی به آن بخش را افزایش می‌دهد. به این ترتیب با تزریق گاز دی اکسید کربن، بدن را وادار به افزایش خونرسانی به منطقه‌ای خاص می‌کنیم. با افزایش خون‌رسانی، ترمیم سلولی اتفاق می‌افتد و وضعیت پوست بهبود می‌یابد. برخی از کاربردهای کربوکسی تراپی در جوان‌سازی پوست:

4-جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2

در میان روش‌های مختلفی که برای بازسازی آسیب وارد شده به پوست صورت وجود دارد، استفاده از روش‌هایی که لیزر در آن‌ها دخیل است، بهترین تأثیر را در زمینه کاهش تأثیر پیری و افزایش سن دارند. لیزر فرکشنال CO2 به عنوان یکی ازبهترین روش های جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته می‌شود چرا که به خوبی می‌تواند روند تولید کلاژن را چه در لایه‌های بیرونی و چه درونی تسریع کند.

البته بسیاری از افراد به دلیل مراقبت و دوران ریکاوری بعد از انجام این کار، تصور می‌کنند شرایط سختی پیش رو داشته و سراغش نمی‌روند؛ چرا که در برخی موارد محلی که لیزر روی آن انجام شده است توسط پزشک پانسمان می‌شود. بعد از باز شدن پانسمان نیز باید با استفاده از کرم‌های مخصوص محل را چرب نگهداشت تا از ایجاد زخم و لکه جلوگیری شود؛ بنابراین با استفاده از این شیوه بازسازی پوست می‌توانید نتایج درمانی زیر را انتظار داشته باشید:

5-تزریق ژل یا پرکننده‌ها برای جوان‌سازی پوست صورت

تزریق ژل یا پرکننده یکی از روش‌های ساده و تقریباً ارزان‌قیمت است که در ایران به‌عنوان یکی بهترین روش‌های جوان‌سازی پوست صورت شناخته می‌شود. در ساختار ژلی که برای تزریق به پوست استفاده می‌شود، از موادی مانند کلاژن، اسید هیالورونیک و مواد دیگری مانند پلی متیل متاکریلات استفاده می‌شود.

6-بازسازی پوست صورت با استفاده از میکرونیدلینگ

در این شیوه درمان، هدف بهبود مشکلات لایه دومی پوست است؛ به عبارت دیگر در جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ هدف افزایش تولید کلاژن در لایه دومی پوست است. به همین دلیل با استفاده از یک دستگاه خاص که از سوزن‌های کوچک تشکیل شده است، برای تحریک پوست جهت تولید کلاژن استفاده می‌شود.

7-جوان‌سازی پوست صورت با تزریق بوتاکس

بر خلاف سایر روش‌های گفته شده در این روش هدف بازسازی و افزایش تولید کلاژن نیست. در این روش با استفاده از تزریق ماده‌ای که به عنوان سم شناخته می‌شود، بخشی از عصب‌های پوست صورت به طور موقتی فلج شده و میزان چین و چروک های صورت کاهش می‌یابد. شاید یکی از مواردی که باعث شده است این شیوه درمان به عنوان یکی از بهترین روش‌های جوان‌سازی پوست صورت در نظر گرفته شود، عدم نیاز به سپری کردن دوره ریکاوری بعد از انجامش است.

8-لیفت و محکم سازی پوست صورت با استفاده از دستگاه ترماژ بلوتاچ

دستگاه آمریکایی ترماژ سی پی تی بلوتاچ قوی‌ترین (دستگاه) رادیو فرکانسی جهان است این دستگاه با داشتن جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای خنک کردن سطح پوست لیفتینگ چشم را بدون هیچ عارضه‌ای و حتی در یک جلسه فراهم کرده است. این دستگاه جایگزین بسیار خوبی برای جراحی پلک یا بلفاروپلاستی می‌باشد. ترماژ سی‌پی‌تی، از جمله موفق ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده برای رفع چین و چروک و افتادگی پلک ها بدون جراحی است. نتیجه سریع و قابل مشاهده، امتیاز بسیار مهم این تکنولوژی سرپایی می‌باشد.

کلینیک پوست، کاشت مو و لیزر دکتر هما فاتحی، یکی از مراکز مجهز زیبایی در اصفهان می‌باشد. شما در این مرکز می‌توانید از خدماتی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، تزریق چربی، کاشت مو و ... در سطح مطلوبی بهره مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟

کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با افزودن پری، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

لک ناشی از جوش چگونه درمان میشود؟لک ناشی از جوش چگونه درمان میشود؟

لک های تیره ناشی از جای جوش روی سطح پوست هیچگونه ناهمواری ایجاد نمی کنند و فقط سبب تغییر رنگ پوست می شوند. برای رفع جای جوش و لک در طی سالیان دراز روش‌ های مختلفی ابداع شده است. این که کدام یک از روش‌ ها می‌ تواند مؤثر باشد نیاز به تشخیص پزشک دارد. ... ادامه مطلب

کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی چیست و چگونه درمان میشود؟کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی چیست و چگونه درمان میشود؟

بیماری کراتوز پیلاریس، یک مشکل پوستی خوش‌خیم است و به صورت برجستگی های ریزی بر روی پوست به نظر می رسد.دانه های ریز و کوچک و بدون درد روی پوست و در اطراف فولیکول‌ های مو از علائم این بیماری است. تاکنون هیچ درمانی برای این بیماری یافت نشده، اما روشهایی برای مداوا یا پیشگیری از بدتر شدن آن وجود دارند. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس برای عرق کف دستتزریق بوتاکس برای عرق کف دست

روشهای زیادی برای درمان تعریق کف دست وجود دارد که می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد. ... ادامه مطلب