تعیین نوع پوست | دکتر هما فاتحی پزشک پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مقالات علمی / مراقبت از انواع پوست

مراقبت از انواع پوست

درخرید محصولات بهداشتی آرایشی با اولین سوالی که مواجه می شوید این است که نوع پوست شما چیست؟انتخاب محصولات مناسب پوست می تواند سلامت پوست شما را حفظ کند. درحالیکه انتخاب محصولات نامناسب می تواند به پوست شما آسیب بزند.پوست نرمال ایده ال و بهترین حالت پوست می باشد.این نوع پوست نه خشک ونه چرب می باشد وظاهر یکدست وسطحی صاف ونرم دارد.ساختار آن یکنواخت است ومنافذ کوچکی دارد که براحتی قابل مشاهده هستند.

پوست چرب ظاهری براق دارد. منافذ بازتری دارد وگاه ظاهر پوست هم غیر یکنواخت می باشد.معمولا روی سطح این پوست آکنه یا اسکار آکنه مشاهده می گردد وبدلیل جذب بیشتر آلودگیها ظاهری کدر وکثیف دارد وشفاف نمی باشد.علایم افزایش سن در این پوست دیرتر ظاهر می گردد.فرد دارای پوست چرب معمولا از براقی وعدم شفافیت پوست،باز بودن منافذ،شاداب نبودن پوست وداشتن انواع جوشها ی سرسیاه ،سرسفید و جوشهای التهابی و اسکار آکنه های قدیمی شاکی است. این پوست در آب وهوا وفصول گرم دچار مشکلات بیشتری می شود.

انواع پوست

در پوست خشک بیشترین شکایت مراجعین از احساس کشیدگی و خشکی پوست می باشد.این نوع پوست در لمس زبر است ومعمولا آکنه در آن دیده نمی شود یا کمتر دیده می شود.منافذ بسیار ریز ی دارد وخطوط و چروکهای پوست عمیق تر و زودرس تر از سن بیمار بویژه در پیشانی ،کنار چشم وروی گونه مشاهده می گردند. دراین نوع پوست علایم پیری زودتر از پوستهای نرمال وچرب ظاهر می گردد.این پوست ذر آب وهوای سرد دچار مشکلات بیشتری می گردد . پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک ،نرمال یا چرب می باشدمعمولا این پوستها در ناحیه ی پیشانی ،بینی و چانه چرب بوده ودرناحیه ی گونه ها نرمال یا خشک می باشند.

انتخاب محصولات بهداشتی و آرایشی متناسب با نوع پوستتان میتواند به سلامت پوست شما کمک کرده وپوست شما را شادابتر بنماید. پزشک پوست و مو با بررسی دقیق پوست شما وکمک گرفتن از ابزارهای تخصصی می تواند نوع پوست شما را درابتدای مراجعه وطی زمان ارزیابی نموده و با ارائه ی مناسبترین محصولات به شما درحفظ جوانی پوستتان کمک کند.درمباحث بعدی مراقبتهای مربوط به هریک از انواع پوست را بررسی خواهیم نمود.

دکتر هما فاتحی، پزشک پوست، مو و زیبایی در اصفهان می‌باشند که با سالها تجربه در زمینه های مختلفی مانند کاشت مو، تزریق ژل، چربی و بوتاکس، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و ... توانسته اند خدمات ارزنده ای به مراجعین خود ارائه نمایند. لطفا جهت هماهنگی با مطب ایشان از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آر اف فرکشنال نیدلینگ چیست؟آر اف فرکشنال نیدلینگ چیست؟

آر اف فرکشنال منجر به کاهش چین و چروک و بهبود ایمن و موثر خطوط اخم، خطوط لبخند و پیشانی می شود.این روش درمانی می تواند برای شرایط پوستی متنوع تعدیل شود. آر اف فرکشنال چین و چروک پوستی را کاهش می دهد و با جوانسازی پوست منجر به ایجاد چهره‌ ای شاداب و صاف می‌ شود. ... ادامه مطلب

بیماری لیکن پلان چیست؟بیماری لیکن پلان چیست؟

لیکن پلان یک بیماری التهابی پوستی است. این بیماری با بثورات خارش دار و غیر عفونی روی بازوها و پاها مشخص می شود. از برجستگی های کوچک و چند طرفه، به رنگ صورتی یا بنفش تشکیل شده است. ... ادامه مطلب

عوارض و مزایای مزونیدلینگ دور چشمعوارض و مزایای مزونیدلینگ دور چشم

مزونیدلینگ روشی مؤثر برای جوانسازی دور چشم است. مزونیدلینگ ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد که در این روش کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه پوست ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابروتزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

تزریق فیلر یکی از مؤثرترین راه ها برای رفع این خطوط است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب