درمان جوش صورت در اصفهان | درمان مشکلات پوستی در اصفهان

درمان جوش صورت

ژنتیک در ابتلابه جوش تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.خود راباسایرین مقایسه نکنید.دربرخی افرادجوش صورت دوران گذرایی دارد وبر خی افراد چندین سال با جوش صورت مواجهند.

داروهایی ازجمله کورتونهای موضعی ،خوراکی ،حتی اسپری کورتون ،لیتیوم،فنی توئین،ایزونیازید،استروئیدهای آنابولیک،ریفامپین میتوانند ضایعاتی شبیه جوش( آکنه )ایجاد کنند.

درمان جوش ازایجاد ضایعات جدید جلوگیری می کند.بنابراین درمان تمام قسمتهایی که بالقوه مبتلا هستند ونه صرفا درمان جوشهای موجود ضروری است.

درمان جوش صورت

صبورباشید وهیچ درمانی را زودتر ازیکماه قطع نکنید.

پس از بهبود ضایعات ادامه ی درمان تحت نظر پزشک حداقل تا سه ماه الزامی است.

به هیچ عنوان ضایعات آکنه را دستکاری نکنید ونخارانید. این کار می تواند اسکارهایی روی پوست بگذارد که درمان آنها به مراتب از درمان جوش مشکل تر است.در صورتی که عادت به این کار دارید ،حتما مراتب را به پزشکتان اطلاع دهید تا درمان مناسب برایتان تجویز شود.

لطفا از بدست گرفتن مکرر آینه خودداری کنید. این کار می تواند درشما ایجاد اضطراب کند که خود روند درمان را با مشکل روبرو می کند.نگرانی در مورد درمان رابه پزشکتان بسپارید .

درجوشهای التهابی وعفونی اصلاح صورت باژیلت ،بند انداختن ،اپی لیدی و... می تواند جوشها را بدتر کند.

اکثر درمانهای جوش ازجمله آکوتان وترتینوئین صورت را به نور آفتاب حساس می کنند. لذا استفاده از یک ضدافتاب فاقد چربی بطور صحیح طی روز الزامی است.به مقاله ی ضدآفتاب اینجانب رجوع فرمایید.

کمدونهای صورت بویژه پیشانی می تواندبعلت مصرف حالت دهنده های روغنی مو باشد.لذا بهتر است مصرف این مواد محدود شود.

داروی ترتینوئین موضعی درابتدا میتواند جوشها را شعله ور کند.لذا باید تحت نظر پزشک مصرف گردد.این حالت پس از6تا8هفته برطرف خواهد شد.

بنزویل پراکسید می تواند مو ولباس راکمرنگ کند.این نکته را در نظر داشته باشید.

چربی پوست می تواند جوش صورت را بدتر کند.در صورتی که پوست چربی دارید باشوینده های مناسب، چربی پوست خود راکنترل کنید.

مراقب تغذیه ی خود باشید. در صورتی که با مصرف شکلات،سسهای پرچرب ،آجیلهای چرب ومصرف غذاهای چرب جوش شما بیشتر می شود ، این خوراکیها راکمتر مصرف کنید.

نسبت به درمان پی گیرباشید. افرادی که با مشاهده ی بهبودی سریعا درمان را قطع میکنند،احتمال داردنتیجه ی کاملامطلوب از درمان خود نگیرند.پس از بهبود جوش بویژه موارد شدید یک درمان نگهدارنده ی موضعی تا مدتی ضروری است.

مصرف ایزوترتینوئین(اکوتان) دربارداری ممنوع است،لذا باید بانوان قبل از مصرف آن ازباردار نبودن خود مطمئن باشند ودرحین مصرف دارو از روشهای مطمئن پیشگیری از بارداری استفاده کنند.تتراسیکلین نیز در بارداری ممنوع است.

جذب ترتینوئین موضعی ناچیز است ،با این وجود بهتر است در بارداری مصرف نشود.

دیده شده که بیماران بنا به توصیه ی دوست وآشنایان اقدام به خوددرمانی کرده وبعضا داروهایی مانند تتراسیکلین یا داکسی سیکلین را مدتهای مدید مصرف میکنند.این کار میتواند صدمات جبران ناپذیری به بدن شما بزند ازجمله منجر به کبد چرب گردد.دارویی که برای دوستان شما تجویز شده ممکن است برای شما مناسب نباشد.

به یاد داشته باشید که هدف از درمان جوش کوتاه شدن دوران بیماری ، کاهش شدت جوش وپیشگیری از بجا ماندن اسکار می باشد.بسیاری از موارد شکست درمان بدلیل اطلاع ناکافی از مکانیسم ایجاد جوش وطرزصحیح مصرف دارو ونحوه ی عملکرد داروهای ضد جوش می باشد.پس دراین موارد مطالعه کنید وهرسوالی دارید از پزشکتان بپرسید.

استرس می تواند جوش صورت را بدتر کند. درصورتی که مبتلا به استرس و اضطراب بیش از حدهستید بارفع این حالات ،درمان جوش سریعتر انجام شده وشما زودتر به چهره ی زیبا و مطلوب دست می یابید.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر همافاتحی در اصفهان، با ارائه کلیه خدمات جوانسازی، تزریق ژل، بوتاکس و چربی، کاشت مو و ... پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :هراتی [ 1402-07-08 ]
من چند ماه از قرص های رواکوتان استفاده کردم برای جوش های صورتم اوایل جواب دادبهم ولی بعد دوباره جوش های صورتم زیاد شد دلیلش چیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی چیست و چه تاثیری در ریزش مو دارد؟پی آر پی چیست و چه تاثیری در ریزش مو دارد؟

PRP شامل مجموعه‌ای از فاکتورهای رشد و پروتئین‌ها است که ترمیم بافت را تسریع می‌کند. اولین بار سال‌ها پیش، از prp برای درمان زخم‌های مزمن و مقاوم به درمان استفاده شد و پاسخ‌های بسیار خوبی از این درمان به دست آمد ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست دست با تزریق چربیجوانسازی پوست دست با تزریق چربی

پوست دست به مرور زمان و در اثر افزایش سن، چربی خود را از دست داده و نازک می‌ شود. این موضوع باعث می‌ شود که استخوان‌ های باریک در پشت دست خود را نشان داده و زیبایی این قسمت را تحت تأثیر قرار دهند.به همین دلیل افراد برای بهبود ظاهر دستان خود روش تزریق چربی به دست را امتحان می‌ کنند. ... ادامه مطلب

نکاتی درباره تزریق چربی به سینهنکاتی درباره تزریق چربی به سینه

با توجه به تغییر ملاکهای زیبایی و همچنین مسائلی مانند وراثت، حاملگی، شیردهی و نوسانات وزنی، عمل حجم دهی و فرم دهی سینه در میان خانم­ها پر طرفدار است . ... ادامه مطلب

لیفت شقیقه چه تاثیری در زیبایی و جوانی چهره دارد؟لیفت شقیقه چه تاثیری در زیبایی و جوانی چهره دارد؟

لیفت شقیقه جراحی است که با هدف بالا بردن ابرو و کشیده کردن چشم انجام می‌شود. این جراحی نیز همچون بسیاری از جراحی‌های زیبایی‌ای که در ناحیه چشم‌ها انجام می‌شود متقاضیان زیادی دارد؛ زیرا که در اثر این جراحی ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند و نیز آنکه فرم چشم‌ها نیز تغییر می‌کنند. ... ادامه مطلب