درمان زگیل تناسلی در اصفهان | بهترین درمان بیماری های پوستی در اصفهان

زگیل تناسلی چیست

زگیل تناسلی یک بیماری با ضایعات با اشکال متنوع از ضایعات برجسته براق کوچک 1 الی 2 میلی متر تا ضایعه برجسته مخملی شکل و ضایعات متعدد گل کلمی که همرنگ پوست یا تیره تر و یا روشنتر هستند و در نواحی تناسلی ، کشاله ران و اطراف مقعد در زنان و مردان دیده می شود متغیر است.

عامل بیماری:

عامل بیماری ویروس پاپیلومای انسانی است و با عامل ایجاد زگیل در نواحی دیگر بدن متفاوت است.این ویروس انواع کم خطر و پر خطر دارد و می تواند زمینه ساز ایجاد سرطان در افراد بویژه در زنان باشد.
چون بهبود خودبخود زگیل ها خیلی نادر است و می تواند بعلت خارش نواحی دیگر تناسلی مبتلا کند و درمان کامل آن بویژه در صورت تعدد ضایعات مشکل است لذا به محض مشاهده موارد فوق افراد باید به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی و درمانهای معمول برای سایر زگیل ها جداً خودداری کنند.

راه انتقال:

از آنجایی که زگیل تناسلی یک بیماری منتقله از طریق جنسی محسوب می شود، بیمار باید از نظر ایدز و هپاتیت بررسی گردد و همزمان همسر وی نیز بررسی شود و در صورت ابتلا هر دو نفر درمان شوند.ویروس از طریق استفاده از تیغ آلوده و در موارد نادری از طریق حوله ،مایون و لباس زیر آلوده انتقال پیدا می کند.

زگیل تناسلی

تشخیص:

در تماس یک فرد آلوده با فرد سالم احتمال ابتلا حدود 60% می باشد.نکته مهم اینجاست که در برخی موارد بویژه در مردان ضایعه ی مشخص نمی توان دید و اینجاست که باید نواحی که احتمال ابتلا دارد به مدت 5 دقیقه با اسید استیک 3 تا 5% آغشته شده و بعد بررسی بیشتر با بزرگنمای توسط پزشک صورت گیرد.
در بانوان معاینه کامل ژنیکولوژی و انجام پاپ اسمیر ضرورت دارد . در صورتیکه ضایعه شکل غیر معمول داشته باشد و در ضایعات نامشخص بیوپسی برای قطعی شدن تشخیص و یا رد سرطانی شدن ضایعات صورت می یابد.در زگیل های اطراف مقعد باید اندوسکوپی انتهای روده برای بررسی زگیل های داخلی نیز صورت گیرد.

نکات مهم جهت پیشگیری:

رعایت اصول اخلاقی و پایبندی به حریم خانواده، عدم دستکاری زگیل ها و نواحی مبتلا ،عدم استفاده از ژیلت در نواحی مبتلا و معاینه و درمان هر دو زوج می باشد.استفاده از کاندوم می تواند تا حدی خطر انتقال را کاهش دهد.

درمانها:

1. استفاده از محلول پودوفیلین این کار باید صرفاً توسط پزشک صورت گیرد.استفاده توسط خود بیمار می تواند بسیار خطرناک باشد . در نواحی واژن ،در بارداری و شیردهی مصرف آن ممنوع می باشد
2. استفاده از نیتروژن مایع به روش کرایوتراپی موثرتر از روش اول است باید به فواصل یک الی دو هفته تا بهبود ضایعات تکرار شود.روشهای جراحی ،لیزر ،الکتروکوتر ،استفاده از TCA و تزریق اینتروفرون آلفا نیز در موارد خاص کاربرد دارند.
در موارد مصرف سیگار ،الکل،استرس و نقص ایمنی بیماری سریعتر و بیشتر گسترش می یابد.درمان ضایعات درد و خارش را کم می کندو احتمال گسترش ضایعات را کم می کند.از بین بردن کامل ضایعات نیاز به حوصله و پی گیر بودن بیمار دارد.در مبتلایان بررسی منظم و دوره ای توسط پزشک و بیوپسی همه گونه ضایعه مشکوک و در بانوان پاپ اسمیر دوره ای ضرورت دارد.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر همافاتحی در اصفهان، با ارائه کلیه خدمات جوانسازی، تزریق ژل، بوتاکس و چربی، کاشت مو و ... پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :گلرخ [ 1402-07-18 ]
سلام دکتر من تقریبا دوهفته میشه که دچار زگیل تناسلی شدم مثل جوش پراکنده و دور مقعد و واژن زده و به رنگ قهوه ای تیره اس و یه برجستگی داره اصلا هم هیچ سوزش خارش یا ترشحی ندارم باید تست پاپ اسمیر و اچ پی وی بدم تا نوعش مشخص بشه ممکنه اینا اصلا زگیل نباشه ؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آر اف فرکشنال نیدلینگ چیست؟آر اف فرکشنال نیدلینگ چیست؟

آر اف فرکشنال منجر به کاهش چین و چروک و بهبود ایمن و موثر خطوط اخم، خطوط لبخند و پیشانی می شود.این روش درمانی می تواند برای شرایط پوستی متنوع تعدیل شود. آر اف فرکشنال چین و چروک پوستی را کاهش می دهد و با جوانسازی پوست منجر به ایجاد چهره‌ ای شاداب و صاف می‌ شود. ... ادامه مطلب

راه های جوانسازی پوست دستراه های جوانسازی پوست دست

پوست دست شاداب و با طراوت آرزوی هر فردی است . پوست دست شاداب نشان از جوانی و نشاط و انرژی دارد . با افزایش سن ، پوست دست نازک شده و تدریجا دچار چروک میشود. ... ادامه مطلب

آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟تأثیر تزریق بوتاکس بینیآیا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟تأثیر تزریق بوتاکس بینی

تزریق بوتاکس به بینی و اطراف آن متدی است که سال ها توسط پزشکان و متخصصان مجرب توصیه می شود و اثربخشی خود را درگذر زمان ثابت کرده است. اساس کار تزریق ب ... ادامه مطلب

بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم چه نکاتی را باید رعایت کرد؟بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

جهت رفع چین و چروک‌ های صورت از روش‌ های گوناگونی استفاده می‌ شود که یکی از این روش‌ ها، تزریق بوتاکس است. بوتاکس پیشانی و دور چشم یکی از روش‌ های قدیمی و پرطرفدار جوانسازی صورت است که برای رفع خطوط پوستی در نواحی پیشانی و دور چشم استفاده می شود و به کاهش چین های این نواحی کمک می کند. ... ادامه مطلب