بهترین درمان تیرگی چشم در اصفهان | درمان مشکلات پوست در اصفهان

تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم یکی از مشکلات شایع در بین مراجعین پوست می باشد که علل متعددی دارد و گاه در بچه ها نیز دیده می شود.پوست پلک یک پوست بسیار نازک و حاوی چربی بسیار اندک است .تیرگی دور چشم می تواند جنبه ژنتیک و سرشتی داشته باشد.در برخی افراد خونی که در عروق نزدیک سطح پلک جریان دارد از بیرون پیدا بوده و به رنگ تیره متمایل به آبی دیده می شود.در برخی افراد مبتلا به آسم ،آلرژی و آتوپی تیرگی چشم دیده می شود. در این موارد پرهیز از مواد آلرژی زا و درمان آلرژی به رفع تیرگی دور چشم کمک می کند.

برخی افراد که مدام دچار خارش و احساس خشکی پوست پلک هستند به مرور زمان دراثر التهاب های مکرر دچار تغییر رنگ پلک می گردند.
در این موارد بهترین درمان پرهیز از مالش مداوم پلک،استفاده از آنتی هیستامین خوارکی و پرهیز از شستشوی مکرر پلک بویژه با شوینده های صابونی ،استفاده از مرطوب کننده مناسب یا کرم دور چشم آبرسان می باشد.کسانیکه آرایش چشم می کنند و به خارش و تیرگی دور چشم مبتلا هستند ،بهتر است یا آرایش نکنند و یا از مواد آرایشی غیر حساسیت زا و عاری از مواد فتوتوکسیک استفاده کنند و حتماًهنگام شب با پاک کننده مخصوص دور چشم ،کلیه مواد آرایشی دور چشم را به آرامی و به طور کامل پاک کنند.

برخی افراد مبتلا به آنمی فقر آهن ، مشکلات تیروئید،خستگی و کم خوابی دچار تیرگی چشم می شوند.حلقه های تیره زیر چشم ربطی به میزان خواب ندارد وبیشتر در رنگ پریدگی ،قاعدگی،اواخر بارداری و زمان خستگی دیده می شود.
تیرگی دور چشم در افراد با پوست تیره ،در بیماریهای از جمله لیکن پلان ،کاهش وزن ناگهانی بعلت رژیمهای غیر اصولی ،مصرف زیاد نمک و کشیدن سیگار بیشتر دیده می شود.

سیاهی دور چشم

برای درمان تیرگی دور چشم چه کنیم؟

1. از استرس دوری کنید .خواب کافی 8-9 ساعت داشته باشید.
2. حتماًمواد آرایشی دور چشم را با پاک کننده مخصوص دور چشم شبها تمیز کنید
3. به میزان کافی (8 لیوان)طی روز آب بنوشید
4. از میوه و سیزیجاتی مانند اسفناج ،گوجه فرنگی خام ،هویج،انار و ترکیباتی مانند روغن هسته انگور ،جوانه گندم و بادام استفاده کنید
5. در صورت ابتلا به آلرژی ،آنمی فقر آهن ،مشکلات تیروئید ،خارش و خشکی پوست حتماًاین موارد را درمان کنید.
6. از غذاهای پر نمک دوری کنید
7. از عینک آفتابی و ضد آفتاب دور چشم استفاده کنید.برخی افراد به بنزوفنون ضدآفتابها حساسیت دارند.در این موارد بهتر است از ضد آفتابهای فاقد بنزوفنون استفاده کنید
8. در صورتیکه سیگار می کشید آن را قطع و یا کم کنید
9. آخر شب صورت را با آب سرد بشویید

از روشها و ماسکهای زیر می توانید برای تیرگی دور چشم استفاده کنید:

روشهای پزشکی کاهش تیرگی دور چشم:

1) استفاده از کرمهای ضد تیرگی دور چشم که اغلب حاوی ویتامین k یا رتینول بعنوان یک لایه بردار ضعیف می باشند
2) مزوتراپی برای درمان تیرگی و پف زیر چشم که با داروهای ویتامین K،ویتامینC ،رتینول و باز کننده های عروقی مانند آرتی شوک و اسیدهای میوه مثل اسید گلیکولیک صورت می گیرد و پس از چند نوبت می تواند تیرگی زیر چشم را کاهش دهد.
3) جدیدترین روش درمان تیرگی دور چشم prp است که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به دور چشم می باشد.این تزریق طی چند جلسه به فواصل معمولاًسه ماهه صورت می گیرد و در کاهش تیرگی و چروک و پف دور چشم جواب دهی خوبی داشته است.

دکتر هما فاتحی، پزشک پوست، مو و زیبایی در اصفهان می‌باشند که با سالها تجربه در زمینه های مختلفی مانند کاشت مو، تزریق ژل، چربی و بوتاکس، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و ... توانسته اند خدمات ارزنده ای به مراجعین خود ارائه نمایند. لطفا جهت هماهنگی با مطب ایشان از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خسروی [ 1402-07-18 ]
آقای دکتر من 20 سالمه زیر چشمام خیلی سیاه و گوده میترسیدم بیماری خاصی داشته باشم آزمایش دادم همه چی نرمال بود سیاهی و گودی زیر چشمم رو با لیزر باید درمان کنم یا مزوتراپی ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای درمان چه سوختگی هایی به پزشک مراجعه کنیم؟ (زمان مراجعه به پزشک)برای درمان چه سوختگی هایی به پزشک مراجعه کنیم؟ (زمان مراجعه به پزشک)

سوختگی پوست، حالتی است غیرقابل تحمل است که به دلیل آسیب حرارتی پوست رخ می دهد. سوختگی‌ های سطحی، سوختگی‌ هایی را شامل می‌ شود که فقط بیرونی‌ ترین لایه پوست یعنی اپیدرم را درگیر کرده باشد. سوختگی سطحی با سوختگی های شدید متفاوت است. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپیجوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپی

مزوتراپی روشی غیر جراحی و مؤثر است که با طیف وسیعی از کاربردها از جمله درمان ریزش مو و جوانسازی نواحی مختلف پوست، با هزینه ای مناسب می‌تواند متدی مناسب برای بسیاری از افراد محسوب شود. ... ادامه مطلب

پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟

پانچ پوستی یک روش جراحی برای از بین بردن اسکار آکنه و انواع دیگر زخم های صورت است. در طی عمل، پزشک از یک ابزار کوچک و برش کوکی مانند برای سوراخ کردن لایه بالایی پوست استفاده می‌کند تا بتواند اسکار، کیست یا منافذ بدن را از بین ببرد. ... ادامه مطلب

رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزررفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر

روش‌ های مختلفی برای رفع تیرگی زیر بغل، وجود دارد. اگر این مشکل، یک معضل همیشگی و طولانی مدت است، رفع تیرگی زیر بغل با لیزر، می‌ تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد که یکی از سریع‌ ترین و بدون عارضه‌ ترین روش‌ های رفع تیرگی زیر بغل است. ... ادامه مطلب