دکتر هما فاتحی | پوست ، مو و زیبایی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوست
انواع خال و بهترین روشهای برداشتن خال

خال، رایج ترین ضایعه پوستی است که از سلول های ملانوسیت و به دلیل تجمع رنگدانه تشکیل شده است و می توان از روش های مختلفی برای برداشتن آنها استفاده نمود

علل و روشهای درمان پوسته پوسته شدن دست و پا

پوسته پوسته شدن پوست، اغلب به علت خشکی پوست رخ می دهد.برای رفع این مشکل، تشخیص علت، در روند درمان و انتخاب درمان درست بسیار مؤثر خواهد بود.

روشهای پیشگیری و درمان انواع ضایعات پوستی

ظاهر شدن ضایعات پوستی یکی از شکایت های رایج افراد در سنین مختلف است. بروز این ضایعات دلایل مختلفی مانند تأثیر ژنتیک و شرایط اقلیمی دارد.

میزان اثرگذاری درمان پوست پرتقالی صورت با مزونیدلینگ

یکی از روش های درمانی برای کوچک شدن منافذ پوست استفاده از مزونیدلینگ است که با استفاده از آن منافذ باز پوست جمع می شود.

جدیدترین و موثرترین روشهای لیفت غبغب

غبغب مشکل رایجی است که روی چهره تأثیر زیادی دارد و حتی ممکن است شما را پیرتر از آنچه که هستید نشان دهد.

درد ریشه مو نشانه چیست و به چه علت است؟

بسیاری از افراد درد پوست سر در قسمت ریشه ها را تجربه کرده اند، به طوری که حتی در هنگام دست زدن و حرکت موها احساس درد می کنند.

آلوپسی آندروژنیک چیست؟

آلوپسی آندروژنتیک، نوعی از ریزش مو است که ناشی از ترشح مقادیر بالای هورمون های جنسی مردانه در زنان به نام آندروژن است.

علت و درمان خشکی و پوسته شدن اطراف ناخن

انگشتان دست و ناخن ها از اندام های بدن هستند که ظاهر آنها اهمیت زیادی دارد. خشکی و پوسته شدن اطراف ناخن ها می تواند زیبایی دست ها را کاهش دهد.

علت به وجود آمدن دانه های قرمز روی پوست

خال های قرمز که به عنوان آنژیوم گیلاس نیز شناخته می شوند در واقع به لکه های رایج و بی ضرری روی پوست گفته می شوند.

اسکین تگ یا همان منگوله پوستی

اسکین تگ یا همان منگوله پوستی، زائده های گوشتی تیره یا همرنگ پوست است که بی درد و آزار بوده و همانند یک آویز کوچک با پوستر به پوست متصل هستند

بررسی تأثیر مزونیدلینگ و لیزر co2 برای درمان منافذ باز پوست

از روش های درمانی برای درمان منافذ باز پوست استفاده از لیزر co2 و مزونیدلینگ است. لیزر CO2 یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر (ساخته شده از دی اکسید کر

کیست میلیوم یا میلیا چیست و چگونه درمان میشود؟

میلیا برجستگی های کوچکی است که بر اثر تجمع کراتین در زیر پوست ایجاد می شود. به یکی از این ضایعات، میلیوم گفته می شود.

آیا جلوگیری از سفید شدن مو ممکن است؟

سفید شدن موها با افزایش سن امری طبیعی است و در حقیقت نشانه آن است که بدن در حال پیر شدن است؛ اما این تغییر رنگ در هر زمانی می تواند موها را درگیر کند.

استرچ مارک یا ترک بدن چیست؟

عواملی مانند چاق و لاغر شدن های ناگهانی یا بارداری، نوعی ضایعه پوستی ایجاد می شود که آن را به عنوان ترک پوستی یا استرچ مارک می شناسیم.

مشکلات و بیماری های پوستی ناشی از کمبود ویتامین آ

ویتامین A یا در کبد ذخیره می‌شود یا توسط دستگاه لنفاوی به سلول‌های بدن منتقل می‌شود، که نقش مهمی در سلامت پوست و درمان التهابات و خشکی پوست دارد.

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟

عامل ریزش مو در برخی موارد کمبودهای تغذیه ای و رژیم غذایی ناسالم می باشد. غذا بهترین منبع برای تأمین ویتامین های مورد نیاز رشد مو است.

علت ابتلا به آلبینیسم یا زالی

آلبینیسم یا زالی مجموعه‌ ای از اختلالات ژنتیکی است که باعث بی‌ رنگ یا کم‌ رنگ شدن پوست، مو و چشم‌ ها می شود. در واقع آلبینیسم با تأثیرگذاری روی تولید

توده های چربی یا لیپوم زیر پوست چه هستند و آیا نیاز به درمان دارند؟

لیپوم به توده های چربی زیر پوست گفته می شود که به دلیل رشد بیش از حد سلولهای چربی ایجاد می شود. پزشکان، لیپوم را جزء تومورهای خوش خیم می دانند، به این معنی که آنها رشد غیر سرطانی دارند.

درماتیت آتوپیک یا اگزمای شیرخوارگی چیست؟

درماتیت اتوپیک شایع‌ ترین شکل این مشکل پوستی است که ممکن است کودکان یا بزرگسالان را درگیر کند.بیشتر پوست صورت، دست، پا، آرنج و پشت زانو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بثورات می‌توانند باعث خارش شدید شده و در خواب کودک اختلال ایجاد کنند. همچنین مالش و خارش مداوم پوست می‌تواند به عفونت‌های پوستی منجر شود.

درباره بیماری ویتیلیگو یا برص

بیماری پیسی vitiligo نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن رنگ پوست در بخش‌ های مختلف بدن می‌ شود. مناطق بی‌ رنگ معمولاً با گذشت زمان وسیع‌تر می‌ شوند. این شرایط می‌ تواند بر روی پوست در هر قسمت از بدن تأثیر بگذارد و همچنین می تواند روی مو و قسمت داخلی دهان نیز تأثیر بگذارد