لاغری موضعی با مزوتراپی چگونه است؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی و مزوتراپی / لاغری موضعی صورت و بدن با کوکتل های چربی سوز مزوتراپی

لاغری موضعی صورت و بدن با کوکتل های چربی سوز مزوتراپی

چربی‌های موضعی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در تمامی افراد با هر وزن و سنی مشاهده شود. در سال های اخیر، متخصصان در حال توسعه فناوری های جدید برای کمک به افرادی هستند که بدون روشهای تهاجمی و جراحی، قصد کاهش وزن خود را دارند. مزوتراپی چربی سوز که با نام مزوتراپی لاغری شناخته می شود، روشی مؤثر و سریع برای از بین بردن چربی های اضافه در نقاط مختلف بدن می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، برخی مواد در بافت چربی زیرجلدی در ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود. روش مزوتراپی بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال لاغری کم و موضعی هستند. افرادی که از این روش برای از بین بردن سلول های چربی خود استفاده کرده اند، نتایج مطلوبی می گیرند.

لاغری موضعی با مزوتراپی چگونه است؟

در این روش، پس از انجام مزوتراپی، مواد مزوتراپی سلول های چربی را هدف قرار می دهد. در نتیجه این چربی ها شروع به آب شدن کرده و در اکثر مواقع برای همیشه از بین می روند. این روند، یعنی از بین رفتن تمام چربی های آن منطقه زمان بر بوده و چندین هفته پس از تزریق اتفاق می افتد.

مزوتراپی لاغری برای کدام نواحی بدن مناسب است؟

بسته به نیاز و نوع بدن شما، می توانید از مزوتراپی برای کاهش چربی و بهبود ظاهر بخش های مختلفی از بدن استفاده کنید؛ اما عمدتاً مزوتراپی برای کاهش چربی در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از:

مزایای لاغری موضعی با مزوتراپی

استفاده از این تکنیک مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

لاغری موضعی صورت و بدن با کوکتل های چربی سوز مزوتراپی

انواع کوکتل های چربی سوز مزوتراپی

  1. مزو لاغری رویتاکر
  2. کوکتل لاغری فیوژن
  3. کوکتل لاغری ام سی
  4. کوکتل لاغری وولر
  5. کوکتل لاغری FC30
  6. کوکتل لاغری کیبلاین
  7. کوکتل لاغری ppc.c
  8. کوکتل لاغری مزولایک
  9. اکسپشن اسپانیا
  10. درماهیل لاغری

مواد کوکتل های چربی سوز مزوتراپی

کوکتل های لاغری ممکن است حاوی طیف وسیعی از مواد باشند؛ اما برخی از معروف ترین آنها عبارتند از:

عصاره چای سبز:

عصاره چای سبز سرشار از کاتچین، به ویژه اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. نشان داده شده است که EGCG اکسیداسیون چربی را افزایش می دهد، متابولیسم را افزایش می دهد و مصرف کلی انرژی را بهبود می بخشد و به کاهش وزن کمک می کند.

عصاره گارسینیا کامبوجیا:

گارسینیا کامبوجیا حاوی هیدروکسی سیتریک اسید (HCA) است که برای سرکوب اشتها، مهار تولید چربی و به طور بالقوه افزایش چربی سوزی پیشنهاد شده است.

کافئین:

کافئین محرکی است که می تواند مصرف انرژی را افزایش داده و اکسیداسیون چربی را افزایش دهد. همچنین دارای اثرات سرکوب کننده اشتها است و می تواند عملکرد ورزشی را افزایش داده و به تلاش برای کاهش وزن کمک کند.

CLA (اسید لینولئیک مزدوج):

CLA نوعی اسید چرب است که در برخی محصولات حیوانی و لبنیات یافت می شود. با کاهش چربی بدن، افزایش اکسیداسیون چربی و بهبود توده بدون چربی بدن همراه بوده است.

میزان اثر مزوتراپی در لاغری صورت و بدن

کوکتل های لاغری اثرات خود را از طریق مکانیسم های مختلفی اعمال می کنند، از جمله:

افزایش متابولیسم:

برخی از ترکیبات موجود در کوکتل های کاهش وزن، مانند عصاره چای سبز و کافئین، می توانند گرمازایی را تحریک کرده و سرعت متابولیسم را افزایش دهند. این منجر به افزایش مصرف کالری و در نهایت کاهش وزن می شود.

اکسیداسیون چربی تقویت‌شده:

موادی مانند عصاره چای سبز و CLA به اکسیداسیون چربی‌های ذخیره‌شده کمک می‌کنند و استفاده از آنها را به عنوان منبع انرژی تسهیل می‌کنند و به کاهش چربی کمک می‌کنند.

کنترل اشتها:

برخی از ترکیبات کوکتل کاهش وزن، مانند عصاره گارسینیا کامبوجیا، ممکن است به سرکوب اشتها و کاهش هوس غذایی کمک کند و به کاهش کالری دریافتی کمک کند.

ترویج لیپولیز:

لیپولیز فرآیند تجزیه چربی های ذخیره شده است. برخی از ترکیبات موجود در کوکتل های کاهش وزن، مانند کافئین، می توانند لیپولیز را تقویت کرده و اسیدهای چرب را از بافت چربی آزاد کنند تا به عنوان سوخت در طول فعالیت بدنی مورد استفاده قرار گیرند.

تأثیر بر لایه های چربی

کوکتل های کاهش وزن در درجه اول لایه های چربی بدن را با افزایش تجزیه و استفاده از چربی ذخیره شده هدف قرار می دهند. مواد تشکیل دهنده متابولیسم چربی را تحریک می کنند که منجر به آزاد شدن اسیدهای چرب از سلول های چربی و اکسیداسیون بعدی آنها برای تولید انرژی می شود. این می تواند منجر به کاهش چربی کلی بدن و کاهش ضخامت لایه چربی شود.
توجه به این نکته مهم است که کوکتل های کاهش وزن زمانی مؤثرتر هستند که همراه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم استفاده شوند. آنها به منظور جایگزینی شیوه های زندگی سالم نیستند، بلکه مکمل و حمایت از تلاش های کاهش وزن هستند.

نحوه انجام مزوتراپی لاغری

در مزوتراپی ابتدا ناحیه‌ای که قرار است چربی‌های آن به صورت موضعی حذف شود را بی‌حس می‌کنند. سپس این مواد مؤثر از طریق سوزن‌های خیلی نازک که معمولاً هم ‌اندازه سوزن‌های کاربردی در طب سوزنی هستند، در لایه مزودرم تزریق می‌شود. در این روش تنها یک سوزش خفیف احساس می‌شود که آن هم برای تمامی افراد قابل تحمل است. این ترکیبات باعث می‌شوند تا پیوندهای بین مولکول‌های چربی شکسته شده و در نتیجه با فروپاشی ساختار مولکولی، چربی از حالت جامد به مایع تبدیل شود. زمان انجام جلسه مزوتراپی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است و پس از چند هفته ضایعات چربی از طریق اندام‌های تصفیه کننده مانند کبد و روده خارج می‌شود.

اقدامات قبل از مزوتراپی لاغری

لازم است پیش از شروع جلسات مزوتراپی لاغری موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. باید از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) یک هفته قبل از عمل اجتناب کنید. این مسکن‌ها می‌توانند خطر خونریزی و کبودی را در طول مزوتراپی افزایش دهند.
  2. چند روز قبل از مزو لاغری از مصرف روغن ماهی، آسپرین، ایبوپروفن و الکل خودداری کنید. این مواد طبیعی رقیق کننده خون هستند و احتمال کبودی را افزایش می‌دهند.
  3. یک هفته قبل از مزو مصرف مکمل‌هایی مانند سیر، جینسینگ و ویتامین E را کنار بگذارید.
  4. سعی کنید ۲۴ ساعت قبل از درمان مصرف کافئین را محدود کنید.
  5. در صبح روز درمان، ناحیه مورد نظر را به طور کاملاً تمیز و دقیق بشویید.

اقدامات پس از مزوتراپی لاغری

بعد از مزوتراپی لاغری اقدامات مراقبتی زیر را جدی بگیرید:

مزوتراپی لاغری چربی سوز چند جلسه است؟

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری بستگی به چندین عامل دارد، از جمله نوع و میزان چربی، اهداف لاغری، سلامتی عمومی. در حالت کلی، معمولاً بین ۴ تا ۱۰ جلسه مزوتراپی نیاز است، با فاصله یک هفته یا دو هفته بین هر جلسه و در برخی موارد، ممکن است بیشتر یا کمتر از این تعداد جلسات لازم باشد.

موارد منع مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری برای بیماران سرطانی ، زنان باردار و شیرده ، بیماران قلبی عروقی، افراد دارای مشکلات انعقادی، بیماران دارای نقص ایمنی، بیماران دیابتی، مبتلایان به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، بیماران کلیوی، بیماران عفونی و کسانی که سابقه حساسیت در تزریق اول را داشته‌اند.

عوارض لاغری با مزوتراپی

  1. احساس سوزش تقریباً کمی که در طول درمان و پس از درمان
  2. به مدت چند روز ناحیه مورد درمان دچار تورم خفیف و قرمزی می گردد.
  3. در برخی موارد ممکن است افرادی به مواد شیمیایی تزریق واکنش آلرژیکی نشان دهند.
  4. ممکن است در محل تزریق عفونت رخ دهد.
  5. موقت بودن دوره درمان که احتیاج به تمدید دارد.
  6. در موارد خیلی نادر در زیر پوست امکان دارد توده هایی ایجاد شود که مقطعی است و باید در صورت مشاهده حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

هزینه مزوتراپی لاغری و چربی سوز

هزینه این روش به عوامل متعددی بستگی دارد:

  1. میزان تجربه پزشک
  2. شهر و محل تزریق
  3. نوع درمان و تعداد جلسات مورد نیاز
  4. میزان مواد مصرفی فرعی مثل کرم بی حس کننده
  5. میزان مواد مصرفی در ترکیب مزوتراپی

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟

امروزه تکنولوژی های بسیار پیشرفته می تواند هرگونه جراحتی را بر روی پوست از بین ببرد. برای از بین بردن جای سوختگی، روش های درمانی متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع اسکار پزشک یکی از این روش ها را انتخاب می کند. ... ادامه مطلب

طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. ... ادامه مطلب

آیا تزریق ژل روشی موثر برای جوانسازی پشت دست میباشد؟آیا تزریق ژل روشی موثر برای جوانسازی پشت دست میباشد؟

یکی از روشهای جوانسازی پوست دست، تزریق ژل می‌ باشد. جوانسازی پوست دست با تزریق ژل یک روش ایمن و کم‌ تهاجمی است که عملکرد آن از نظر بالینی برای جوانسازی، بازیابی و ترمیم پوست و درمان چروک‌ ها اثبات شده است. در این بخش به چگونگی جوانسازی پوست دست با تزریق ژل پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟کلینیک پوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کلینیک به مطب یا درمانگاهی گفته می‌شود که خدمات پزشکی در حوزه‌های مختلف پزشکی یا زیبایی به متقاضیان ارائه می‌گردد. افراد باید در انتخاب کلینیک‌های زیبایی دقت زیادی داشته باشند؛ زیرا درصورتی‌که به کلینیک پوست خوب مراجعه نکنند، ممکن است به عوارض بدی دچار گردند ... ادامه مطلب