کاربرد لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch) | پاک کردن تاتو | هزینه لیزر کیوسوئیچ در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی / لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch) چیست و چه کاربردی دارد؟

لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch) چیست و چه کاربردی دارد؟

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های مفید برای درمان لک‌های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده‌اند مناسب می‌باشد. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک‌های تیره سطح پوست را درمان نماید. لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن و کمرنگ کردن لک های صورت در اثر افزایش سن استفاده می‌شود. این لیزر یکی از مؤثرترین روش‌ها برای درمان لک صورت می‌باشد. این تکنیک تنها با یک جلسه می‌تواند ملاسما و لک التهابی صورت را کاهش داده و یا به طور کامل از بین برود. این لیزر با طول موج خاص (۱۰۶۴ نانومتر) بر روی پوست تابانده می‌شود و توسط رنگ‌دانه‌های پوست جذب می‌شود.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ برای پاک کردن تاتو، رفع آسیب‌های رنگ‌دانه‌ای پوست، جوانسازی پوست و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی با لیزر کیوسوئیچ، می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عملکرد دستگاه لیزر کیوسوئیچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک دستگاه مخصوص است و باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند لک های قهوه‌ای پوستی که دارای عمق زیاد، کک و مک، خالکوبی یا تاتوی ابرو یا بدن و لکه‌های خورشیدی که بر اثر آفتاب به وجود آمده را از بین ببرد. دستگاه ليزر كيوسوئيچ با روشی منحصربه‌فرد درمانی بعد از پرتاب لیزر به ناحیه مشخص ذرات آن ناحیه مورد انفجار قرار گرفته و به ذرات ریزتری تبدیل می‌شود. به کمک دستگاه ليزر كيوسوئيچ آن ذرات ریز باقی مانده در پوست توسط سلول های ماکروفاژ (Macrophage) که سلول‌هایی با قدرت بیگانه‌خواری هستند را به درون خود کشیده و سپس توسط آنزیم‌های لیزوزومی از بین می‌برند. این دستگاه می‌تواند انواع لک و تاتوها را در ابعاد و اندازه‌های مختلف در هر جای بدن یا صورت از بین ببرد بدون اینکه درد زیاد یا عوارض خطرناکی داشته باشد.

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

از بین بردن تاتو و خال‌کوبی :

همان اندازه متقاضی برای ایجاد خال‌کوبی و تاتو زیاد شده، همان اندازه هم متقاضی برای حذف آنها زیاد شده است. مطالعه و تجربه نشان داده است که لیزر کیوسوئیچ تنها روش موفقی است که می‌تواند بدون عوارض خطرناک و درد و آسیب زدن به پوست و همچنین به صورت ایمن و مطمئن می‌تواند خال‌کوبی و تاتو را از بین ببرد.
امروزه افراد زیادی از تمام سنین، جنسیت‌ها و در همه مناطق جغرافیایی به دنبال پاک کردن تاتوی خود هستند و می‌خواهند به کمک لیزر کیوسوئیچ تاتوهای خود را از بین ببرند.

رفع آسیب‌های رنگ‌دانه‌ای پوست :

آسیب‌های رنگدانه ای که با عنوان لکه‌های قهوه‌ای یا لکه‌های پیری شناخته می‌شوند، مشکلات و لکه‌های پوستی هستند که به خاطر بالا رفتن سن یا قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید ایجاد می‌شوند. برخی از این لکه‌های پوستی بی‌خطر هستند؛ اما برخی از آنها باعث ایجاد سرطان پوست نیز میشوند که لیزر کیوسوئیچ مانند لیزر فوتونا قادر است ملانین اضافی ضایعات خوش‌خیم پوست را از بین ببرند.

کاربرد لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch)

درمان مشکلات وریدی و ضایعات عروقی پوست :

ضایعات وریدی که معمولاً به عنوان رگ‌های عنکبوتی شناخته می‌شوند، یکی دیگر از ناهنجاری‌های پوستی هستند که با لیزر کیوسوئیچ می‌توانند به خوبی درمان شوند. ضایعات وریدی نتیجه عروق متعدد یا بزرگی هستند که مستقیماً از زیر پوست قابل مشاهده هستند. این ضایعات معمولاً به رنگ‌های قرمز یا بنفش بوده و در تمام اشکال و اندازه‌ها و در تمام قسمت‌‌های بدن، به خصوص صورت و پاها ایجاد می‌شوند. این ضایعات اگرچه بی‌ضررند؛ اما بسیاری از بیماران دوست دارند آن‌ها را به خاطر ظاهر نازیبایی که دارند از روی پوست خود پاک کنند. لیزر کیوسوئیچ از انرژی نوری برای تخریب رگ‌ها و مویرگ‌ها استفاده می‌کند، بدون اینکه به پوست و بافت اطراف آن آسیبی وارد کند.

درمان عفونت قارچی ناخن :

عفونت قارچی ناخن یک بیماری شایع است که روی صفحه ناخن یا بستر ناخن ایجاد می‌شود و ظاهر ناخن را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که ناخن ظاهری زرد، شکننده، ضخیم و غیرعادی پیدا کند.
افرادی که مبتلا به دیابت یا بیماری پای ورزشکاران (نوعی بیماری قارچی پا) هستند، یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا زمان زیادی را در آب صرف می‌کنند نیز مستعد ابتلا به عفونت قارچی ناخن هستند.
لیزر کیوسوئیچ مؤثرترین روش برای درمان عفونت قارچی ناخن است. برخلاف کرم‌های موضعی، لیزر قادر است انرژی نوری را از طریق صفحه ناخن به بستر ناخن که قارچ و عفونت در آنجا قرار دارند منتقل کند. پس از درمان بلافاصله تغییر چشم‌گیری دیده نمی‌شود، اما بعد از چند ماه، با رشد ناخن می‌توان تغییرات را دید.

جوانسازی پوست با لیزر کیوسوئیچ :

علاوه بر پوست بدن، پوست صورت یکی از قسمت‌های مهم ظاهر افراد مخصوصاً خانم‌ها می‌باشد که بسیار به آن اهمیت می‌دهند و با روش‌های مختلف مثل بوتاکس و لیزر موهای زائد صورت ، صورت خود را زیبا و شفاف می‌کنند. امروزه لیزر کیوسوئیچ نیز کمک می‌کند تا از برخی مشکلات پوستی مانند خطوط ظریف و چین و چروک، اسکارهای باقیمانده از آکنه، ناصاف بودن سطح پوست، منافذ بزرگ و غیره خلاص شوید. لیزر کیوسوئیچ لایه رویی پوست را حذف کرده و پوست را تحریک می‌کند تا سلول‌های جدیدی بسازد که پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر را به نمایش بگذارند. بسیاری از بیماران لیزر کیوسوئیچ را به خاطر این که دوره ریکاوری ندارد و یا زمان آن بسیار کوتاه است، به روش‌های درمانی مضر پر تهاجم یا کرم‌های بی اثر ترجیح می‌دهند.

دیگر کاربردهای لیزر کیوسوئیچ نیز عبارت‌اند از:

1. درمان لک حاملگی یا ملاسما
2. خال اوتا
3. درمان کک مک
4. درمان کراتوز سبوریک
5. درمان لک‌های لنتیگو
6. درمان تیرگی پس از التهاب از جمله لک‌های پس از جوش، زخم، آکنه و یا اسکار ناشی آن
7. درمان چروک‌های سطحی پوست
8. درمان منافذ باز پوست
9. بهبود ضایعات عروقی (تلانژکتازی)

مزایای استفاده از خدمات لیزر کیوسوئیچ

افراد مناسب جهت لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ برای تمام افرادی که دارای سلامت کامل هستند و روی پوست خود لک و مشکلات پوستی و همچنین تاتو دارند مناسب است.
پزشکان تأکید دارند که اگر هدف درمان از بین بردن فقط چند لکه رنگی است، مناسب‌ترین روش لیزر کیوسوئیچ خواهد بود؛ اما اگر نقاط لکه زیاد و پراکنده باشند، پیشنهاد می‌دهند از یکی از روش‌های دیگر لیزر، مانند آی پی ال یا لیزر فرکشنال استفاده شود.
لیزر کیوسوئیچ برای رفع لک‌های حاصل از نور خورشید روی قفسه سینه، بازو‌ها و یا پا‌ها مؤثر است.

موارد منع استفاده از لیزر کیوسوییچ

هزینه‌ی انجام لیزر کیوسوئیچ

هزینه و قیمت لیزر کیوسوئیچ نسبت به روشهای پیشگیرانه و دارویی، تقریباً بالاتر می‌باشد؛ ولی در صورتی که نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید می‌توانید از لک بر و ضد آفتاب‌ها استفاده کنید تا به مرور زمان لک‌های شما از بین برود یا از میکرودرم ابریژن برای پاک کردن لک‌های سطحی و جای جوش استفاده کنید. برای آگاهی از هزینه انجام لیزر کیوسوئیچ در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی می‌توانید با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض لیزر کیوسوییچ

1- امکان برگشت لک و کک و مک در صورت عدم استفاده مرتب از ضد آفتاب
2-امکان پر رنگ‌تر شدن لک و کک و مک 10 درصد از مراجعین این خدمات
3-امکان آسیب به پوست در صورت استفاده فرد غیر پزشک

لیزر کیوسوییچ دارای عوارض موقتی است که شامل قرمزی و تورم می‌شود و بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شود؛ اما لازم است بعد از انجام لیزر به توصیه های پزشکتان به دقت گوش کنید تا دچار عوارض جدی نشوید یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها اجتناب از آفتاب است. بروز لک‌های قهوه‌ای و قرمز بعد از درمان طبیعی است که پس از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می‌روند این مورد به خودی خود درمان می‌شود؛ اما در مواردی که نادر است باعث زخم و عفونت می شود که باید به پزشک مراجعه کنند.

کلینیک پوست، کاشت مو و لیزر دکتر هما فاتحی، یکی از مراکز مجهز زیبایی در اصفهان می‌باشد. شما در این مرکز می‌توانید از خدماتی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، تزریق چربی، کاشت مو و ... در سطح مطلوبی بهره مند شوید.

نظرات کاربران درباره این مطلب :سپیده [ 1400-04-26 ]
بهترین و متبهرترین دکتری که تا بحال دیدم

هرآنچه در مورد بیماری زونا باید بدانیدهرآنچه در مورد بیماری زونا باید بدانید

زونا بیماری است که در اثر ویروس به وجود می آید و علائم ظاهری همانند آبله مرغان دارد و خارش های شدیدی ایجاد می کند. تاول های این بیماری در همه جای بدن می تواند ظاهر شود اما بیشتر در تنه و دستان و پاها وجود دارند. زونا یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست اما ممکن است بسیار دردناک باشد. ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

در روند از بین بردن موهای زائد با لیزر، پرتوی لیزر حین عبور از لایه بیرونی پوست به حرارت تبدیل می‌شود و توسط ملانین فولیکول مو (رنگ‌دانه تیره رنگ فولیکول موی شما) جذب می‌شود که به نابودی آن می‌انجامد. ... ادامه مطلب

بیماری لیکن پلان چیست؟بیماری لیکن پلان چیست؟

لیکن پلان یک بیماری التهابی پوستی است. این بیماری با بثورات خارش دار و غیر عفونی روی بازوها و پاها مشخص می شود. از برجستگی های کوچک و چند طرفه، به رنگ صورتی یا بنفش تشکیل شده است. ... ادامه مطلب

بدترین و بهترین فیلرها برای لببدترین و بهترین فیلرها برای لب

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق فیلر لب به راحتی می توانیم با بهبود ساختار ظاهری لب های خود، ضمن کنترل کامل بر میزان تغییر شکل لب، در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه برسیم. بهترین مارک ژل لب شامل فیلرهایی می شوند که بر پایه ی هیالورونیک اسید هستند. ... ادامه مطلب