درمان جای جوش در اصفهان | دکتر پوست خوب در اصفهان

درمان اسکار آکنه

جوش صورت یکی ازمشکلات شایع دوران نوجوانی و جوانی است که فولیکول مو وغددسباسه یاچربی رادرگیر میکند.ضایعات آکنه عمدتا درصورت ، سینه وپشت دیده می شوند.هرچند آکنه یک بیماری کشنده نیست ولی در صورت عدم درمان صحیح می تواند منجر به اسکار های نازیبا در چهره و مشکلات روحی-روانی بزرگی برای بیمارگردد.دراینجا به اختصار به بررسی انواع مختلف ضایعات جوش و درمان انها می پردازیم:

کمدون :

کمدونها ضایعات برجسته ی غیر التهابی هستند که به عنوان جوشهای سرسیاه وسر سفید خوانده میشوند . کمدونهای بسته اغلب پیش زمینه ی جوشهای التهابی هستند.

پاپول :

ضایعات قرمز برجسته وملتهب هستند که قرمزی واندازه شان متغیر است.

جوشهای چرکی:

انواع سطحی وبا عمق متوسط دارنداغلب از جوشهای ملتهب بوجود می ایند وپس از بهبود یک جای قرمز رنگ کوچک از خود بجا می گذارند.

ندول :

ضایعات عمقی هستند که طی چند هفته بوجود می آیند ،بتدریج محو میشوند واغلب ایجاد اسکار میکنند.

جای جوش

پوسته های خونریزی دهنده :

گهگاه ندولهازخمی می شوند وتا چند هفته در سطح پوست حالت خونریزی دهنده بجا می گذارند.

ماکول:

یا تغییر رنگ قرمز یا صورتی بجا مانده از جوش صورت که برای بیمار آزارنده است وممکن است مدتها بجا بماند.

تیرگی های پس از التهاب :

بویژه در افراد با پوست تیره تر ودر افرادی که جوشهای خود را دستکاری می کنندممکن است جای جوش بصورت لکه ای تیره بجا بماند ونازیبایی ماندگار ی از خود بجا گذارد.

اسکار:

دراغلب افرادی که ندولهای عمقی دارند جای گود رفته ای ایجاد می شود که به آن اسکار می گویند.15%افراد باجوشهای چرکی می توانند به این حالت دچار شوند.

ازنظر بالینی آکنه به دودسته تقسیم می شود:

دسته ی خفیف تا متوسط که ضایعات شامل کمدون وپاپول است ،ضایعات فقط در صورت وجود دارند و اسکار مشاهده نمی شود.دسته ی متوسط تا شدید که جوشهای چرکی وندول دیده می شود ،در بدن نیز ممکن است دیده شود وممکن است اسکار بجا گذارد.

دکتر هما فاتحی، پزشک پوست، مو و زیبایی در اصفهان می‌باشند که با سالها تجربه در زمینه های مختلفی مانند کاشت مو، تزریق ژل، چربی و بوتاکس، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و ... توانسته اند خدمات ارزنده ای به مراجعین خود ارائه نمایند. لطفا جهت هماهنگی با مطب ایشان از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راضیه علوی [ 1402-07-08 ]
خانم دکتر من جوش های چرکی خیلی روی صورتم دارم و هر کاری کردم درمان نشد چه راهکاری به من پیشنهاد میدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کلینیک پوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟کلینیک پوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کلینیک به مطب یا درمانگاهی گفته می‌شود که خدمات پزشکی در حوزه‌های مختلف پزشکی یا زیبایی به متقاضیان ارائه می‌گردد. افراد باید در انتخاب کلینیک‌های زیبایی دقت زیادی داشته باشند؛ زیرا درصورتی‌که به کلینیک پوست خوب مراجعه نکنند، ممکن است به عوارض بدی دچار گردند ... ادامه مطلب

فیلر مو بهتر است یا مزوتراپی مو؟فیلر مو بهتر است یا مزوتراپی مو؟

ریزش مو یکی از شایعترین مشکلات پوست و مو است. دلایل متعددی در بروز این عارضه دخیل هستند. برخی از این دلایل ژنتیکی و برخی دیگر مربوط به بیماری و اختلالات می باشند. مزوتراپی و فیلر مو از روش های درمانی مکمل هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند . ... ادامه مطلب

تزریق فیلر زیر چشم چه کاربردی دارد؟تزریق فیلر زیر چشم چه کاربردی دارد؟

بهترین و مؤثرترین روش موجود برای کاهش چین و چروک های پوستی اطراف چشم ها و گودی آن، تزریق فیلر است که معمولاً از هیالورونیک اسید و کلاژن می سازند. تزریق فیلر موجب افزایش رطوبت زیر پوست شده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. ... ادامه مطلب

میکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سرمیکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سر

میکرونیدلینگ مو یک روش درمانی برای رفع ریزش مو و تقویت ریشه مو است که به واسطه انجام این روش می توان تغییرات بسیار چشمگیری را شاهد بود. ... ادامه مطلب