نکاتی درباره کرم ضدآفتاب | دکتر پوست خوب در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مقالات علمی / محافظت از پوست با ضدآفتاب

محافظت از پوست با ضدآفتاب

از آنجا که تماس مستقیم پوست با آفتاب خطر حساسیت به نور خورشید ، سرطانهای پوستی و پیری زودرس پوست را بدنبال دارد،حفاظت پوست از آفتاب برای تمام سنین بویژه پوست لطیف کودکان ضرورت دارد.

چه نوع ضدآفتابی مناسب پوست شماست؟

ضدآفتاب باید مناسب پوست صورت افراد انتخاب شود.افراد با پوست چرب باید ضدآفتابهای فاقد چربی استفاده کنند.افراد مسن و افراد دارای پوست خشک باید ضدآفتاب مخصوص پوست خشک استفاده کنند ودر صورت نیاز از یک مرطوب کننده صورت زیر ضدآفتاب استفاده جهت پخش بهتر ضدآفتاب استفاده کنند.
در افراد دارای اسکار آکنه و افراد با پوست تیره ضدآفتابهای نسکافه ای و بژ تیره و در افراد با پوست روشن ، ضدآفتابهای بژ روشن ترجیح دارد.کودکان بهتر است ضدآفتابهای ساده و فاقد رنگ مخصوص کودکان و فیریکال استفاده کنند.
افرادی که با کرم عرق می کنند بهتر است از ضدآفتابهای سبک و فاقد چربی استفاده کنند تا ماندگاری ضدآفتاب روی پوستشان بیشتر باشد.یک فرد شناگر باید ضدآفتاب واترپروف و نسبتاًچرب بزند.افرادی که جوش زیاد می زنند بهتر است ضدآفتاب فاقد چربی وبی رنگ استفاده کنند.

زمان مصرف ضدآفتاب و دفعات تکرار آن:

ضدآفتاب باید نیم ساعت قبل از مواجهه با نور خورشید زده شود و هر 2 ساعت بویژه در کسانیکه در معرض نور مستقیم خورشید هستند تکرار شود. در کنار دریا و کسانی که در آب شنا می کنند تکرار ضدآفتاب هر یک ساعت ضرورت دارد
جهت تکرار ضدآفتاب کافیست بقایای ضدآفتاب را با دستمال از پوست پاک نمود و آن را دوباره تجدید کرد.

ضدآفتاب

مقدار مصرف ضدآفتاب:

هر بار باید در حد یک بند انگشت به تمام صورت زده شود بنابراین افرادی که چند ماه یک ضدآفتاب را مصررف می کنند، بدانند که ضدآفتاب را درست مصرف نکرده اند.

SPF مناسب برای پوست:

Spf به معنای فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید است و این میزان محافظت پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید را نشان می دهد.البته به یاد داشته باشید که دو برابر شدن Spf به معنای دو برابر شدن محافظت پوست در برابر نور خورشید نیست.
مثلاً یک ضدآفتاب با 50 Spf ، 98%جلوی اشعه های مضر را می گیرد در حالیکه یک ضدآفتاب با Spf25،96% جلوی اشعه های مضر را می گیرد .این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با افزایش Spf میزان چربی و موادشیمیایی ضدآفتابها هم اضافه می گردد.
برای پوست ما ایرانیان ضدآفتاب با30 Spf محافظت خوبی ایجاد می کند و ضدآفتابهای با Spf بالا تنها برای افرادی که شرایط ویژه ای مانند لیزر co2، پیلینگ های قوی یا سرطانهای پوستی دارند نوصیه می شود.

نحوه آرایش به همراه ضدآفتاب:

در صورتیکه تمایل به آرایش دارید ،بهتر است از ضدآفتابهای رنگی و کرم پودری بنا به تجویز پزشک استفاده کنید تا نیازی به استفاده از کرم پودر نباشد ولی درصورتیکه به پوشش بالا نیاز دارید ابتدا ضدآفتاب را به خوبی روی صورت پخش کنید وپس از آن می توانید مواد آرایشی روی صورت بزنید.

مراقبتهای ویژه از پوست علاوه بر ضدآفتاب ضروری است.استفاده از کلاه لبه دار با لبه پهن ، عینک آفتابی ، قرار گرفتن زیر سایبان و در صورت امکان عدم خروج از منزل بین ساعات 11 تا 3 عصر بویزه در تابستان ، استفاده از لباس آستین دار رنگ روشن و زدن ضدآفتاب در مناطق باز پوست مثل پشت دست ، پشت گردن و لاله گوشها توصیه می شود.

نکته:در پیستهای اسکی زدن ضدآفتاب با دقت بیشتری توصیه می گردد.

ضرورت مصرف ضدآفتاب در کودکان:

امروزه کاملاً ثابت شده است زیرا اثرات مخرب آفتاب در پوست لطیف آنها در سالهای بعد ظاهر می گردد.همانطور که گفته شد لوسیونهای ضدآفتاب مخصوص کودکان که فاقد رنگ و فیزیکال هستند توصیه می شود.زدن ضدآفتاب برای اطفال بالای ۶ ماه توصیه می شود.
لازم به ذکر است که زدن ضدآفتاب برای نوزادان توصیه نمی شود و برای آنها پرهیز از قرار گرفتن در آفتاب ضروری می باشد.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر همافاتحی در اصفهان، با ارائه کلیه خدمات جوانسازی، تزریق ژل، بوتاکس و چربی، کاشت مو و ... پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جهاندار [ 1402-08-02 ]
سلام آقای دکتر میخواستم اگه میشه لطف کنید در مورد اسپری های ضدآفتاب توضیح بدید که آیا میتوانند به واقع جایگزین مناسبی برای کرم های ضد آفتابoil free باشند؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟

چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات مهم جوامع امروزی است که بیشتر ناشی از عدم تحرک و تغذیه نا مناسب است.یکی از این دستگاه‌ های مؤثر که به صورت غیر تهاجمی (بدون جراحی) چربی‌ های بدن را حذف می‌ کند کویتیشن اولتراسونیک است که لیپولیز اولتراسونیک نیز نامیده می‌ شود. ... ادامه مطلب

علت همزمانی تزریق چربی و پی ار پیعلت همزمانی تزریق چربی و پی ار پی

با پیشرفت علم پزشکی ، روش های بسیاری برای زیبایی صورت به دنیا معرفی شده است. از جمله اقدامات زیبایی، تزریق چربی و پی ار پی به صورت است. ... ادامه مطلب

مهمترین نکات لیفت ابرو با نخ چیست؟مهمترین نکات لیفت ابرو با نخ چیست؟

لیفت ابرو با نخ یکی از جدیدترین تکنیک های بالا کشیدن ابروها است. در روش لیفت ابرو با نخ، نخ های مخصوص و قابل جذب با استفاده از سوزن داخل پوست جایگذاری می شود که سبب رفع افتادگی پوست و کشیدن پوست به سمت بالا، جوانسازی و سفت شدن پوست، افزایش ضخامت و رفع چین و چروک پوست می گردد. ... ادامه مطلب